Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Midland Base Camp 446


Wonderland

Aanbevolen berichten

Nou daar is hij dan

 

De review van de Midland Base Camp 446,

 

Ik heb deze ''basis portofoon'' nu een weekje in huis. Zat keurig goed verpakt in een doorzichtige doos.

Ik had toch wel mijn twijfels gekregen over het materiaal waarvan de porto gemaakt zou zijn, maar dit is reuze mee gevallen. De porto is wel van plastic maar voelt zeer degelijk aan en kan wel wat hebben denk ik. Het handvat waarmee je hem kan optillen/meenemen zit een klein beetje speling in, en als je hem har laat vallen is dat het eerste wat stuk zou kunnen gaan.

 

Ik heb even het boekje door gebladerd en kwam eigenlijk al snel het eerste negatieve puntje tegen. Als je hem oplaad via het stopcontact met de bijbehorende lader kun je hem niet ''zomaar'' laten laden. De porto kan overladen worden en stopt niet als deze vol is. Dit betekent dat de porto dan stuk kan gaan.

 

Ik heb de porto ongeveer 4 á 5 uurtjes geladen en kon niet wachten om hem te gaan testen. Er zit een stevige aan/uit knop op en de verlichting die aanspringt in het display is zeer duidelijk. Helaas knippert de zaklamp die op het toestel zit als je hem aanzet. De bijgeleverde handmicrofoon is vrij klein om vast te houden en voelt een beetje goedkoop.

 

Het geluid wat uit de speaker van het toestel komt is donker en aangenaam. Het geluid uit de handmicrofoon is een beetje schel maar stoort mijn niet echt. De plug van de handmicrofoon is stevig en gaat stroef in het toestel en zit daarna ook goed vast. De USB aansluiting en de aansluiting voor de adapter zijn ook van goed kwaliteit.

 

De zaklamp is vrij vel en geeft een bijna blauwe heldere kleur. De antenne is vrij klein en kan naar binnen gedraaid worden zodat hij niet blijft hangen of steken. De radio (AM/FM) klinkt voor zo'n toestel aardig.

Als je de porto op AM/FM of op marine zet, kun je met de menu/morse code knop morse signalen doorgeven via de zaklamp.

 

De achterkant van het toestel is degelijk in elkaar gezet en je kunt er losse batterijen instoppen naast de bijgeleverde accu. De zwengel die aan de zijkant zit voelt goedkoop aan, maar het tegendeel is bewezen.

Ik heb er met een rot vaart aan gedraaid en het is allemaal heel gebleven en heb er een volgeladen porto aan over gehouden:D

 

Qua bereik van de porto gelden dezelfde regels als voor alle andere porto's dus daar hoef ik niets voor te schrijven.

 

Al met al is het een goed in elkaar gezette porto voor relatief weinig geld. Hij is handzaam en met de bijgeleverde schouderriem kun je hem makkelijk meenemen.

 

M.v.g. Wonderland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Foto's worden nog geplaatst maar het avatar plaatje van Wonderland is ook een foto van de Midland Basecamp. En of het zijn geld waard is? Mijn mening daarover is als volgt: Als je een knappe, opwindbare normale radio wilt kopen waarbij je alleen naar FM/AM kan luisteren ben je al gauw 40 euro of meer kwijt. Verder heb ik nog geen andere opwindbare portofoons kunnen vinden. Dus wat mij betreft is hij de 95 euro, waarvoor je hem kunt kopen, dubbel en dwars waard! Omdat er nog veel meer functies op zitten. http://www.portofoondiscounter.nl/webshop/vergunningsvrije-portofoons/alan--midland/detail/161/midland-base-camp-446.html

Ik wil nog even toevoegen dat ik hem gisteren van een tafeltje van +/- 50cm hoog heb laten vallen en hij werkt nog perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chinaka

Ik heb nergens kunnen vinden dat je de klok uit kunt zetten. Ik vind het geen nadeel, omdat hij langzaam de accu leeg trekt. Daarna kan ik hem gewoon weer opladen.

Mocht er geen functie opzitten die energie blijft verbruiken, krijg je een lamme accu die niet meer sterk is.

 

Dus blijf je porto regelmatig gebruiken, of laat de radio lekker aan. hierdoor blijft je porto in een betere conditie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...