Ga naar inhoud
GENEGEERD

Autokrik briketpers of 1 arm briketpers


hamster

Aanbevolen berichten

hallo preppers

 

Gezien het feit dat ik niks te doen heb en het voorlopig met 1 arm moet doen,

heb ik zitten nadenken van wat als je maar 1 arm hebt, en je wilt snel brikketten maken.

Als STHF gebeurd wil je, je toch nuttig willen maken niet?

Dat gaat dan opeens een stuk lastiger,bij de meeste oplossingen heb je toch echt 2 armen en handen nodig.

 

Vandaar dat ik ben gaan googlen en daar vond ik deze, Snap1.jpg.60cb617f6fbae03cb2e1a0d6b8625031.jpg

en vond dat wel een erg mooie oplossing.

 

Met een beetje gezond verstand en fantasie ben ik gaan tekenen het resultaat staat in de download, eigenlijk zouden er meer van deze oplossingen moeten zijn.

 

Het is een docx bestand dus je kan het ook online bekijken ipv op te slaan,maar opslaan mag ook hoor ;)

 

autokrik briketpers of 1 arm briketpers

 

herziende versie nu met potkrik tot 2 ton download hier @vdwalle en @Dakhaas

 

Hamster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Is een hydrolisch pot krikje niet makkelijker te bedienen met 1 arm.

ipv draaien een op een neer beweging. Te koop vanaf 15 euro denk ik en dat drukt meestal 3 of 4 ton.

 

Hier ben ik het mee eens...

En dan ook de potkrik eronder zetten.. Een klos hout aan het "plafond" die precies in je bakje past en dan de potkrik onder het bakje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een hydrolisch pot krikje niet makkelijker te bedienen met 1 arm.

ipv draaien een op een neer beweging. Te koop vanaf 15 euro denk ik en dat drukt meestal 3 of 4 ton.

 

Ben je niet bang dat het briketten gaat open barsten met een pot kriek van 3 of 4 ton

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Met een beetje warme lijm en een koude spijker . Moet het ook lukken al is het dan nog minder stevig .

 

Geert

 

Wow, dat is best wel cryptisch Geert. Lijm okee, maar waarom warm (beenderlijm)? Waarom spijker (om het uit de vorm te krijgen)? Waarom koud (omdat je anders je fikken brandt)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dakhaas @vdwalle ontwerp is aangepast :o

thanks voor de info

 

Fantastisch dat je er de moeite voor neemt! Echter heb ik nog 1 laatste puntje...

In de huidige situatie moet je steeds de krik en dat blok hout waar de krik op staat verwijderen om je "mal" weer te kunnen vullen met papierslurrie..

Stel je zet de krik onder daar bovenop een plaatje hout voor een mooie ondergrond voor je "mal" en aan het "plafond maak je het balkje vast waar je krik op hebt staan in de huidige tekening dan hoef je alleen je "mal" er tussen weg te pakken om weer te vullen en kun je de "mal" zonodig zelfs als een soort schep gebruiken om je slurrie uit die grote ton te scheppen.

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de kop van de potkrik open maken en daar een draad in tappen,(als al er geen zit) en dan bevestigen aan de bovenzijde dmv een bout is misschien beter, dat van steel/handvat aan de mal is ook een verdomd goed idee.

Ik ga ermee bezig, dat ik de moeite ervoor neem is simpel .....ben thuis, momenteel werkloos , 1 arm in het gips (nog 3 weken jeejjj) maar dat zijn persoonlijke redenen.

 

Doordat ik dus noodgedwongen maar 1 arm kan gebruiken, ben ik erover gaan nadenken dat bij elke DIY of andere oplossing altijd 2 handen nodig zijn, zodoende probeer ik oplossingen te zoeken.

Het prettige is dat als ik me "doodstaar" of ergens niet aan denk, er altijd preppers zijn die betere ideeen aangeven, zoals @vdwalle en @Dakhaas.

 

denk er eens over na ken jij geen mensen die een lichaamsdeel missen? of geen zware arbeid mogen doen? ik wel.

 

Mvg Hamster

 

ps alle info hoe klein of onbenullig ook is ALTIJD welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...