Ga naar inhoud
GENEGEERD

Iemand ervaring met de KaBar beckers?


GrayMouse

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de KaBar Beckers (meer bepaald de BK2 de BK7 en de BK9).

Op outdoormesser.de staan deze aan een betaalbare prijs (+/- 80€ voor de BK2)

 

Heeft iemand hier ervaring mee? wat mij vooral aanspreekt is het "tank" gehalte van het mes. Ik zoek iets dat zeer stevig is, handig en liefst goed betaalbaar.

Bij het googlen kwam ik regelmatig lovende review tegen over deze messen.

Enige suggesties voor andere messen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De messen zelf zijn degelijk maar het foedraal van de BK2 is gemaakt van gevormd plastic en geen kydex, dus het zorgt ervoor dat bij het trekken en het wegsteken van het mes dat de snede op je mes telkens botter wordt.

 

 

Persoonlijk ben ik meer fan van TOPS en ESEE tools.

 

(Weet er trouwens iemand een goed adres waar ik een ESEE 5, 6, Junglas voor een prijsje kan vinden?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo,

 

Kijk eens op http://www.2sharp.nl

 

Verzenden of afhalen.

 

En veel uit voorraad leverbaar

 

Met een prijsje bedoel ik toch iets of wat in verhouding met de retail dollarprijs. :cool:

Ik ken deze website en ben er ook al langs geweest maar vind ze nogal aan de prijzige kant.

 

De ESEE Junglas kost online bij een US- retailverdeler rond de 180 dollar wat neerkomt op een 138 euro en bij 2sharp vragen ze er 227 euro voor...

ESEE 6 - 127 dollar wat een 98 euro is en 2sharp vraagt 148 euro

ESEE 5 - 165 dollar = 127euro ----> 195 euro bij 2sharp

TOPS TB tracker 240 dollar = 185 euro --> 320 euro bij 2sharp

 

Er zijn wel andere merken waar ze iets betere prijzen kunnen bieden maar voor TOPS en ESEE naar mijn mening niet echt.

 

Voor al deze items is er tevens binnen de US free shipping voorzien... Vele webshops binnen de Benelux kunnen die service niet bieden...

 

Ik begrijp dat er importkosten op komen en de handelaar er ook iets op moet verdienen, maar als handelaar kunnen ze die dingen aankopen aan wholesale prijzen wat makkelijk nog 30% minder is en in grotere hoeveelheden verschepen sommige groothandelaars het gratis dus daar hoeft ook geen importbelasting op betaald te worden...

 

Ik heb vorig jaar via een importeur een ander survival import-item kunnen kopen die in verhouding stond met de dollarprijs dus het is zeker mogelijk, jammer genoeg doet deze importeur niet in ESEE en TOPS.

 

 

Mijn excuses dat ik een beetje ben afgedwaald aangezien het topic eigenlijk over de Beckers van Ka-Bar ging :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de bk-2 en bk-9. De messen zijn erg goed. De handvaten vind ik persoonlijk iets minder. Er zijn ook micarta handvaten voor leverbaar, maar die zijn niet goedkoop. Eventueel kan je zelf het handvat aanpassen of een nieuw handvat maken. Of misschien vind je de standaard handvaten ook wel prima.

 

De sheath van de BK-9 vind ik trouwens echt slecht. zo'n goed mes, en dan zo'n slechte hoes.

 

Becker's zijn een stuk goedkoper dan esee, maar stel dat je en nieuwe handvaten wil en een nieuwe schede, dan blijft er weinig van dat prijsverschil over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de messen ook prima, maar inderdaad laat de schede te wensen over. Mijn schede heb ik aangepast met wat youtube hulp (oa van David Canterbury): binnenband ringen voor het vasthouden van firesteel, waterzuiveringspillen, naalden, plakband en touw erom.

Een ESEE 5 staat bij mij nu bovenaan mijn lijstje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn keuzes sluiten grotendeels aan bij die hierboven. BK's zijn op zich goede messen maar ik had weinig vertrouwen in de handvatten en de sheaths, die zagen er erg 'plasticachtig' en goedkoop uit. Er is inderdaad veel aanpassingsmateriaal te koop maar dat is niet goedkoop en maakt de messen dan toch weer duur. Ik heb daarom gekozen voor een ESEE 4 (eind vorig jaar) en een Ontario RAT 5 (twee jaar geleden). Nu hoef ik nooit meer een nieuw mes te kopen want met deze combinatie kan ik me altijd redden en ze zijn praktisch onverwoestbaar.

 

Advies: spaar even door voor een ESEE 4 of 5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Mijn keuzes sluiten grotendeels aan bij die hierboven. BK's zijn op zich goede messen maar ik had weinig vertrouwen in de handvatten en de sheaths, die zagen er erg 'plasticachtig' en goedkoop uit. Er is inderdaad veel aanpassingsmateriaal te koop maar dat is niet goedkoop en maakt de messen dan toch weer duur. Ik heb daarom gekozen voor een ESEE 4 (eind vorig jaar) en een Ontario RAT 5 (twee jaar geleden). Nu hoef ik nooit meer een nieuw mes te kopen want met deze combinatie kan ik me altijd redden en ze zijn praktisch onverwoestbaar.

 

Advies: spaar even door voor een ESEE 4 of 5

 

http://www.the-knife-connection.com/esee-4bld-t.html

 

http://www.the-knife-connection.com/esee-ls-p.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel daar twijfel ik dus over...

Oftewel even doorbijten en een pak geld neerleggen voor de ESEE, maar voor de prijs van de ESEE koop ik 2 beckers...

Ik zie ook regelmatig mensen die de sheath & handvaten aanpassen. is dat iets?

 

 

 

Je kan de schede beetje uitfrezen of vijlen (maar dat is minimaal) als je het mes enkele keren hebt geslepen lost dit probleem zich ook op na verloop van tijd als je telkens de rug van je mes tegen de schede drukt zo vermijd je contact tussen snede en sheath (trouwens een techniek van de samoerai en ninja om geruisloos en snedebesparend hun zwaard te trekken en weg te steken)

 

Voor een andere sheath kan je budget met een pvc-buis aan de slag en wil je het iets beter dan kan je kydex gebruiken, echter die oogjes zijn vrij moeilijk te vinden (in België toch) ook moet je zien dat de schede niet te vast is of je trekt de coating van je mes. Het lemmet omwikkelen met papier maar 1cm punt vrijlaten werkt voor mij prima

 

Het handvat kan je ook aanpassen, maar ook niet zoveel aan de vorm van het handvat tegen de snede, anders heb je de kliklockfunctie niet meer en dan zit je mes als gek te rammelen in die schede. Met laagjes kydex op elkaar kan je ook een handvat maken.

 

Voor mijn handvat aanpassingen gebruik ik paracord, daarover enkele ringetjes van een fietsband om een vorm te bepalen en daarover een overgrip van een tennisracket en voila een handvat van minder dan 10 euro.

 

 

Als ik een ESEE zou aankopen dan zou ik ook het handvat aanpassen. Heb ik ook gedaan met mijn TOPS

Micarta is vooral goed als je werkt met handschoenen maar als je zweterige handen hebt zoals ik begint het handvat na een tijdje te stinken en dat is ook niet echt aangenaam. Daarom die overgrip die ik na verloop van tijd kan vervangen en indien nodig kan kookwassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel daar twijfel ik dus over...

Oftewel even doorbijten en een pak geld neerleggen voor de ESEE, maar voor de prijs van de ESEE koop ik 2 beckers...

Ik zie ook regelmatig mensen die de sheath & handvaten aanpassen. is dat iets?

 

De sheath van BK-2 vind ik nog wel te doen. Die van de BK-9 is echt slecht, maar ik heb deze niet aangepast, ik loop toch niet met zo'n enorm mes aan mijn riem. Als ik hem meeneem tijdens kamperen gaat hij in de rugzak, dus dan maakt de sheath ook niet zo veel uit.

 

Handvaten van BK-9 heb ik aangepast. Ik heb de originele handvaten een stuk dunner gemaakt, en het geheel omwikkeld met paracord. Fijne grip vind ik zelf. Deze aanpassing kost nog geen euro. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast ancestral-viking

waarom micarta kopen?

 

maak het zelf echt er zijn genoeg filmpjes op joepietoep te vinden hierover ......iedereen heeft wel ergens een oude spijkerbroek liggen of wat oude jutte zakken etc ....

 

2 planken om de boel tussen te klemmen 4/6 lijmklemmen

 

en epoxy 2 componenten .....

 

hier te verkrijgen : http://www.mrboat.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 jaren later...
Op 25-4-2013 om 19:32, GrayMouse zei:

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de KaBar Beckers (meer bepaald de BK2 de BK7 en de BK9).

Op outdoormesser.de staan deze aan een betaalbare prijs (+/- 80 voor de BK2)

 

Heeft iemand hier ervaring mee? wat mij vooral aanspreekt is het "tank" gehalte van het mes. Ik zoek iets dat zeer stevig is, handig en liefst goed betaalbaar.

Bij het googlen kwam ik regelmatig lovende review tegen over deze messen.

Enige suggesties voor andere messen?

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...