Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is het volgens jullie slim om nu een huis te kopen?


Prepper2012

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 179
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Intelligente reactie, zoals ook te verwachten van JB. Wat mij betreft alleen toch teveel aan de positieve kant. Zeker gezien de teneur van dit draadje met haleluja koop een huis propaganda.

 

http://www.plaatsengids.nl/files/fotos/Rijsoord%20school%20capitulatie%20%5B640x480%5D.JPG

 

Plaatje betekent; Berts out.

 

nee nee, out is out, dan niet meer doorgaan he :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Engels is nogal slecht, maar Zerohedge publiceerde net een artikel dat mijn ongelijk aantoont. Sorry dat ik jullie zo ongerust heb gemaakt. Koop direct een huis!

 

http://www.theburningplatform.com/2014/02/02/warped-distorted-manipulated-flipped-housing-market/

 

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-03/guest-post-warped-distorted-manipulated-flipped-housing-market

Link naar reactie
Delen op andere sites

(If you can't beat them join them)

 

Volgens RTLZ bloeit zelfs Griekenland weer volop! Ga ook bloeien en koop nu een huis!

 

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/griekenland-krabbelt-op

 

Professor Rene Tissen beweert op hetzelfde RTLZ, dat Griekenland weer een bailout nodig heeft en dat dit heel Europa door het putje kan trekken. Tissen is gewoon een agent van de koepel van woningbouwverenigingen. Hij probeert mensen natuurlijk te ontmoedigen om een huis te kopen, door de stand van de economie veel zwarter voor te stellen dan hij is. De nitwit. Koop nu een huis! Het liefste in Griekenland. Dat biedt pas echt perspectief.

 

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/column/rene-tissen/de-blinde-die-de-lamme-helpt

 

Beetje verwarrend allemaal? Ok, laten we dan te rade gaan bij een echte betrouwbare instantie; een van onze grootse banken, de Libor Liar Rabo Bank;

 

En wat zegt de Rabo?

 

"De huizenmarkt lijkt op dit moment voor starters aantrekkelijk te zijn. De hypotheekrente staat relatief laag en er is veel aanbod van huizen".

 

Doen! De grootste hypotheek - geld verstrekker van Nederland heeft helemaal geen belang bij het overeind kletsen van de huizenmarkt. Ze zijn er immers voor U!

 

http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/hypotheken/eerste_huis_kopen/

 

Oh ja, of u bij het kopen van een huis ook nog even uw ouders en grootouders naar de verdomm.. herstel rijk wilt maken, want de Rabo wil via de generatiehypotheek voor de zekerheid graag uw hele familie als borg betrekken bij uw geweldige financiele toekomst.

 

http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/hypotheken/hypotheekvormen/generatiehypotheek

 

Dat uw ouders, grootouders, neven en achterneven garant voor u staan, is heel normaal hoor. Wij staan immers ook voor 40 miljard garant voor de Grieken. Volgens Jeroen Dijsselbloem gaan we daar aan verdienen. Maak nu uw hele familie rijk!

 

En mensen, vergeet een ding niet, een huis behoudt onder alle omstandigheden iets van zijn waarde;

 

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-03/you-can-buy-house-one-dollar-or-less-economically-depressed-cities-all-over-america

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren heb ik geroepen:

 

Nee ik koop geen huis!!!

 

Voordeel van huren is dat als er iets stuk gaat, ik alleen maar hoef te bellen en het wordt gemaakt.

Ook wilde ik geen torenhoge schuld bij de bank etc etc...

 

En dus betaalde ik op het laatst €600,- p/m.

Als er iets stuk ging wordt er tegenwoordig geredeneerd dat ik het zelf diende te maken en zaten we in een krap huis in een slechte buurt.

Mjah, de buurt had IK zo'n last nog niet van.

Mijn kinderen die tussen dealers, junkies en ander gespuis opgroeiden vond ik een minder goed idee.

Natuurlijk had ik na jarenlang wachten (binnen een maand een ander huis bij de woningbouw? Hoe kom je er op???) in een rustigere buurt kunnen settelen, maar dan gaat ook de huur weer omhoog en met zijn tweeën verdienen we ook nog eens teveel om te mogen huren.

Vrije sector?

Wil je me aan de bedelstaf brengen ofzo!!!

 

Dus op aanraden van mijn (wel vaker intelligente) vrouw eens vrijblijvend rondgekeken voor koop.

Schat als je maar niet denkt dat ik koop!

Tuurlijk niet lieverd, we kijken gewoon even ;)

 

Al snel bleek dat wij een behoorlijke hypotheek konden krijgen met zijn tweeën.

Bam! Dan staan er ineens veel opties voor je open!

 

De bank, supervriendelijk als dat ze zijn voor mensen die door de grote hypotheek test komen liet ons alle mogelijkheden zien.

Daar heb ik gelijk een streep door gezet.

Met ervaringen van vrienden en kennissen ten tijde van de grote woningbubbel, stond ik er op alleen een hypotheek af te sluiten die van 1 salaris was te betalen mocht 1 van ons ooit zijn baan kwijtraken.

Huizen in goede buurten bleven hierdoor nog steeds genoeg over. Door de crisis en de huidige woningmarkt stonden er genoeg huizen tienduizenden euro's goedkoper dan een aantal jaren geleden (de 1 zijn dood.....).

Met de hypotheek die wij uiteindelijk afsloten (jaja overtuigd), konden wij een groot en ruim huis, bijna al geheel naar onze wensen en betalend van 1 salaris bemachtigen.

Doordat mijn oorsprong in de bouw ligt, heb ik zelf de nieuwe keuken geplaatst (van €15.000,- naar €5.000,-) en de badkamer gerenoveerd (€1.500,-). Dit hebben wij gedaan van ons spaargeld.

Ons spaargeld is nu op, maar met de huidige bankencrisis niet eens zo'n heel gek plan.

In totaal betalen wij nu €450,- per maand met belastingaftrek (zolang dat er nog is) en kunnen wij het geld dat we anders aan huur besteden nu elke maand opzij zetten.

Mocht dat ooit komen te vervallen dan betalen wij per maand niet eens zo gek veel meer als dat ik zou huren.

In ruil hiervoor heb ik een groot ruim huis (even in herhaling vallen), een leuke rustige buurt aan de rand van de stad en bos op 5 min lopen, en kan ik met een gerust hart wachten tot onze vierde wonder het levenslicht aanschouwt.

 

Al met al een in mijn ogen zeer goede investering waar ik tot nu toe alleen maar profijt van beleef.

 

Mocht de huizenmarkt instorten en de woning in waarde dalen, dan zie ik dat momenteel nog steeds niet als probleem.

Ik heb het huis gekocht om in te wonen en niet om te verkopen.

Natuurlijk is de achterliggende gedachte om ooit als we met pensioen gaan het huis wel te verkopen om kleiner te wonen (huren ofzo) en van het verdiende geld een spaarcentje achter de hand te hebben.

Maar mocht dat niet lukken dan blijven we er tot het einde (ben nu 33, zou pensioen straks nog wel bestaan?) in wonen en kan ik de kids altijd nog zeggen een eventuele ervenis niet aan te nemen.

Niemand kan in de toekomst kijken, ik ben en reken me niet rijk, ik geniet van elke dag en morgen is morgen!

 

Was gegroet,

 

Gamble

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens kun je als je financiële problemen krijgt zowel je huurhuis als koophuis kwijtraken.

Met hypotheekgarantie blijf je niet zitten met een restschuld, dus zeker weten een aanrader mocht je kopen.

Met huren blijf je al je schulden houden....

Schuldsanering enigste optie en in beide gevallen na een paar jaar weer vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gamble heeft helemaal gelijk, het kopen van een eigen huis is geen gok, maar een loterij zonder nieten. Koop nu zelfs een tweede huis!

 

En de Nationale Hypotheekgarantie kost bijna niks en zal altijd alle problemen van huiseigenaren blijven oplossen, ook in een mega crisis;

 

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/nationale-hypotheek-garantie-wordt-duurder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gamble heeft helemaal gelijk, het kopen van een eigen huis is geen gok, maar een loterij zonder nieten. Koop nu zelfs een tweede huis!

 

En de Nationale Hypotheekgarantie kost bijna niks en zal altijd alle problemen van huiseigenaren blijven oplossen, ook in een mega crisis;

 

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/nationale-hypotheek-garantie-wordt-duurder

 

Kijk beste Dick, het leven is altijd een gok!

Ik gok er op dat een huis kopen met nhg voor mij goed uitpakt.

Jij gokt er op dat jij met huren beter uitkomt.

 

Feit blijft dat hoe je het wend of keert, als je in financiële problemen terecht komt je beide kwijt kan raken.

 

Tja, wat is dan de beste gok? Ik gok er op dat met de nhg ik geen restschuld zal overhouden. Huis ben ik dan wel kwijt.

Jij gokt er op dat als jij je huurhuis kwijtraakt je alleen een paar duizend euro schuld zal overhouden en dus sneller van je schulden af zal zijn.

 

Wie krijgt er gelijk? Het is een wellus/nietus dilemma waar we zo te lezen niet 1,2, 3 uit zullen komen.

 

Hoe dan ook zullen we beiden in de schuldsanering terecht komen. Na een paar jaar allebei er uit, maar wel allebei ons huis kwijt....

Ellende dus zo wie zo!

 

Voor nu ben ik per maand goedkoper uit met kopen, krijg ik er meer voor terug en kan ik makkelijker sparen.

Dat was voor mij de doorslaggevende reden...

 

Ach en als de hele wereld vergaat zitten we samen in een tentje ergens waar we ons veilig achten. Hebben we het probleem van huren en/of kopen ook niet meer :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Gamble. Grappig dat je ervan uit gaat, dat ik in een huurhuis zit. Ik kocht mijn eerste huis in 1985 en ik heb op dat gebied de wind altijd mee gehad. Puur geluk. 1985 was een bodem in de markt. Ik werkte toen als werkstudent bij een particulier beveiligingsbedrijf. Het wemelde in dat bedrijf toen van de parttimers die naast hun reguliere baan, in het weekend bij moesten klussen als beveiliger, omdat ze met enorme schulden zaten van de verkoop van hun huis. Dat is het voordeel van een ouwe lul worden, ok je roest hier en daar misschien wat vast, maar veel zaken heb je al een keer meegemaakt. Natuurlijk is het kopen van een huis een fantastisch iets. Maar nogmaals, de voordelen zien mensen wel. De risico's -die in deze tijd extreem zijn- niet! En daar probeer ik op te wijzen. Uit ongerustheid over jonge mensen die hun leven aardig kunnen verprutsen als ze dit nu fout doen.

 

O-N-V-O-O-R-S-T-E-L-B-A-A-R hoe ik hier in mijn eentje tegen de stroom moet oproeien. En nee, het gaat me niet om het halen van mijn gelijk. Ik heb die vanwege een instortende huizenmarkt half vernielde levens eerder gezien, maar niemand wil er nu naar me luisteren. Mensen die in een huurhuis zitten doen maar al te vaak rot ervaringen op zoals Communicator en dan is een koophuis een droom. Mensen die in een koophuis zitten, willen niet horen, dat ze mogelijk een verkeerde beslissing hebben genomen. En dan krijg je dus iedereen tegen je. Natuurlijk kan -zelfs nu- het kopen van een huis -geheel afhankelijk van je omstandigheden- een goede beslissing zijn. Maar de kans is niet groot dat het op dit moment een goede beslissing is.... Ik doe er alles aan om mensen te waarschuwen. Zo te merken totaal tevergeefs en dat stemt mij droevig, want ik heb in de jaren tachtig van de vorige eeuw gezien hoe verschrikkelijk de consequenties kunnen zijn....En de crisis die er nu aan komt gaat vele, vele malen erger worden. Hoe hij er precies uit gaat zien weet niemand, want een crisis is nu eenmaal zeer onvoorspelbaar. Hoe meer ongebonden en flexibel je bent, des te groter is je kans om er goed doorheen te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts ,

 

Schrijf ik een heel verhaal, valt me telefoon uit grmmbl grmmmbl...

 

Maar in ieder geval hahhaaha!!!! Natuurlijk na jouw hele relaas over huur en koop dat ik ervan uit ga dat je huurt :p:p:p

 

En uiteraard snap ik ook je uitgangspunt.

Toen wij bij de bank waren was alles mogelijk. Auto mee financieren, dure badkamer en/of keuken laten plaatsen, vakantie-tje erbij meneer? ALLES was mogelijk ook al zeggen ze tegenwoordig van niet!

Ze waren al lang blij eindelijk weer eens een hypotheek te kunnen verstrekken.....

 

Mijn beste advies is dan ook don't over do it!

Kies ervoor om je maandlasten zo laag mogelijk te houden.

Spaar voor je auto en/of vakantie en neem alleen een hypotheek die je van 1 salaris kan bekostigen.

Overal wordt je mee genaaid en alles wordt altijd duurder.

Het leven is altijd een gok. Probeer slim en zo safe mogelijk te gokken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vorige week een bod gedaan en 'we have a deal' (onder voorbehoud van financiering ofcourse).

@DickBerts, ik snap je punten, en ik ga er niet eens tegen in, want ook ik snap dat het financieel gezien niet heel erg slim is om nu te kopen. Toch ga ik het proberen, en dan om de reden die ik al eerder uitgelegd had en ook eigenlijk hetzelfde als @Gamble gedaan heeft. Om de risico's ietwat in te perken lenen ook wij op 1 inkomen, zonder fratsen (geen extra geld voor verbouwingen of wat dan ook, dat regel ik zelf wel) en met als doel lage maandlasten maar vooral een veel hoger wooncomfort. En daar sta ik nog steeds achter, net als dat ik het met jou eens ben dat het niet slim is, is het voor mij toch het beste (en het enige ook eigenlijk).

 

Aan de andere kant vind ik het stiekem ook wel spannend en leuk om mijn eerste eigen huis te kopen, hoe slechte tijd het ook is. En als er genoeg mensen zijn die toch nu een huis kopen, wie weet houd de economie het dan ook wel ietsje langer vol zodat ik langer van mijn huisje kan genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@houthe. Je maakt mijn hele dag weer goed :) Ik begrijp jou ook helemaal. Je zult die schijt buren of dat enorme ruimtetekort maar hebben. En die crisis duurt nu al zo lang, je moet ook leven. Als het fout gaat, dan ga ik echt niet roepen 'zie je wel' of zo. Dat zou te kinderachtig voor woorden zijn. Het gaat mij er om, dat dit probleem van alle kanten belicht wordt, zodat mensen een goede afweging kunnen maken. Zie mij als een soort trapezewerker in een zeilboot die veel te veel naar een kant over helt. Want erg evenwichtig is de berichtgeving in dit draadje niet. Ook al lijkt daar -mede dankzij jou- nu enige verandering in te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn erg veel variabelen om te kiezen of je nu een huis gaat kopen of voor de huur optie gaat. Als we het bekijken vanuit de maandlasten is het makkelijk rekenen. Stel je betaald nu 800e aan hypotheek (met belastingvoordeel en aflossing) of 800e aan huur. Je wilt hier een groot deel van je leven door gaan brengen (jong gezin en aankomende 20 jaar geen verhuisplannen) Dan is in mijn ogen "kopen" een goede optie. Huren stijgen elk jaar meer dan de inflatie en je het huis komt niet naar je toe. Voor een eigen huis zorg je normaal gesproken ook beter dan een huur huis en het gevoel dat je hebt als je een eigen huis hebt geeft veelal positieve energie. Dit gezegd hebbende besef ik dat meer dan een miljoen huizen onder water staan met hun hypotheek en dit erg veel stress met zich mee brengt en zelfs in mijn omgeving al mensen uit elkaar heeft gedreven.

 

Focus op lage maandlasten! Focus op flexibiliteit! Focus op woongenot!

 

Zelf ben ik ingestapt in 1992 in de woningmarkt en heb in de tussentijd maar 1 jaar gehuurd. Gewoon mazzel gehad om in de afgelopen periode huizen te hebben gekocht en weer verkocht. Ik verbaasde mij altijd enorm over het feit dat er op verjaardagsfeestjes mensen trots vertelden dat ze wel voor 6 ton konden lenen en dan bij funda tot 7 ton gingen kijken. Nog een extra lening erbij om de keuken en verbouwing te financieren, hoe meer hoe beter omdat de overheid toch mee betaalde. Niemand die zich afvroeg waarom de huizen zo rap in waarde steeg en wie die overwaarde uiteindelijk zou gaan betalen. Wat heb ik hier veel discussies over gehad. Ja, huizen prijzen stijgen altijd heeft de geschiedenis uitgewezen of je huis is je pensioen. Waarom vond de grote meute het zo belangrijk om zo boven hun stand te leven en dachten de banken willen het ons lenen dan kunnen we het ook altijd betalen?

 

Ik weet nog goed dat ik eind van vorige eeuw in Flevoland een nieuwbouw huis kocht en in bij oplevering deze woning meer dan 120.000 gulden waard was wat we ervoor betaald hadden. Zoveel geld kan je niet in een leven bij elkaar sparen als raam ambtenaar die ik toen was ;-) We hebben er nooit gewoond en in ervaringen geïnvesteerd waar we met de rest van ons leven trots op konden terug kijken. De mensen die ons huis weer kochten en dus een hypotheek vestigden van de waarde van de woning en +120K overwaarde hadden achteraf ook nog een goede beslissing genomen aangezien de woning 5 jaar later nog eens met 50% gestegen was. Maar de mensen die er nu inzitten en de woning in 2007 gekocht hebben zitten nu met de shit waar wij van geprofiteerd hebben. Hoe kan het zijn dat huizen alleen maar duurder zouden worden? Huizen schrijven ook gewoon af, als je niks aan een huis doet kan je er 50 jaar naar dato ook met de bulldozer over heen. Een huis koop je omdat je het prima kan betalen en omdat je er graag wilt wonen (woon genot) als je een huis koopt om te wonen met de veronderstelling dat je een slimme belegging doet (voor de waarde vermeerdering) zou ik goed naar de woorden van DB luisteren. Dat de gemiddelde huizenprijzen ruim onder het niveau van 10 jaar geleden liggen en dan hebben we nog niet eens de inflatie meegerekend kan je voorstellen wat voor financiële ellende heel veel mensen nog voor hun kiezen gaan krijgen. Als ze bijvoorbeeld hun baan of partner verliezen. Vorig jaar is 1 op de 5 huizen met verlies verkocht en was een stijging van 40% t.o.v. het jaar ervoor. We kunnen op ons klompen aanvoelen hoe 2014 gaat worden.

 

Geen idee waarom ik dit allemaal opschrijf, wilde eigenlijk gewoon zeggen: Ja het kan slim zijn om een huis te kopen maar hangt van heel veel factoren af. Met de kennis van nu zou ik zelf nog langs de zijlijn staan en lekker flexibel wezen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan al tip maar misschien niet zo'n nette tip.

 

Als je de hypotheek niet meer kunt ophoesten en ook de andere rekeningen je boven het hoofd stijgen, stop je met betalen van alle rekeningen.

Na een tijdje krijg je wel loonbeslag en gesprekken met de bank. Als je dit lang genoeg volhoud kom je in de schuldsanering en krijg je zakgeld voor eten en kleding.

Voor 2 personen meen ik 50 euro per week en met kinderen 80 euro per week. Afhankelijk van de grote van het gezin.

Je hoeft dan ook aan niemand meer te betalen, dat doet de schuldsanering.

En je mag naar de voedselbank.

Dan na 3 jaar ben je van alle schuld af en kun je met een schone lei beginnen.

 

Het houd wel in dat je niet kunt beschikken over je salaris, dit wordt door dus ingehouden voor de schulden.

Ondertussen krijg je wel wat ongemakken voordat het zover is, bijvoorbeeld het elektra kan worden afgesloten, maar ach als prepper lachen wij hierom:)

 

En het koophuis wordt meestal toch niet zo snel verkocht, kun je gewoon blijven zitten.

Maar geen garantie dat het bij iedereen in de schulden zo gaat, de rechter komt er ook aan te pas.

 

Dus er altijd wel licht aan het eind van de tunnel. En je familie kan ook wel wat eten en kleding toeschuiven.

Het lijkt wel wat op preppen:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het koophuis wordt meestal toch niet zo snel verkocht, kun je gewoon blijven zitten.

Maar geen garantie dat het bij iedereen in de schulden zo gaat, de rechter komt er ook aan te pas.

 

Dus er altijd wel licht aan het eind van de tunnel.

In het ergste geval wordt het huis wel verkocht, ver onder de prijs en heb je met je partner(of ex-partner, of soon-to-be expartner) een gezamenlijke schuld van meer dan 40.000 euro, en met meer dan 30.000 euro kom je niet meer in aanmerking voor de schuldsanering, en moet je allebei naar een daklozenopvang, elk een ander natuurlijk want zelden twee plekken beschikbaar en bij familie inwonen kan niet want dan raken zij ook in de problemen/schulden (deurwaarders die daar geld komen opeisen) Een kamer huren lukt niet want je kan nergens geld voor de borg lenen en zonder borg geen kamer en meer spullen dan in je tasje kunnen heb je niet want daar is al beslag opgelegd.

Zomaar wat ervaringen uit het daklozencircuit.

Maar eerlijk is eerlijk, op den duur komt daar ook een eind aan de tunnel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het ergste geval wordt het huis wel verkocht, ver onder de prijs en heb je met je partner(of ex-partner, of soon-to-be expartner) een gezamenlijke schuld van meer dan 40.000 euro, en met meer dan 30.000 euro kom je niet meer in aanmerking voor de schuldsanering, en moet je allebei naar een daklozenopvang, elk een ander natuurlijk want zelden twee plekken beschikbaar en bij familie inwonen kan niet want dan raken zij ook in de problemen/schulden (deurwaarders die daar geld komen opeisen) Een kamer huren lukt niet want je kan nergens geld voor de borg lenen en zonder borg geen kamer en meer spullen dan in je tasje kunnen heb je niet want daar is al beslag opgelegd.

Zomaar wat ervaringen uit het daklozencircuit.

Maar eerlijk is eerlijk, op den duur komt daar ook een eind aan de tunnel.

 

Is de totale schuld inclusief hypotheek schuld?

Ken wel situatie's waarbij 100.000 hypotheek schuld is en toch schuldsanering is toegewezen door de rechter. En de status van dakloos is dan niet nodig. Want hoe gaat het dan met je baan.

Denk dat de status van dakloze wel voorkomen kan worden. Bij een grote schuld.

 

Ik dacht dat het gezegde was; 'Er gloort licht aan het eind van de tunnel'

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het ergste geval wordt het huis wel verkocht, ver onder de prijs en heb je met je partner(of ex-partner, of soon-to-be expartner) een gezamenlijke schuld van meer dan 40.000 euro, en met meer dan 30.000 euro kom je niet meer in aanmerking voor de schuldsanering, en moet je allebei naar een daklozenopvang, elk een ander natuurlijk want zelden twee plekken beschikbaar en bij familie inwonen kan niet want dan raken zij ook in de problemen/schulden (deurwaarders die daar geld komen opeisen) Een kamer huren lukt niet want je kan nergens geld voor de borg lenen en zonder borg geen kamer en meer spullen dan in je tasje kunnen heb je niet want daar is al beslag opgelegd.

Zomaar wat ervaringen uit het daklozencircuit.

Maar eerlijk is eerlijk, op den duur komt daar ook een eind aan de tunnel.

 

Ik ga ervanuit dat een prepper op zo'n moment een duik neemt waar zijn bootje gezonken is met zijn voorraden voor een financiele crisis.

 

WR

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het ergste geval wordt het huis wel verkocht, ver onder de prijs en heb je met je partner(of ex-partner, of soon-to-be expartner) een gezamenlijke schuld van meer dan 40.000 euro, en met meer dan 30.000 euro kom je niet meer in aanmerking voor de schuldsanering, en moet je allebei naar een daklozenopvang, elk een ander natuurlijk want zelden twee plekken beschikbaar en bij familie inwonen kan niet want dan raken zij ook in de problemen/schulden (deurwaarders die daar geld komen opeisen) Een kamer huren lukt niet want je kan nergens geld voor de borg lenen en zonder borg geen kamer en meer spullen dan in je tasje kunnen heb je niet want daar is al beslag opgelegd.

Zomaar wat ervaringen uit het daklozencircuit.

Maar eerlijk is eerlijk, op den duur komt daar ook een eind aan de tunnel.

 

Ook dat valt te voorkomen, gewoon trouwen en in geval van financiele problemen voor de vorm scheiden en beiden claimen dat je de hypotheek niet op kan brengen.

Het verlies bij verkoop valt dan onder de nationale hypotheekgarantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...