Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe gaat het in Spanje ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Ik kijk nauwelijks TV, maar vermoed dat er weinig tot geen relevant nieuws over Griekenland, Spanje enz te zien is?

Met schokkende werkloosheid cijfers die wel te vinden zijn zullen veel mensen niet slechter slapen?

Dus er moeten meer beelden en verhalen komen.

Over armoede, honger, en ellende.

Dan langzaam zullen we wakker worden en beseffen wat er aan de hand is, en hopelijk voordat we het zelf ondervinden!

Het lijkt ver weg maar het is om de hoek, alles hangt aan elkaar vast...

Daarom was ik ook positief verrast over deze docu van onze Belgische vrienden, een tipje van de sluier, een eerste stapje in de ellende van Spanje maar vergeet niet dat het op veel plekken ook zo erg is, en dat dit nog maar het tipje van de ijsberg is die ze, kunnen willen mogen ?, laten zien:

http://iphone.streampower.be/vrtnieuws_nogeo/_definst_/2013/04/215152765TERZAKE206881291.urlMP4_H.264.m4v/playlist.m3u8

Prep ze,

Kans

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik kijk nauwelijks TV, maar vermoed dat er weinig tot geen relevant nieuws over Griekenland, Spanje enz te zien is?

Met schokkende werkloosheid cijfers die wel te vinden zijn zullen veel mensen niet slechter slapen?

Dus er moeten meer beelden en verhalen komen.

Over armoede, honger, en ellende.

Dan langzaam zullen we wakker worden en beseffen wat er aan de hand is, en hopelijk voordat we het zelf ondervinden!

Het lijkt ver weg maar het is om de hoek, alles hangt aan elkaar vast...

Daarom was ik ook positief verrast over deze docu van onze Belgische vrienden, een tipje van de sluier, een eerste stapje in de ellende van Spanje maar vergeet niet dat het op veel plekken ook zo erg is, en dat dit nog maar het tipje van de ijsberg is die ze, kunnen willen mogen ?, laten zien:

http://iphone.streampower.be/vrtnieuws_nogeo/_definst_/2013/04/215152765TERZAKE206881291.urlMP4_H.264.m4v/playlist.m3u8

Prep ze,

Kans

Hoe open ik die link?

Link naar reactie

......

Kans

Het enige wat bij mij bleef hangen, was dat Argentinie nog wel een kans had, door de eigen munt te devalueren.

Maar Spanje kan dat niet, want ze is zo gebonden aan de Eurozone, en als ze eruit stappen dan is het gebeurd

met de Euro.

Het zet mijn bloed wel aan het koken door mezelf 2 vragen te stellen:

Waar is de Eurozone nu voor Spanje? Met al die werklozen en mensen die uit vuilnisbakken eten, zelfs hogeropgeleide studenten?

Uit solidariteit blijven bij de Euro, maar wat doet die Euro met hen?

Spanje is een warm land, voedsel verbouwen gaat daar gemakkelijk, waarom niet iedereen gewoon een stukje grond geven om

zelf voedsel te verbouwen, of cooperaties starten waar men aan de slag kan, zodat die produktie van voedsel, daarbij als

uitzondering alle belemmeringen opheffen die dit onmogelijk maken, nog werkgelegenheid oplevert en voor wie wil verbouwen

voor zijn eigen eten het ook kan.

Nee hoor laat ze maar stikken...

Als je dan hoort dat je de verhalen niet moet geloven over de NWO die graag ziet dat meer dan 90% van de mensen

dood gaat door honger, ziekte en uitroeien door oorlog, waarom krijg ik dan een onbestemd gevoel in mijn onderbuik

over de schijnbare paranoia die mensen zouden hebben die roepen dat de leiders en politici en bankiers die de Euro

leiden psychopaten zijn die geen enkel menselijk gevoel hebben, en uit zijn op de moedwillige vernietiging van de mens

en aarde?

Link naar reactie

Met al die werklozen en mensen die uit vuilnisbakken eten, zelfs hogeropgeleide studenten?

"zelfs" hogeropgeleide studenten zeg je, denk je dan dat die tot voor kort de rijkeren waren?

Mijn indruk was dat het me nogal in scene gezet over kwam. Er is daar een knakker met een filmcamera, en het enige wat je te zien krijgt is hém op een kaal dak, en een foto?

In deze tijd! met filmcamera paraat! tonen ze alleen maar een FOTO?!

Er was een tijdje terug een docu over uit vuilnisbakken eten voor de sport, als protest door vooral jongelui tegen de voedselverspilling door supermarkten. Die foto kan daar zo uit geplukt zijn..

Niet om de ellende van zoveel werkloosheid te bagatelliseren, maar ik heb het gevoel dat dit verhaal niet klopt.

Link naar reactie

"zelfs" hogeropgeleide studenten zeg je, denk je dan dat die tot voor kort de rijkeren waren?

Mijn indruk was dat het me nogal in scene gezet over kwam. Er is daar een knakker met een filmcamera, en het enige wat je te zien krijgt is hém op een kaal dak, en een foto?

In deze tijd! met filmcamera paraat! tonen ze alleen maar een FOTO?!

Er was een tijdje terug een docu over uit vuilnisbakken eten voor de sport, als protest door vooral jongelui tegen de voedselverspilling door supermarkten. Die foto kan daar zo uit geplukt zijn..

Niet om de ellende van zoveel werkloosheid te bagatelliseren, maar ik heb het gevoel dat dit verhaal niet klopt.

Ik geloof het wel, maar dan moet je meegemaakt hebben in Nederland wat ik meegemaakt heb. Daarom reageer ik maar niet meer

op dit soort reakties. Mensen worden alleen wijs als ze het zelf meemaken hoe erg dingen zijn, het is anders dit te lezen

op een nieuws site terwijl je warm achter je pc zit en niet weet waat je over praat.

Ik wou dat ik jou was, en nog zo onschuldig..

Link naar reactie

Ik geloof het wel, maar dan moet je meegemaakt hebben in Nederland wat ik meegemaakt heb. Daarom reageer ik maar niet meer

op dit soort reakties. Mensen worden alleen wijs als ze het zelf meemaken hoe erg dingen zijn, het is anders dit te lezen

op een nieuws site terwijl je warm achter je pc zit en niet weet waat je over praat.

Ik wou dat ik jou was, en nog zo onschuldig..

Je leest mijn reactie anders dan ik hem bedoelde. Ik geloof best dat het een hel begint te worden voor veel mensen, dat kan niet anders, als je zo de berichtgeving leest/hoort/ziet...

Ik heb alleen mijn twijfels over dit specifieke filmpje.

En je ging niet inhoudelijk in op het stukje "zelfs" hogeropgeleide studenten. Studenten zijn doorgaans straatarm, ook zonder crisis. Wie zit er hier warmpjes achter een computer en weet niet waar die over praat?

Link naar reactie

Ik ging niet inhoudelijk in op dat stukje hoger opgeleide studenten omdat ik zelf ook een student ben geweest, naar ik moest al

het studiegeld lenen en had 2 banen om mijn studie te betalen, ik had geen rijke ouders die mijn studie konden betalen.

Maar ik zei al dat ik niet opr eaktieve types als jij reaktie geef, want het gaat maar al te vaak naar een welles nietes verhaal toe.

Ik wens je veel succes!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...