Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kitje


jobs

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@jobs: Oohw, ik dacht, je hebt allang een mora, firesteel e.d. :o

 

Ik zou toch echt gaan voor losse spullen van enige (bewezen) kwaliteit. Ben je wel iets duurder uit, maar dan heb je iets wat echt bruikbaar is en jaren meegaat.

Voor de prijs van dat setje in Nederland, heb je minimaal een goed mes (mora) en firesteel (10 euro), vandaar dat ik geen geld aan zo'n setje zou willen spenderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs: Oohw, ik dacht, je hebt allang een mora, firesteel e.d. :o

Dat wel, maar die sjouw ik nog niet overal heen.

Daarnaast is één geen. Dus dit is vooral even proeven en dan uitbreiden of iets anders er naast kopen.

Over tasje of wat dan ook heb ik nog niet echt gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kitje is je eigen kitje.

Zoek iets waar je direct tevreden mee bent. ik heb zelf high-tech spul. Kloten met een fire-steel? Gewoon een flinke laser erop! ;p Als de aansteker leeg is...de zon niet schijnt (vergrootglas) en ik haast heb...

Zoals @Raycoupe heeft, los wat dingetjes in de zak waar je mee vertrouwd bent, heb ik ook. Aansteker, lampje, mesje, e.d.

In de echte BOB komt veel meer, en ook wat duurder spul. Filtermateriaal. Bescherming. Voedsel. Dat soort dingen. Maar die stel ik pas samen, als het zover is, aangezien ik dan pas bepaal wat ik per se meeneem, afgestemd op de s*** waar ik in kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kitje is je eigen kitje.

Zoek iets waar je direct tevreden mee bent. ik heb zelf high-tech spul. Kloten met een fire-steel? Gewoon een flinke laser erop!

 

Weet er toevallig iemand vanaf welke sterkte zo'n laser een watje, een hoopje berkenschors, een wiek van een kaars,... kan doen ontbranden?

 

Ik zou graag een groene of blauwe laser in mijn GHB toevoegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone laserpointer uit de winkel trekt dat niet. Daarvoor moet je wel een wat sterkere halen via online wegen. Voor zichtbare kleur laserpointers weet ik het niet.

Er staat op die van mij wel heel groot DANGER. i.p.v. warning. ;) Die is dan ook niet toegelaten om zomaar mee op zak te lopen. Dat doe ik ook niet, gezien het gevaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone laserpointer uit de winkel trekt dat niet. Daarvoor moet je wel een wat sterkere halen via online wegen. Voor zichtbare kleur laserpointers weet ik het niet.

Er staat op die van mij wel heel groot DANGER. i.p.v. warning. ;) Die is dan ook niet toegelaten om zomaar mee op zak te lopen. Dat doe ik ook niet, gezien het gevaar.

 

Via een filmpje op youtube zou 200mw genoeg zijn, maar toen ik vroeg aan een verkoper van een van 1000mw zou deze slechts amper iets branden, zou 1500mw of 2000mw voldoende zijn of moet ik echt op iets anders letten bij zo'n ding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

200mW zie je vaak op youtube, veel in het groen of blauw. Die zijn nog niet zo heftig. Daarboven wordt het een ander verhaal.

Ten eerste, die sterktes, ook de 200mW, zijn echt gevaarlijk. 1 keer in per ongeluk in de ogen, bij hoger vermogen en je hoeft nooit meer naar Specsavers. ;)

Niet alleen wattage, maar ook de golflengte is belangrijk. Daarbij heb je verschillende soorten lasers. Pulse, continue, cirkel/punt, lijn, verstelbare optiek etc.

Als je met zulke dingen wilt werken, raad ik eerst aan om er voldoende over te leren.

Ze zijn ook niet voor niets verboden voor dagelijks/openbaar gebruik.

 

Ik zei het meer als nerd-grap, niet met de bedoeling om lasers aan te raden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas aub op met lasers. Enkele maanden geleden was ik 's nachts de honden aan het uitlaten toen een buurjongen met een laser op mij scheen. Het was maar heel even maar ik zag, ook nadat ik mijn ogen bedekt had, allemaal lichtflitsen. Werd duizelig en gedesoriënteerd. Alle kracht uit mijn handen verdween, ik kon amper de riemen vasthouden en had moeite rechtop te blijven staan.

Het is wel een goed verdedigingswapen voor noodgevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas aub op met lasers. Enkele maanden geleden was ik 's nachts de honden aan het uitlaten toen een buurjongen met een laser op mij scheen. Het was maar heel even maar ik zag, ook nadat ik mijn ogen bedekt had, allemaal lichtflitsen. Werd duizelig en gedesoriënteerd. Alle kracht uit mijn handen verdween, ik kon amper de riemen vasthouden en had moeite rechtop te blijven staan.

Het is wel een goed verdedigingswapen voor noodgevallen.

 

je hebt m toch wel een paar klatsen gegeven?

of gewoon aangifte doen, leertie t wel af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die dingen zijn niet voor niets verboden!!! Ik gebruik mijn laser alleen in mijn "labje". Met oogbescherming.

Daarbij heb ik een "onzichtbare" infrarood laser. Die zie je niet zonder apparatuur. Maar je oog is wel binnen een fractie van een seconde permanent beschadigd als je de straal direct in het oog krijgt. Echt niet iets om licht mee om te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...