Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppen, tegen normale thuisrisico's


rescue

Aanbevolen berichten

Hoe prep jij tegen de dagelijkse normale omstandigheden/risico van wonen in je woning,

 

1. Hoe bescherm je (onder normale omstandigheden) je woning tegen inbraak.

>>>> Heb je naast normale hang en sluitwerk,

>>>> heb je nog aanvullende maatregelen genomen, inbraak Ruitbreuk melders of bewegingsmelders, verlichting

2. Hoe bescherm je tegen normale stroomuitval, kortsluiting etc. ?

>>>>Heb je een UPS

3. Brandschade.

>>>>Heb je rookmelders, blusdekens, en blussers in huis en vluchtmaskers

4. Gegevens verlies van je pc, heb je een backup op andere locaties.

>>>>

5. Verzekeringen ?? (hotelkosten, als je tijdelijk niet in je huis kan verblijven / of ga je naar je BOL ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vanaf een zonnig eiland even een reflectie....thuis kan dit je ook overkomen, vandaar.

 

Kind met oorpijn, koorts, erg leuk als je met het vliegtuig moet. Vandaag met Google een vertaling gemaakt van een recept, gelukkig spreek ik Spaans met handen en voeten. Kost maar liefst VIER EURO....kan die Hollandse Apotheek niet tegenop. Één hele week antibiotica. Zit je thuis met je planken voor de ramen en deuren, dan is zo'n scenario dikke ramp. Dan weet ik nu al wat mensen die twee gouden munten ruilen voor een kuurtje.....

 

Ook leuk; de deur van de slaapkamer van de kinderen schiet op slot, zonder sleutel.....gelukkig is er de Multitool, want de verhuurder kon pas een uur later komen en hij wilde het raam inslaan. Preppers vs Spaanse Schapen 1 : 0

 

Nog leuker: papa ramt even zijn grote teen open aan een stuk lava....bloeden en veel auw. Klein ongeluk, veel ongemak. Je bent niet onthand, maar rennen is met zoiets al verdomd lastig.

 

Conclusie: SHTF zit in een klein hoekje. En dan hebben we de problemen van @rescue nog niet eens gehad.....

 

Keyser, over en sluit vanaf een zonnig eiland. Ps: bier, fruit en vis kosten hier geen drol. Wat heb je nog meer nodig? Oja, ook de antibiotica is hier goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen op nummer 4 kan ik voluit ja antwoorden. Op de andere spijtig genoeg niet...

 

1. De enige maatregel die ik heb genomen is dat ik mijn mes altijd bij mij draag en daar dus eventueel iets mee kan doen.. Voor de rest mag ik niets installeren omdat ik in een huurappartement woon.

 

2. Wat is een UPS? :p

 

3. Rookmelders mogen we niet installeren, een blusser hebben we op de gang hangen en een blusdeken kan ik in principe nog wel gaan halen in de winkel ja.. Goed idee!

 

4. Alles staat op verschillende USB sticks opgeslagen, op mijn harde schijf en op een andere laptop!

 

5. Geen verzekeringen (voor zover ik weet), dus als ik tijdelijk niet in mijn eigen appartement kan verblijven, zal ik mijn vriend en zijn ouders eens lief in de ogen kijken :p Of ik kan mij natuurlijk op mijn kot zetten!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe prep jij tegen de dagelijkse normale omstandigheden/risico van wonen in je woning,

 

1. Hoe bescherm je (onder normale omstandigheden) je woning tegen inbraak.

>>>> Heb je naast normale hang en sluitwerk,

>>>> heb je nog aanvullende maatregelen genomen, inbraak Ruitbreuk melders of bewegingsmelders, verlichting

2. Hoe bescherm je tegen normale stroomuitval, kortsluiting etc. ?

>>>>Heb je een UPS

3. Brandschade.

>>>>Heb je rookmelders, blusdekens, en blussers in huis en vluchtmaskers

4. Gegevens verlies van je pc, heb je een backup op andere locaties.

>>>>

5. Verzekeringen ?? (hotelkosten, als je tijdelijk niet in je huis kan verblijven / of ga je naar je BOL ?)

 

1: O.a. andere cylinders geplaatst op de sloten...

2: aardlek/zekeringen. kleine UPS om de PC heel te houden

4: meervoudige backups, versleuteld en wel

5: verzekeringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Bewegingsmelder d.m.v. licht

2. Geen UPS. Maar ik kan prima leven zonder stroom, genoeg middelen om warm te blijven. Mijn eten in de vriezer zal uiteindelijk bederven, nou ja jammer dan.

3. Wij hebben rookmelders, hittemelder, CO2 melder, blusdeken, brandblussers, vluchtmaskers en licht.

4. Ik heb geen back-up voor de PC.

5. Als ik mijn huis moet verlaten ga ik naar onze BOL. Ik heb een lijst van dierenhotels en contant geld in hun 'noodsituatie pakketje'.

 

Dus ook voor situaties die niet meteen leiden tot complete chaos en evacuatie praktijken zijn wij ook redelijk voorbereid en beveiligd dacht ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3. Rookmelders mogen we niet installeren

 

Hoezo dat, die hoef je toch niet perse aan een haakje te hangen. De mijne liggen op kastplanken.

 

Of staat er echt in het huurcontract dat bezit van rookmelders verboden is? Wat me dan erg raar lijkt. Immers het is ook in het belang van de huurbaas dat brand tijdig ontdekt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo dat, die hoef je toch niet perse aan een haakje te hangen. De mijne liggen op kastplanken.

 

Of staat er echt in het huurcontract dat bezit van rookmelders verboden is? Wat me dan erg raar lijkt. Immers het is ook in het belang van de huurbaas dat brand tijdig ontdekt wordt.

 

Aha! Die bestaan dus ook gewoon los :o Ik dacht dat die zowiezo moesten geïnstalleerd worden aan een muur of plafond... Hmm dat opent nieuwe perspectieven natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha! Die bestaan dus ook gewoon los :o Ik dacht dat die zowiezo moesten geïnstalleerd worden aan een muur of plafond... Hmm dat opent nieuwe perspectieven natuurlijk!

 

Ik weet het niet honderd procent zeker maar volgens mij is het bij wet verplicht op studentenkamers brandmelders te hebben. En ik geloof zelfs vanaf een aantal kamers met een centrale. Kan je het de huurbaas op laten hangen en laten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet honderd procent zeker maar volgens mij is het bij wet verplicht op studentenkamers brandmelders te hebben. En ik geloof zelfs vanaf een aantal kamers met een centrale. Kan je het de huurbaas op laten hangen en laten betalen.

 

Op mijn kot heb ik er één hangen ja, het is thuis dat ik er geen heb :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Hoe bescherm je (onder normale omstandigheden) je woning tegen inbraak.

Twaalf IP camera's incl IR en webtoegang+bewegingsdetectie, zwaar hekwerk en dito sloten, 5 bewegingen detectors, sirene, doormelding, sms alerts, div automatische lampen. Remote control van verlichting en electronische apparatuur.

 

2. Hoe bescherm je tegen normale stroomuitval, kortsluiting etc. ?

Ja, een redelijke zware (letterlijk, ca. 50kg). Voorziet camera's, server en CV van stroom gedurende 3-4 uur. Verder benzine aggregaat beschikbaar + handmatige koppeling aan het stroomnet met voldoende brandstof voor ca. 2 maanden tbv koeling, verwarming en verlichting. Verder goede voorzieningen voor lange tijd zonder stroom door een redelijke gasvoorraad met gaslampen/-branders. Volgend jaar wil ik ca. 4kW aan zonnepanelen installeren voor langdurige uitval (en besparing van energiekosten).

 

3. Brandschade.

Gasmaskers tegen organische en anorganische stoffen, tegen chloor en ammoniak, en P3 filters voor fijnstof/bacteriele uitbraken in 10-voud (voor hele gezin+aanhang). Losse gasdichte brillen.

Schuimblussers op elke etage, ca. 7 brandmelder incl doorkoppeling GSM en doorschakeling naar andere melders, 3 blusdekens. CO2 blusser in technische ruimte.

 

4. Gegevens verlies van je pc, heb je een backup op andere locaties.

Maandelijkse backups op disk in kluis, realtime back-ups via dropbox van /Documenten. Directe externe opslag van camera beelden op colocatie in Spaanse Kubus (Rotterdam)

 

5. Verzekeringen

Gewoon een kale opstal/inboedel verzekering. Cash en PM niet meeverzekerd. Helaas: nog geen BOL..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf een zonnig eiland even een reflectie....thuis kan dit je ook overkomen, vandaar.

 

Kind met oorpijn, koorts, erg leuk als je met het vliegtuig moet. Vandaag met Google een vertaling gemaakt van een recept, gelukkig spreek ik Spaans met handen en voeten. Kost maar liefst VIER EURO....kan die Hollandse Apotheek niet tegenop. Één hele week antibiotica. Zit je thuis met je planken voor de ramen en deuren, dan is zo'n scenario dikke ramp. Dan weet ik nu al wat mensen die twee gouden munten ruilen voor een kuurtje.....

 

Ook leuk; de deur van de slaapkamer van de kinderen schiet op slot, zonder sleutel.....gelukkig is er de Multitool, want de verhuurder kon pas een uur later komen en hij wilde het raam inslaan. Preppers vs Spaanse Schapen 1 : 0

 

Nog leuker: papa ramt even zijn grote teen open aan een stuk lava....bloeden en veel auw. Klein ongeluk, veel ongemak. Je bent niet onthand, maar rennen is met zoiets al verdomd lastig.

 

Conclusie: SHTF zit in een klein hoekje. En dan hebben we de problemen van @rescue nog niet eens gehad.....

 

Keyser, over en sluit vanaf een zonnig eiland. Ps: bier, fruit en vis kosten hier geen drol. Wat heb je nog meer nodig? Oja, ook de antibiotica is hier goedkoop.

 

Hey, op vakantie zeg, fijn, geniet er maar lekker van.

Heel veel plezier daar met de jouwen, en gezond weer terug. :)

 

P.S.: Die teen kun je natuurlijk zelf wel ff dichtnaaien :cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 IP camera's die ik binnenkort weer op ga hangen, samen met 4 ouderwetse cameraatjes. M'n servertje in de kelder is tegenwoordig een laptop met een externe USB schijf; belangrijke dingen staan zowel op die server als op m'n pc en/of laptop.

 

3 rookmelders, in de slaapkamers, woonkamer, keuken en stookhok brandblussers.

 

Twee aparte stoppenkasten; 1 voor de begane grond, 1 voor de kelder, onafhankelijk van elkaar aan/uit te schakelen, met (typisch zweeds) erg veel automaten (zo ongeveer elk vast apparaat heeft een eigen automaatzekering); 5 aardlekschakelaars in totaal.

 

Verzekering; niets behalve de normale huisverzekering en m'n voorraadje. Als ik hier weg moet dan laad ik m'n voorraadje in de auto en rij naar m'n kantoor; moet ik daar ook weg dan rij ik door naar vrienden; moeten we daar ook weg dan gaan we met z'n allen richting 't noorden, dunbevolkt gebied met grote bossen en veel rivieren en meren, vruchtbare grond in overvloed en dus goed te overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...