Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Download] Fuiken: Hoe en wat


hamster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

inderdaad maar hoe je ze eventueel kunt maken is altijd fijn om te weten kon alleen niks vinden (nog) over nl rivierkreeftjes die btw erg lekker zijn.

Nuttige info, vissen is sowieso handiger dan jagen. Kuddo!

 

Fuiken kun je ook kant en klaar bij sommige dumpzaken kopen, inklapbaar en al. Gebruiken mag je ze echter niet in NL, pre SHTF althans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen wij nog op een grieks eiland woonde,maakte ik ,als wij naar het strand gingen, wel eens een fuik van een vergiet, met daarin wat stenen voor het gewicht, met daar overheen een t-shirt gebonden en een gat erin geknipt.

En dan aan de binnenkant van het gat wat(nat) bloem/meel smeren,en zo vingen we kleine visjes/sardientjes die we daarna met bloem frituurde.

 

-KGrHqF-lEFDwl5wbzwBRG-erL-jQ-60_84.JPG.6fb8c81bc1b31932d47527413b0a215a.jpg

 

Ook maakte ik een krabfuikje van een klerenhanger en een netje van sinaasappels of mandarijnen.

Deze zal ik weleens weer maken en dan een foto van laten zien.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@dixy οποιαδήποτε πληροφορία είναι ευπρόσδεκτη μέσα σε 3 εβδομάδες κάνουμε σαν να πάμε πίσω στην Κρήτη για 4 εβδομάδες

Toen wij nog op een grieks eiland woonde,maakte ik ,als wij naar het strand gingen, wel eens een fuik van een vergiet, met daarin wat stenen voor het gewicht, met daar overheen een t-shirt gebonden en een gat erin geknipt.

En dan aan de binnenkant van het gat wat(nat) bloem/meel smeren,en zo vingen we kleine visjes/sardientjes die we daarna met bloem frituurde.

 

-KGrHqF-lEFDwl5wbzwBRG-erL-jQ-60_84.JPG.6fb8c81bc1b31932d47527413b0a215a.jpg

 

Ook maakte ik een krabfuikje van een klerenhanger en een netje van sinaasappels of mandarijnen.

Deze zal ik weleens weer maken en dan een foto van laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster ,leuk om te lezen dat je naar kreta gaat.:)

Ik kan helaas niet eerder dan oktober naar mijn,andere, eiland.

 

Alleen kun je niet alle visjes eten die er in zwemmen.

Ik adviseer je dan ook om dit aan een local te vragen.

Wat betreft het krabfuikje, die kan ik nu niet maken ,omdat ik pas ben geopereerd aan mn pols.

Dit houden jullie van mij tegoed,maar het ziet er ongeveer zo uit:

 

Gewoon een simpel envelop model die dichtklapt en je met een touwtje naar boven haalt.

 

5109ExSD8aL._SY445_.jpg.4f8626fa3b3f478037ed743533ff675b.jpg

 

 

 

 

Καλό ταξίδι. Καλές διακοπές

Link naar reactie
Delen op andere sites

ευχαριστίες

@hamster ,leuk om te lezen dat je naar kreta gaat.:)

Ik kan helaas niet eerder dan oktober naar mijn,andere, eiland.

 

Alleen kun je niet alle visjes eten die er in zwemmen.

Ik adviseer je dan ook om dit aan een local te vragen.

Wat betreft het krabfuikje, die kan ik nu niet maken ,omdat ik pas ben geopereerd aan mn pols.

Dit houden jullie van mij tegoed,maar het ziet er ongeveer zo uit:

 

Gewoon een simpel envelop model die dichtklapt en je met een touwtje naar boven haalt.

 

5109ExSD8aL._SY445_.jpg.4f8626fa3b3f478037ed743533ff675b.jpg

 

 

 

 

Καλό ταξίδι. Καλές διακοπές

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Fuiken breien moet ik mezelf nog leren. War of kieuw net is simpeler. Zoek bij google onder net breien. Deze netten zijn onder verzwaard en boven aan lichte drijvers. De bedoeling is dat ze 50cm van de bodem gaat staan. Vis zwemt er zich klem in.

 

Dit is niet toe gestaan om mee te vissen. Als je dan toch vist, vis gericht en vang nooit meer dan dat je nodig hebt. Besef ook dat dit soort netten vis beschadigt.

 

Brei gewoon een paar netjes des noods haal je het weer uit mekaar en begin je over nieuw. Van een stukje nylon scheeps touw kan je al een netje van 5m mee maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt @RayCokes en @Simurgh helaas hebben ze de instellingen veranderd en er allemaal tijdelijke van gemaakt ben er mee bezig om een andere site te vinden, al mijn uploads zijn upgefuckt zeg maar......aaargg

 

Sites als speedyshare zijn dan ook niet geschikt om langdurig bestanden op te slaan. Vraag nog eens aan de beheerders of ze voor het forum wat upload schijfruimte willen reserveren. Volgens mij zijn er nu genoeg moderators die kunnen monitoren of er illegale content geplaatst wordt. Jouw content is natuurlijk erg handig, en het is jammer als dat weer verloren raakt (of dat een moderator de links moet gaan aanpassen in je topics).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet meer nodig heb nu een account bij rapidshare ga zometeen plaatsen op t forum tnx anyway.

 

Sites als speedyshare zijn dan ook niet geschikt om langdurig bestanden op te slaan. Vraag nog eens aan de beheerders of ze voor het forum wat upload schijfruimte willen reserveren. Volgens mij zijn er nu genoeg moderators die kunnen monitoren of er illegale content geplaatst wordt. Jouw content is natuurlijk erg handig, en het is jammer als dat weer verloren raakt (of dat een moderator de links moet gaan aanpassen in je topics).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...