Ga naar inhoud
GENEGEERD

Treinbrand België met giftige stoffen!


Greener

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nog even verder lezen : Er komt Cyanide vrij. ( Cyaan of blauwzuurgas, is domweg zeer dodelijk) echter met de bepaalde voorzorgen kan je het beperken tot de directe omgeving, en is dus gevaar voor de direct betrokkenen en hulpverleningsdiensten. Dus een evacuatie is gepast in een straal van een paar kilometer. Daarbuiten is er geen direct gevaar voor de volksgezondheid.

De volksgezondheid is trouwens een rekbaar begrip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

evacuatiezone was 500 meter....een lachertje dus als er zulke stoffen vrijkomen
Laat me altijd denken aan een artikel dat ging over de mogelijkheid van een ramp betreffende een kern reactor of chemisch bedrijf in Antwerpen. No problem ! We hebben een evacuatie plan. Naar waar? Naar de linker oever van Antwerpen hahaha

Eigenlijk zouden ze de mensen nog dichterbij brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nooit gevaar voor de volksgezondheid. Neeje, ramen en deuren dichthouden en evacueren maar er is geen gevaar voor de volksgezondheid.

Da's allemaal flauwen truut van pezewevers. Wat kan het nu kwaad wat giftige dampen inademen? Da's een Belgische luchtverfrisser zonder gevaar voor de volksgezondheid ...

 

Ja mijn klak! Het me daar toch wat de laatste tijd in die provincie. Geen 2 zonder 3, dit was dus het laatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegwezen, daar als het via het riool word verspreid, dan is zo'n stadje redelijk snel gaar. Ze hadden het beter kunnen laten uitbranden. En de eerst alle riool kleppen kunnen sluiten. Maar goed, de beste schippers staan allang aan wa.l

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, theoretisch wel.. Maar er zit nu geen druk achter. het neemt de weg van de minste weerstand.. En de meeste toiletaansluitingen hebben ergens nog een waterslot /shivon zitten zodat gassen uit het riool niet in je toilet kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, theoretisch wel.. Maar er zit nu geen druk achter. het neemt de weg van de minste weerstand.. En de meeste toiletaansluitingen hebben ergens nog een waterslot /shivon zitten zodat gassen uit het riool niet in je toilet kunnen komen.
Gelukkig maar, stel je voor. Mag er niet aan denken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu denk ik. Wat zou ik doen? Run baby run Echt waar ze konden de pot op met hun " Je moet binnen blijven". Bob en masker op Bye bye creeps

 

geen paniek, rustig je bob pakken en weggaan, over een paar dagen weer naar huis, de boel daarna goed laten ventileren, lijkt me wijs..

Als je niet in de hotzone, warmzone woont, hoef je geen masker op in de buitenlucht, kan je gewoon weg gaan. bij het incident vandaan, als het kan schuin op de wind.

 

Woon je verder buiten de straal, maar met de windrichting mee, vanaf het incident, Als je binnenblijft, deuren en rampen en andere ventilatie dicht. Ook afzuiging uit.. Bij signaal veilig alles ventileren..

 

Kleine dosissen in zeer verdunde toestanden verdunde zijn niet lethaal, maar je kan wel flink ziek worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ernstig dat er wederom gelogen word over de situatie waarin de bevolking zich daar bevind. Hopelijk zullen weinig mensen er last van hebben ookal betwijfel ik dat.

 

Ookal is dit in België, ben ik erg blij dat ik beschermende maatregelen heb getroffen.

Welke beschermende maatregelen heb je genomen tegen cyanide (HCN).?,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke beschermende maatregelen heb je genomen tegen cyanide (HCN).?,

 

Ik heb Avon FM-12 volgelaatsmaskers met A2B2E2K2 Hg p3 R D filterbussen. Deze beschermen tegen cyanide. Ik kan hierbij mijn regenpak nog aan doen als een soort van extra laagje bescherming ookal stelt dat niet veel voor.

 

Dan nog is het zo snel mogelijk weg wezen. Ik blijf niet plakken als er zoiets in mijn omgeving plaats vind.

 

Fijne dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon vlak in de buurt, dus dit was voor mij wel een mini-SHTF vandaag. Opvallend was de chaos en onwetendheid in het begin. De communicatie naar de bevolking verliep wel goed, maar toch zijn er veel die hun raad bewust/onbewust in de wind slaan. Dan rijdt er nog iemand met zijn auto over de hogedrukwaterleiding die de civiele bescherming geplaatst had op straat,... met een fontein van 3 verdiepingen hoog tot gevolg...

 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1626693/2013/05/04/Giftige-dampen-in-riolering-Wetteren-komen-naar-boven.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen paniek, rustig je bob pakken en weggaan, over een paar dagen weer naar huis, de boel daarna goed laten ventileren, lijkt me wijs..

Als je niet in de hotzone, warmzone woont, hoef je geen masker op in de buitenlucht, kan je gewoon weg gaan. bij het incident vandaan, als het kan schuin op de wind.

 

Woon je verder buiten de straal, maar met de windrichting mee, vanaf het incident, Als je binnenblijft, deuren en rampen en andere ventilatie dicht. Ook afzuiging uit.. Bij signaal veilig alles ventileren..

 

Kleine dosissen in zeer verdunde toestanden verdunde zijn niet lethaal, maar je kan wel flink ziek worden.

Oh you made my day, its not lethal. Ending up with cancer is.

Even a small dose is.What would be the result after a few years. Not pointing at you tho, just questing whats going on.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nicht is blijkbaar hals over kop gevlucht met de kids. Ze hebben haar eerst wijsgemaakt dat er geen gevaar was maar hare buurman is ineens ziek geworden.

 

WTF?! Ze zeggen net op het nieuws dat ze niet weten of de slachtoffers te maken hebben met het gif ... Nee, dat heeft te maken met mijn kat die jankt om eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...