Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aanval op voedselvrijheid, tijd voor actie


Holbewoner

Aanbevolen berichten

............

............

March against Monsanto zaterdag 25 mei, roep iedereen op die je meekrijgt!

Ze zoeken nog organisatoren om de betoging te organiseren in Nederland - Amsterdam, als iemand zicht geroepen voelt, hou je dan zeker niet in.

 

Kom dan wel anoniem en gemaskerd. Je wordt geheid gefotografeerd. Je behoort n.l. bij dié mensen die het een en ander door hebben en waarmee de overheid problemen kan verwachten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Holbewoner,

 

Greenpeace heeft al een samenwerkingsverband met Avaaz. Op hun site staat het volgende te lezen:

 

Greenpeace is mede-initiatiefnemer van het Pieperpad, een duizend kilometer lang fietspad langs duurzame boerenbedrijven waar iedereen proefondervindelijk ontdekt hoe mooi biodiversiteit is en hoe goed eerlijk voedsel smaakt. Maar niet iedereen wil luisteren. Zoals de Europese Commissie die zonder goed onderzoek de Amflora - een antibioticum-resistente gentechaardappel - in het open veld toestaat. Daarop mobiliseerden we samen met online belangengroep AVAAZ meer dan één miljoen mensen voor het allereerste Europese burgerinitiatief en gaven één helder democratisch signaal: totdat alle veiligheidskwesties rond genetisch gemanipuleerde gewassen zijn beoordeeld door onafhankelijke wetenschappers, moeten alle gentechtoelatingen worden gestopt.

 

Verder kun je nog meedoen met on-line acties op deze pagina.

 

Red de bijen is natuurlijk een must. Inschrijven en doorsturen naar iedereen die je kent en niet kent.

 

En Holbewoner, misschien kunnen we nog een mail bombardement organiseren met behulp van Greenpeace (die hebben een groot bereik) naar Tweede Kamerleden en het Europees Parlement.

 

 

Ik zie nu dat het bovenstaande vooral betrekking heeft op genetische manipulatie en bestrijdingsmiddelen, dus een actie via Avaaz tegen het aannemen van wetten die monopolies van multinationals mogelijk maken, is misschien ook een optie?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom dan wel anoniem en gemaskerd. Je wordt geheid gefotografeerd. Je behoort n.l. bij dié mensen die het een en ander door hebben en waarmee de overheid problemen kan verwachten.

Wat een bangmakerij is me dat, betogen mag als je je aan de regels houdt, en dat ga ik dan ook doen.

Gemaskerd betogen lijkt me meer om vandalenstreken te gaan doen, en daar gaat betogen me niet om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En, heeft iedereen al een mailtje naar de politiek de deur uit gedaan vandaag, of vinden we het allemaal wel best zo en laten we onze planeet verkloten door op geld en macht beluste multinationals ?

 

Hier is een link naar de mailadressen van de Nederlandse Europarlementariërs. Ik heb ze alle 26 een mail gestuurd. Een keer een tekst maken, kopieren en steeds plakken bij het volgende mailadres. Zo kost het niet veel tijd.

 

http://www.overheidinnederland.nl/europees-parlement-lijst-van-nederlandse-europarlementariers/s/478

 

 

Verder heb ik de petitie van Avaaz tegen Monsanto getekend http://www.avaaz.org/en/monsanto_vs_mother_earth_loc/?fpla

 

En ook nog de petitie tegen deze zaadwetgeving op een Duitse site. http://helfen.global2000.at/de/node/19

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende link is voor mensen die eens echt willen protesteren.

http://www.overheidinnederland.nl/europees-parlement-lijst-van-nederlandse-europarlementariers/s/478

Maak ze maar gek en meld dat wij dit niet accepteren.

De natuur is van ons allemaal en niet van de multinationals.

 

Mooi! Daar zal ik zometeen eens wat mail heen sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monsanto.... producent van zaden, maar ook van Roundup...

 

aardig artikel hierover in De Morgen van vandaag.. http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Milieu/article/detail/1622472/2013/04/26/Nieuwe-studie-linkt-populairste-onkruidverdelger-aan-kankers-en-Parkinson.dhtml

 

De zaden van Monsanto zijn aangepast op het gebruik van Roundup.. lekker gemakkelijk, maar daarmee komt het rechtstreeks in de voedselketen met alle nadelige gevolgen vandien.. En - oh ja - Roundup (Glyfosaat) is natuurlijk helemaal niet schadelijk

"Monsanto is de producent van zowel Roundup als een reeks gewassen die genetisch zijn gemodificeerd zodat ze resistent zijn voor Roundup.

 

Die zogenaamde biotechnologische gewassen, waaronder maïs, sojabonen, koolzaad en suikerbiet, worden in de VS alleen al op miljoenen hectares geplant. Boeren hebben een voorkeur voor die gewassen omdat ze Roundup direct op de gewassen kunnen sproeien zonder hun oogst te beschadigen. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monsanto.... producent van zaden, maar ook van Roundup...

 

aardig artikel hierover in De Morgen van vandaag.. http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Milieu/article/detail/1622472/2013/04/26/Nieuwe-studie-linkt-populairste-onkruidverdelger-aan-kankers-en-Parkinson.dhtml

 

De zaden van Monsanto zijn aangepast op het gebruik van Roundup.. lekker gemakkelijk, maar daarmee komt het rechtstreeks in de voedselketen met alle nadelige gevolgen vandien.. En - oh ja - Roundup (Glyfosaat) is natuurlijk helemaal niet schadelijk

"Monsanto is de producent van zowel Roundup als een reeks gewassen die genetisch zijn gemodificeerd zodat ze resistent zijn voor Roundup.

 

Die zogenaamde biotechnologische gewassen, waaronder maïs, sojabonen, koolzaad en suikerbiet, worden in de VS alleen al op miljoenen hectares geplant. Boeren hebben een voorkeur voor die gewassen omdat ze Roundup direct op de gewassen kunnen sproeien zonder hun oogst te beschadigen. "

 

Nee joh, gekkie, dat is heus niet slecht voor je hoor. Je krijgt er geen kanker van, en je wordt er ook echt niet onvruchtbaar van. Blijkt allemaal uit vele onderzoeken hoor, gehouden en betaald door Monsanto zelf, dus dat is compleet onafhankelijk en onbevooroordeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Holbewoner, precies.. het is meestal groter en meer vertakt dan je in eerste instantie zou verwachten. De combinatie van verderfelijke voedselmanipulatie naar manipulatie van de wereldpolitiek, gecombineerd met het ziekmaken van de mensen.. pfft.. fijne combinatie wel....

 

Fijne stelling dat macht over de werledbevolking is te verkrijgen via voedsel .. zo zijn ze inderdaad bezig .. zelfs in gebieden waar men dacht geen transgeen zaad te hebben werd al DNA aangetroffen van transgeen zaad... pfft.. dat is nogal wat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm zaden niet dan geef ik me buurman toch compost waar per ongeluk zaden in zitten?

Beste medepreppers, onze EU vrienden zijn een aanval begonnen op onze voedselvrijheid. Men is bezig niet geregistreerde zaden (lees: alles wat niet van een grote multinational met veel geld afkomstig is) te verbieden. Mag niet meer verkocht worden, mag je zelfs niet meer kweken. Ook zelf zaad oogsten en weggeven ist verboten.

 

Tuurlijk, de Eurofielen onder ons zullen hier het nut wel weer van inzien, maar mijn bloed kookt. Leest hier en leef je vervolgens alsjeblieft even uit in de mailbox of de voicemail van uw politieke partij naar keuze, dit moet stoppen.

 

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1620421/2013/04/23/Europa-plant-controle-op-kleinschalige-teelt-van-fruit-en-groenten.dhtml

 

En voor meer informatie:

http://www.aseed.net/new/nl/zaden/in-het-nieuws/1077-eu-court-reconfirms-the-interdiction-of-seed-trade-diversity-of-cultivated-varieties-still-endangered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is ook van het padje af, de ''top''man van Nestle:

 

http://www.hetkanwel.net/2013/04/22/topman-nestle-water-is-geen-mensenrecht-maar-commercieel-product/

 

Kwoot

 

Water moet geprivatiseerd worden. Dat stelt oud-Nestlé CEO en huidig bestuursvoorzitter Peter Brabeck: “Water is ‘s wereld belangrijkste natuurlijke goed en we moeten ons afvragen hoe we dat bij de consument krijgen. De mening dat water een mensenrecht zou zijn, vind ik extreem. Water is een levensmiddel en zou daarom een marktwaarde moeten krijgen. Men moet bewust worden van de prijs van water.”

 

Niet alleen over water neemt Brabeck een standpunt in, ook over de trend om biologisch te eten heeft hij een mening: “Vandaag de dag denkt men dat alles wat van de natuur komt, goed is. Dat is een grote verandering, want tot voor kort gingen we er onbarmhartig mee om. Maar we zijn doorgeslagen in de deze gedachte. Goed voorbeeld hiervan is biologisch eten. We denken dat kunstmatige toevoegingen slecht zijn, maar na 15 jaar genetisch gemodificeerd voedsel in Amerika is er nog niemand ziek van geworden. Niet één! Toch denken we in Europa dat we er doodziek van worden, dat is hypocriet.”

 

Nestlé is de grootste levensmiddelenfabrikant ter wereld. Brabeck was de afgelopen zeven jaar CEO van deze enterprise: “Ik ben nog steeds van mening dat de grootste verantwoordelijkheid van elke CEO

ligt in het onderhouden en zeker stellen van een toekomst voor zijn bedrijf.

 

Ongerust over de toekomst is Brabeck niet: “We moeten een positief beeld van de wereld afgeven. Ik zie absoluut geen reden waarom we niet positief zouden zijn over de toekomst. Nooit eerder hadden we het zo goed. We hadden nooit zoveel geld, waren niet eerder zo gezond en hebben nog nooit zo lang geleefd. We hebben alles wat we willen, maar toch doen we net alsof we in de rouw zijn.

 

Unkwoot

 

En deze mensen hebben dan een zeer dikke vinger in de pap wat betreft het voer dat de gemiddelde nederlander eet....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is ook van het padje af, de ''top''man van Nestle:

 

http://www.hetkanwel.net/2013/04/22/topman-nestle-water-is-geen-mensenrecht-maar-commercieel-product/

 

Kwoot

 

Water moet geprivatiseerd worden. Dat stelt oud-Nestlé CEO en huidig bestuursvoorzitter Peter Brabeck: “Water is ‘s wereld belangrijkste natuurlijke goed en we moeten ons afvragen hoe we dat bij de consument krijgen. De mening dat water een mensenrecht zou zijn, vind ik extreem. Water is een levensmiddel en zou daarom een marktwaarde moeten krijgen. Men moet bewust worden van de prijs van water.”

 

Niet alleen over water neemt Brabeck een standpunt in, ook over de trend om biologisch te eten heeft hij een mening: “Vandaag de dag denkt men dat alles wat van de natuur komt, goed is. Dat is een grote verandering, want tot voor kort gingen we er onbarmhartig mee om. Maar we zijn doorgeslagen in de deze gedachte. Goed voorbeeld hiervan is biologisch eten. We denken dat kunstmatige toevoegingen slecht zijn, maar na 15 jaar genetisch gemodificeerd voedsel in Amerika is er nog niemand ziek van geworden. Niet één! Toch denken we in Europa dat we er doodziek van worden, dat is hypocriet.”

 

Nestlé is de grootste levensmiddelenfabrikant ter wereld. Brabeck was de afgelopen zeven jaar CEO van deze enterprise: “Ik ben nog steeds van mening dat de grootste verantwoordelijkheid van elke CEO

ligt in het onderhouden en zeker stellen van een toekomst voor zijn bedrijf.

 

Ongerust over de toekomst is Brabeck niet: “We moeten een positief beeld van de wereld afgeven. Ik zie absoluut geen reden waarom we niet positief zouden zijn over de toekomst. Nooit eerder hadden we het zo goed. We hadden nooit zoveel geld, waren niet eerder zo gezond en hebben nog nooit zo lang geleefd. We hebben alles wat we willen, maar toch doen we net alsof we in de rouw zijn.

 

Unkwoot

 

En deze mensen hebben dan een zeer dikke vinger in de pap wat betreft het voer dat de gemiddelde nederlander eet....

 

Zo, die is dus echt getikt, eng mannetje zeg, en dat is dan een topman bij Nestle, te bizar voor woorden, maar helaas realiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...