Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Download] Kaart en kompas lezen


hamster

Aanbevolen berichten

hoi preppers

 

Na het lezen van dit draadje van @dR3 heb ik een document gemaakt van 16 pagina's.

Hier komen allerlij technieken aan te pas van kompas tot horloge/zon lezen, tevens zit er een printbare kaarthoekmeter in.

 

Het leek me verstandig om het één en ander bij elkaar te zetten, voor alle nieuwe aanmeldingen en voor diegene die graag naslag werk hebben(zoals ik).

 

het is Hier te downloaden.

 

Zoals altijd is elk commetaar welkom.

 

Hamster.

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@hamster, Leuk stuk, en zeker het morsestukje... hahaha die ezelsbruggetjes..

kompas met klok wist ik idd al, heb nog even wat afvragingen rond de zomertijd.. maar weet het zo niet te bedenken..

 

Ik heb overigens voor de tijd een ringzonnewijzertje, die geeft de zonnetijd aan, scheelt normaal al een uur..

 

 

Erg leuk, bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wiskers dat met zomer en wintertijd weet ik ook niet zal het is even gaan uitpluizen.

 

even een geintje -.- ..- -. / .--- . / -.. .. - / -.. .- -. / ...- . .-. - .- .-.. . -. wat staat hier?

@hamster, Leuk stuk, en zeker het morsestukje... hahaha die ezelsbruggetjes..

kompas met klok wist ik idd al, heb nog even wat afvragingen rond de zomertijd.. maar weet het zo niet te bedenken..

 

Ik heb overigens voor de tijd een ringzonnewijzertje, die geeft de zonnetijd aan, scheelt normaal al een uur..

 

 

Erg leuk, bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede omschrijving, zo heb ik het jaren geleden ook allemaal geleerd. Alleen de persoon die het aan het uitleggen was maakte wel een paar gruwelijke fouten zoals kaart en kompas op de motorkap van de auto neerleggen om het zo beter te kunnen laten zien. ( het geeft natuurlijk wel leuke effecten als het kompas iedere keer veranderd van richting:D)

Ik mis alleen de smiley's, deze vinden vooral kinderen erg leuk om te doen. Je hebt deze in 2 varianten:

variant 1 kijkt de smiley waar je naar toe moet, zo is naar boven kijken rechtdoor.

variant 2 is met knipogen, je gaat de kant op waar het oog open is en als beide ogen open zijn is het rechtdoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vempain ja das handig leg het op een stuk metaal hahaha , nee das niet echt snugger

Goede omschrijving, zo heb ik het jaren geleden ook allemaal geleerd. Alleen de persoon die het aan het uitleggen was maakte wel een paar gruwelijke fouten zoals kaart en kompas op de motorkap van de auto neerleggen om het zo beter te kunnen laten zien. ( het geeft natuurlijk wel leuke effecten als het kompas iedere keer veranderd van richting:D)

Ik mis alleen de smiley's, deze vinden vooral kinderen erg leuk om te doen. Je hebt deze in 2 varianten:

variant 1 kijkt de smiley waar je naar toe moet, zo is naar boven kijken rechtdoor.

variant 2 is met knipogen, je gaat de kant op waar het oog open is en als beide ogen open zijn is het rechtdoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

-.- ..- -. / .--- . / -.. .. - / -.. .- -. / ...- . .-. - .- .-.. . -. wat staat hier?

 

dat je niks te doen heb. en dat blijk maar weer dat ik dat ook niet heb door dat ik het ben gaan na kijken hahahaha..

 

.-- .... .- - -.-- --- ..- -.. --- -. --- - -.- -. --- .-- -.-- --- ..- -.-. .- -. .-.. . .- .-. -. :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DutchSurvival101 .-- .... .- - -.-- --- ..- -.. --- -. --- - -.- -. --- .-- -.-- --- ..- -.-. .- -. .-.. . .- .-. -. = WHAT YOU DO NOT KNOW YOU CAN LEARN

 

.. -.- / .... . -... / -- .. .--- -. / -- --- .-. ... . / --. . .-.. . . .-. -.. / .. -. / -- .. .-.. .. - .- .. .-. . / -.. .. . -. ... - / . .. --. . -. .-.. .. .--- -.- / .- .-.. ... / - .. .--- -.. ...- . .-. -.. .-. .. .--- ..-. / . -. / .--- .. .--- .-- .- .- .-. / .... . -... / .--- .. .--- / .... . - / --. . .-.. . . .-. -.. / .-- . .-.. / --. .-. .- .--. .--. .. --. / -.. .- - / ...- . . .-.. / -- . -. ... . -. / -.. .. - / -.. ..- ... / -. .. . - / -... . --. .-. .. .--- .--. . -. / --. .- .- - / -. --- --. / .-.. . ..- -.- . .-. / .-- --- .-. -.. . -. / .- .-.. ... / . .-. / . . -. / -.-. --- -.. . / .. -. / ...- . .-. .-- . .-. -.- - / .-- --- .-. -.. - / .... .- .... .- .... .-

 

.... .- -- ... - . .-.

 

. -. / ...- --- --- .-. / -.. .-. / .--. .-. . .--. .--. . .-. / .. -.- / -.- .- -. / -.. ..- ... / -. .. . - / . . -. / --.. .. -. / .- ..-. ... .-.. ..- .. - . -. / -- . - / . . -. / .--. ..- -. - / --- ..-. / -.-. --- -- -- .- ... / .... --- --- ..-. -.. .-.. . - - . .-. ... / --. . -... .-. ..- .. -.- . -.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...