Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verlichting


Aanbevolen berichten

In de prepwinkellijst zag ik al wat posts voorbijkomen over zaklampen, maar ik heb nog niets gelezen over andere verlichting.

 

Ik ben op zoek naar een LED-lantaarn waarmee je een ruimte kunt verlichten, en dan wel met een dynamo graag :D

 

Wat hebben jullie/raden jullie aan? Hanzaamheid voor in mn BOB zou ook prettig zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

je kan ook aan n deffusor denken. Op de juiste zaklamp verlicht die zeker je kamer...

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fenix-diffusor-wit.htm

eigelijk raad ik je gewoon n LD20 van fenix aan met n deffusor...zoiezo handzaam in je BOB en je hebt al t licht dat je maar wilt van flauw tot tlbuis.Ik weet t geen dynamo...wel gewone AA batterijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van toplicht.de kun je meest fraaie olielampen verkrijgen. Van de gewone stormlantaarn tot prachtige hang- of wandlampen. De meeste lampen zijn er in elektrische en olie uitvoering.

 

Het is een site voor traditionele scheepvaart, dat maakt alles redelijk prijzig, maar het is kwalitatief goed materiaal.

 

Ze hebben ook kachels en kooktoestellen op olie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast oliestel

Ik weet niet zeker of ik het al gemeld had , maar xenox heeft ook "storm olie lampen".

 

persoonlijk zou ik voor de 1 na grootste gaan, 4 euro - 30 cm hoog.

hier zit dezelfde lont in als de kleinere versies, maar een betere hitte verdeling.

voor mijn gevoel zijn de kleinere "te klein". maar dat is mijn gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

persoonlijk zou ik voor de 1 na grootste gaan, 4 euro - 30 cm hoog.

 

Ik ben niet weg van grote stormlantaarns, door de brede lont branden ze vaak moeizaam. Maar ik kan het slecht getroffen hebben. Koop er eerst 1 en probeer hem uit. Die van mij kwamen trouwens van Xenos. Da's rommel.

 

En by the way, goedkope, merkloze stormlantaarns hebben de onhebbelijke neiging tot lekken, is mij al vaker opgevallen. Ik heb geen ervaring met die van Toplicht.de, maar daar staan nu ook van die vrolijke gekleurde op en dat wekt geen vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast oliestel

dan hoop ik dat jij pech had met die lampen van de xenox, de lonten in die va 4 euro zijn niet echt groot te noemen.

ze branden nu een paar keer per week al 2 maand bij ons op de eettafel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet r goed uit Zanshin als je m hebt laat dan ff weten of die 60seconde draaien klopt met de tijd die ze opgeven dat ie brand..

 

Ik heb hem gekocht en hij doet wat er beweerd wordt.

Het licht is mooi helder, en het is prettig om zelf de intensiteit te kunnen bepalen.

De losse LED schijnt schuin naar beneden en is wel oké om iets op te zoeken op een kaart, maar de bundel is erg smal. Je kan er niet bij lezen.

De lantaarn heeft een groene batterij-indicator. De lantaarn voelt solide aan, ligt prettig in de hand.

 

1 minuut opwinden=5 minuten felste stand, 150 minuten zwakste stand (kan je niet mee lezen, meer een nachtlampfunctie), of 60 minuten single LED.

16 uur via USB opladen = 150 minuten felste stand, 4200 minuten zwakste stand, of 2100 minuten single LED.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Aan bugging out ga ik denk ik niet doen.

Ik heb 7 (verschillende modellen) campinggaslampen, en voldoende kousjes.

Verder ben ik bezig een vaste lijn aan te leggen van het aggregaat, die in een zeecontainer staat, naar het huis.

Daar plaats ik op diverse plaatsen stopcontacten die ik in geval van nood kan gebruiken.

De uitlaat/luchttoevoer van het aggregaat gaat door de vloer van de container, dus die kan gewoon dicht.

Ik spaar ook looplampen, kabelhaspels, en tafelcontactdozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spaar ook looplampen, kabelhaspels, en tafelcontactdozen.

 

Ik spaar euro's, dus als je er nog wat over hebt... (haha)

 

OT: ik heb dus die ene freeplay lantaarn, goed spul, maar treurig weinig licht om een heel huis te verlichten. Je kan hem op tafel zitten, maar dan heb je alleen daar licht. Wat logisch is. Zucht, wat een post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spaar euro's, dus als je er nog wat over hebt... (haha)

 

OT: ik heb dus die ene freeplay lantaarn, goed spul, maar treurig weinig licht om een heel huis te verlichten. Je kan hem op tafel zitten, maar dan heb je alleen daar licht. Wat logisch is. Zucht, wat een post.

 

Ik bedoelde ermee, dat ik behalve dat ik een aggregaat heb, ook altijd op zoek bent naar verlengkabels en lampen. Anders heb je niks aan je aggregaat.

 

Verstuurd van mijn GT-P1000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ik ben ook op zoek naar een olielamp. Een mooie, die ik meteen vaak kan gebruiken. Ik vond een lamp met ingebouwde radio. Niet mooi, wel grappig.

Ben persoonlijk nogal gek van de olielampen van Feuerhand. Duitse degelijke dingen, veel licht. Wel aan de prijs en een stormlantaarn model, daar moet je van houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben persoonlijk nogal gek van de olielampen van Feuerhand. Duitse degelijke dingen, veel licht. Wel aan de prijs en een stormlantaarn model, daar moet je van houden.

 

Heel sfeervol op de buitentafel tijdens een zwoele zomeravond. Niet dat we die hebben in Nederland dankzij de Global Cooling, maar het gaat om het idee, nietwaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...