Ga naar inhoud
GENEGEERD

Domino effect...

prepper053
 Share

Recommended Posts

Gehackt Twitteraccount AP meldt explosies Witte Huis

"Het account van persbureau Associated Press (AP) is korte tijd gehackt geweest. In die tijd verstuurde het account een tweet waarin gemeld werd dat de Amerikaanse president gewond zou zijn geraakt na twee explosies in het Witte Huis.

Het account werd kort daarna uit de lucht gehaald. AP gaf vrijwel direct aan dat de melding op Twitter onjuist was.

De woordvoerder van het Witte Huis, Jay Carney, liet aan Reuters weten dat president Obama niets is overkomen."

"Het valse bericht zorgde dinsdag even voor paniek op Wall Street. De Amerikaanse aandelenbeurzen zakten sterk in, maar veerden al heel snel weer op, toen AP bekendmaakte dat het om een hackersaanval ging"

http://www.nu.nl/buitenland/3404883/gehackt-twitteraccount-ap-meldt-explosies-witte-huis.html

Is het niet zorgwekkend dat 1 hacker dit voor elkaar heeft gekregen door 1 simpele tweet te plaatsen?? stel men had het niet snel ontdekt en het terecht gezet... wat zou dat voor effect hebben gehad op wallstreet, de financieel sector en hoe zouden de wereld beurzen erop reageren? Een wereldwijde crash misschien?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

uhuh met alle z.g.n. ddos aanvallen proberen ze alleen maar anonymous in een kwaad daglicht te zetten.. denk bijv aan de technische "probleempjes" die banken de laatste tijd ondervinden m.b.t. online bankieren. Even google checken wat een ddos aanval eigenlijk doet;)

Link naar reactie

Die websites die gehackt of aangevallen worden hebben het aan zichzelf te danken, ze hebben die websites gewoon niet goed beveiligt en de servers zijn niet goed.

Is gewoon een kwestie van geld, ze zijn niet bereid er voldoende geld in te steken, en als ze dan problemen krijgen gelijk roepen dat het niet hun schuld is (wat het dus wel is)

Daar komt bij dat overheden internet al heel lang willen reguleren (of te wel censureren), dat er nu zoveel aanvallen zijn komt wel heel goed uit.

Link naar reactie

@Wish : Deels juist, deels absoluut niet. Een echte goede D®DoS attack wordt niet tegengehouden door beveiliging en met goede servers heeft dat ook geen ene kont te maken. En ja, met veel geld kan je een hoop doen waardoor je een heel grote DDoS attack kunt verwerken zonder problemen, maar er is ook nog zoiets als realistisch blijven.

Makkelijke vergelijking wat een DDoS is en waarom zelfs een enorme berg geld er niet tegen gaat helpen:

Stel je het internet voor als het nationale wegennet; huizen als websites en autootjes als pagina aanvragen.

Iedere aanvraag gaat van een huisje, over de wegen, over kruisingen, naar een ander huisje; en daarvandaan komt een antwoord terug; nu komen er opeens 10000 aanvragen (auto's) per seconde die allemaal dezelfde straat in moeten, naar het zelfde huis. De straat is daar niet op berekend; het huis heeft niet zoveel parkeerplaatsen, de kruisingen in de buurt kunnen het vaak al niet eens aan en soms hebben zelfs de hoofdwegen er last mee (file op de snelweg).

Nou kan je met een enorme tas geld al die wegen verbreden, maar er komt een punt dat er simpelweg geen plek meer is en dat 't belachelijk wordt (wil jij naast een 50 baans snelweg wonen? Ik ook niet).

DAT is nou een DDoS, het heeft niets met hacken te maken; het is puur het overbelasten van de infrastructuur.

Als jij een 100 Mbit verbinding hebt en ik stuur 25000 Mbit aan verkeer per seconde naar jou toe, dan kan jouw beveiliging nog zo goed zijn; maakt niet uit, je gaat gewoon keihard offline, want het past simpelweg niet door je verbinding.

Link naar reactie

ben ik echt de enigste dooie lul die dit eigenlijk gigantisch grappig vind?

ik heb dr goed om gelachen toen ik het hoorde in ieder geval

Gelachen en teleurgesteld. Gelachen omdat men door een tweet zoveel €€€€ kan verliezen. Teleurgesteld omdat men tegenwoordig zich nog meer laat leiden door de waanzin van de dag, te triest voor woorden eigenlijk.....

Link naar reactie

Is het niet zorgwekkend dat 1 hacker dit voor elkaar heeft gekregen door 1 simpele tweet te plaatsen?? stel men had het niet snel ontdekt en het terecht gezet... wat zou dat voor effect hebben gehad op wallstreet, de financieel sector en hoe zouden de wereld beurzen erop reageren? Een wereldwijde crash misschien?

Inderdaad, maar wat leert men hiervan?

Tot nog toe zijn het redelijk onschuldige acties geweest, het blokkeren van sites (banken en betaalsystemen), het verspreiden van nep berichten via sociale media (Henk Krol, Obama). Iedereen roept Ooh en Aah, maar er verandert niks wezenlijks.

Wat als er echt een hackers aanval plaatsvindt? Bijvoorbeeld hackers die wissels op spoorlijnen kunnen omzetten, of hackers die inbreken op stuwen en stormkeringen, of zoals in Black Out, zij die inbreken op energie centrales. moet en er eerst meer dan 100 doden vallen voor we inzien dat we de race tegen hackers en cybercriminelen nooit zullen winnen? Kunnen we nog wel terug, ik bedoel vrijwillig terug naar minder geautomatiseerde wereld? Minder computer gestuurd, meer door mensen gecontroleerd? Kan dat nog?

Ik denk het niet. We zullen moeten leren leven met computer systemen waarop we niet kunnen vertrouwen. :confused:

Link naar reactie

Inderdaad, maar wat leert men hiervan?

Tot nog toe zijn het redelijk onschuldige acties geweest, het blokkeren van sites (banken en betaalsystemen), het verspreiden van nep berichten via sociale media (Henk Krol, Obama). Iedereen roept Ooh en Aah, maar er verandert niks wezenlijks.

Wat als er echt een hackers aanval plaatsvindt? Bijvoorbeeld hackers die wissels op spoorlijnen kunnen omzetten, of hackers die inbreken op stuwen en stormkeringen, of zoals in Black Out, zij die inbreken op energie centrales. moet en er eerst meer dan 100 doden vallen voor we inzien dat we de race tegen hackers en cybercriminelen nooit zullen winnen? Kunnen we nog wel terug, ik bedoel vrijwillig terug naar minder geautomatiseerde wereld? Minder computer gestuurd, meer door mensen gecontroleerd? Kan dat nog?

Ik denk het niet. We zullen moeten leren leven met computer systemen waarop we niet kunnen vertrouwen. :confused:

Ojee, daar gaan we weer. Het is niet de techniek, het is wederom de MENS waar het fout gaat. De techniek functioneert wel, het is in haast alle gevallen de mens waar het fout gaat. Waarom willen maar weinig mensen dit nou eens begrijpen en onder ogen zien? Hetzelfde geldt voor wapens bijvoorbeeld, of auto's. Het zijn de mensen die hiermee verkeerd omgaan, als het fout gaat. Bijzaak, hoofdzaak enzo.....

Link naar reactie

Ojee, daar gaan we weer. Het is niet de techniek, het is wederom de MENS waar het fout gaat. De techniek functioneert wel, het is in haast alle gevallen de mens waar het fout gaat. Waarom willen maar weinig mensen dit nou eens begrijpen en onder ogen zien? Hetzelfde geldt voor wapens bijvoorbeeld, of auto's. Het zijn de mensen die hiermee verkeerd omgaan, als het fout gaat. Bijzaak, hoofdzaak enzo.....

Ik beweer ook niet dat het aan de computers of de techniek ligt. Het maakt me ook geen reet uit waar het aan ligt, maar ondertussen wordt er in een steeds hoger tempo van alles geautomatiseerd, terwijl veel van die zaken nog verder uit ontwikkeld zouden moeten/kunnen worden.

Neem bijvoorbeeld de OV jaarkaart. Die moest snel ingevoerd worden en werd keer op keer gekraakt. En dat is nog maar een onschuldig voorbeeld.

Link naar reactie

Ik beweer ook niet dat het aan de computers of de techniek ligt. Het maakt me ook geen reet uit waar het aan ligt, maar ondertussen wordt er in een steeds hoger tempo van alles geautomatiseerd, terwijl veel van die zaken nog verder uit ontwikkeld zouden moeten/kunnen worden.Neem bijvoorbeeld de OV jaarkaart. Die moest snel ingevoerd worden en werd keer op keer gekraakt. En dat is nog maar een onschuldig voorbeeld.

Het maakt je dus niets uit, waardoor dingen fout gaan en/of zaken worden geautomatiseerd? Dat vind ik een erg onverschillige houding. Wel opmerken dat techniek niet te vertrouwen is, maar niet de moeite nemen waarom dat dan zo is??

Precies, omdat het de mens is die graag wilt dat systemen té snel worden ingevoerd en niet voldoende worden door getest. Is het zelfde als zeuren over een bekeuring voor te hard rijden maar dat het eigenlijk het "probleem" van de auto was, want die kon wel 200 km/h.......

Maar ok, ieder z'n eigen zienswijze op bepaalde zaken...........:D

Link naar reactie

Kunnen we nog wel terug, ik bedoel vrijwillig terug naar minder geautomatiseerde wereld? Minder computer gestuurd, meer door mensen gecontroleerd? Kan dat nog?

Ik denk het ook niet, de automatisering is een groot (!) deel van de economische groei. Veilige computer systemen zijn m.i. ook een bijzaak, het echte probleem is dat de economie niet 'klaar' is om te blijven automatiseren. Automatiseren betekend vrijwel altijd dat er banen overbodig worden, dus uiteindelijk zit vrijwel iedereen thuis.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...