Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goud en zilver weg en dan.. (stap twee)

Sofie
 Share

Recommended Posts

Wanneer de schaarste doorzet komt er een moment waarop men beter kan stoppen met hopen op fysiek goud of zilver..

In dit scenario zal hyperinflatie en het bevriezen van rekeningen vrijwel zeker de kop op steken..

En wat is dan jou volgende stap?? En welke extra last minuut investeringen doe je?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wanneer de schaarste doorzet komt er een moment waarop men beter kan stoppen met hopen op fysiek goud of zilver..

In dit scenario zal hyperinflatie en het bevriezen van rekeningen vrijwel zeker de kop op steken..

En wat is dan jou volgende stap?? En welke extra last minuut investeringen doe je?

Er is geen goud schaarste, en deze zal er ook nooit zijn. Goud wordt niet geconsumeerd, dus kan er ook geen schaarste ontstaan.

Zilver is een iets ander verhaal, maar zilver zit vooral in high tech, in zware economische tijden valt deze vraag waarschijnlijk grotendeels stil. Dan geldt hetzelfde als voor goud.

Hyperinflatie heeft daarmee niet zo heel veel te maken en is zeker geen gegarandeerd effect.

volgende stappen? wel daarom is dit forum er toch? aan ideeen geen gebrek ;)

Link naar reactie

Ik denk dat de mijnen inmiddels stiekem gezegd hebben dat ze voor die prijs niet meer leveren... dat zal natuurlijk nooit in het nieuws komen.

Maar ik vind dit een plausibele verklaring voor de leveringsproblemen. We hebben natuurlijk al een paar jaar inflatie van 3+ % (officieel), ieders kosten stijgen, en dan zouden ze voor minder geld per OZ die grotten in duiken etc?

Nee, ik gok dat er een kleine stand-off is tussen mijnen en de rest van de keten... Hoe denken jullie hierover?

Link naar reactie

Tuurlijk is er een goud schaarste, sterker nog het gehele economisch model is in den beginne gebaseerd op schaarste.

Omdat goud niet geconsumeerd wordt is alle goud ooit gedolven nog steeds beschikbaar voor de verkoop.

Het is enkel een kwestie van prijs.

Link naar reactie

Ik denk dat de mijnen inmiddels stiekem gezegd hebben dat ze voor die prijs niet meer leveren... dat zal natuurlijk nooit in het nieuws komen.

Maar ik vind dit een plausibele verklaring voor de leveringsproblemen. We hebben natuurlijk al een paar jaar inflatie van 3+ % (officieel), ieders kosten stijgen, en dan zouden ze voor minder geld per OZ die grotten in duiken etc?

Nee, ik gok dat er een kleine stand-off is tussen mijnen en de rest van de keten... Hoe denken jullie hierover?

Dat geloof ik niet. Als mijnonderneming heb je vaste lasten, deskundig personeel die je niet kwijt wil, contracten met toeleveranciers, transporteurs, afnemers etc.

Je hebt als mijnondernemer geen kans anders dan te leveren tegen de prijs die gegeven wordt.

Zoals al elders gezegd, er is geen krapte aan ruw goud en zilver, enkel aan leuk uitziende muntjes :)

Link naar reactie

@Sofie ja sterke drank enzo zijn goed verhandelbaar, maar je moet ruimte hebben voor bulk

40% alc .7L, gaat minimaal naar 1 oz zilver per fles

Mijnen zijn als bedrijf helaas vaak volledig afhankelijk van banken. je ziet het probleem al, banken (en de overheid) zijn de directe vijanden van vrije mijnen.

Link naar reactie

Opslag tonnen kopen en vullen met suiker,en grote hoeveelheid gist inslaan;).dan kan je duur,maar wel heel veilig,met zonnepanelen je alcohol stoken,op kleine schaal,of gewoon ouderwets,met brandhout,is wel opvallender;).de alcohol kun je dan ruilen,je kan er ook op gaan rijden,je nood stroom mee aan de praat houden,of als de situatie te erg word,gewoon zelf opzuipen.Dat en wat blikken bami,houd je makkelijk 1 jaar in leven,heb ik zelf al een keer een paar maanden vol gehouden,gelukkig ben ik nu herstellende;)

Link naar reactie

Dat geloof ik niet. Als mijnonderneming heb je vaste lasten, deskundig personeel die je niet kwijt wil, contracten met toeleveranciers, transporteurs, afnemers etc.

Je hebt als mijnondernemer geen kans anders dan te leveren tegen de prijs die gegeven wordt.

Zoals al elders gezegd, er is geen krapte aan ruw goud en zilver, enkel aan leuk uitziende muntjes :)

sounds plausible ;)

@zilver banken en overheden zijn ieders vijand!

Link naar reactie

En zie hier de voor en nadelen van vrij ondernemerschap. Je ziet een gat in de markt (bijvoorbeeld zilver of goud uit de grond gaan graven en dat verkopen), bouwt je bedrijf op, afzetprijzen stijgen, veel winst, afzetprijzen dalen, weinig winst dan wel verlies. Zo is het geweest, en zo zal het altijd blijven, niks mis mee.

Elke onderneming zal een bepaalde buffer op moeten bouwen, staan de prijzen je niet aan verlaag je je produktie, of hou je het vast en verkoop niet. En mijnbouwers lopen hierbij tegen andere problemen aan als bijvoorbeeld aarbeienboeren, als die hun produkt langer als een paar dagen vasthouden ivm tegenzittende markt kan het zo de composthoop op.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...