Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom je spaargeld van de bank halen?

Tom
 Share

Recommended Posts

Nu een mooie uitleg op de onderstaande links, je geld is inderdaad van de bank

Dus het graaien gaat een keer beginnen, maar wanneer en hoeveel tijd hebben we?

Van de site wijwordenwakker;

Dijsselbloem vindt dat banken niet meer met belastinggeld gered moeten worden. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar wanneer dat betekent, dat nu zomaar spaargeld ingepikt wordt, dan ligt dat iets genuanceerder.

Juridisch is het zo, dat wanneer wij geld op onze rekening storten, de bank eigenaar wordt van ons geld en dat wij daarvoor in de plaats een tegoed krijgen op onze betaalrekening of spaarrekening. Bij faillissement van de bank, staan we dus helemaal achteraan in de rij om ons geld, dat de bank uiteraard niet heeft, terug te vorderen

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M26&s=M69&ss=P2098&l=NL

En dan op Xandernieuws een rapport van BCG (Boston Consulting Group)

Cyprus-model nog te soft voor hele eurozone’ – Federal Reserve: Ook voor Amerikanen gedwongen afdracht bankrekeningen

De banken zijn volgens de BCG alleen nog met uw geld te redden.

Volgens de Boston Consulting Group is er nog maar één uitweg uit de eurocrisis: een radicale vermogensheffing voor in principe alle burgers, waarmee de herstructurering van de Europese staats- en bankschulden moet worden betaald. Dat betekent dat iedereen met (spaar)geld, vastgoed en grond een heffing over zijn bezit moet gaan betalen, ook als u bijvoorbeeld uw hypotheek compleet hebt afgelost

http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/04/Euro-alleen-nog-met-radicale-vermogensheffing-te-redden

Dus niet alleen spaargeld maar ook extra belasting over bezittingen zoals huizen, grond enz.

Mijn moeder (van Tom) zei altijd al een oud nederlands gezegde "De zuinige spaart voor de verkwister" uiteraard wist ze niet dat het zo groots zou uitpakken.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Volgens de Boston Consulting Group is er nog maar één uitweg uit de eurocrisis: een radicale vermogensheffing voor in principe alle burgers, waarmee de herstructurering van de Europese staats- en bankschulden moet worden betaald. Dat betekent dat iedereen met (spaar)geld, vastgoed en grond een heffing over zijn bezit moet gaan betalen, ook als u bijvoorbeeld uw hypotheek compleet hebt afgelost[/i]

http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/04/Euro-alleen-nog-met-radicale-vermogensheffing-te-redden

Dus niet alleen spaargeld maar ook extra belasting over bezittingen zoals huizen, grond enz.

Mijn moeder (van Tom) zei altijd al een oud nederlands gezegde "De zuinige spaart voor de verkwister" uiteraard wist ze niet dat het zo groots zou uitpakken.

E.e.a. geeft alleen maar aan hoe onhoudbaar de economie de afgelopen decennia geregeld is.

Waarom zou ik iets over mijn reeds belaste bezit moeten gaan afdragen?

Laat die bank in elkaar donderen. Neem mij geld maar mee. Mijn waarde ligt toch grotendeels elders.

Maar zeur dan niet over de schade en andere ongein, dan had je de perverse systeembanken niet moeten laten ontstaan.

Dan had je de staatsschuld wijzer moeten beheren. Zonder geroeptoeter over 3 procent.

Want waarom hebben we schuld? Hopelijk alleen omdat het lenen goedkoper is dan de inflatie.

Zoniet: weg met die schuld.

Waar ligt momenteel de maximumschuld met de huidige risicobeoordeling van Nederland?

Waar ligt die maximumschuld als de rente op jaarleningen naar 10% gaat?

Daar hoor je Rutte en Dijsselbloem niet over.

Want waarop is dat schuldbeleid gebaseerd?

Daar hoor je Rutte en Dijsselbloem niet over.

Bos en de Jager roerden zich ook niet destijds.

Dus tja, wie voert er ooit eens een wijs beleid op dit vlak?

Link naar reactie

Juridisch is het zo, dat wanneer wij geld op onze rekening storten, de bank eigenaar wordt van ons geld en dat wij daarvoor in de plaats een tegoed krijgen op onze betaalrekening of spaarrekening.

De meeste mensen zijn zich er niet van bewust dat waneer je RENTE krijgt, de bank iets aan het doen is met je geld. Uitlenen bijvoorbeeld, lol.

De bank gaat geen rente betalen op geld waarmee ze niets kan. Als je het bv in een kluisje legt.

En dan zeuren de mensen nog dat "goud geen rente oplevert".

Nee, natuurlijk niet. Dat is nu juist het punt!

Volgens de Boston Consulting Group is er nog maar één uitweg uit de eurocrisis: een radicale vermogensheffing voor in principe alle burgers, waarmee de herstructurering van de Europese staats- en bankschulden moet worden betaald. Dat betekent dat iedereen met (spaar)geld, vastgoed en grond een heffing over zijn bezit moet gaan betalen, ook als u bijvoorbeeld uw hypotheek compleet hebt afgelost[/i]

Wanneer zijn die uit de boom gevallen?

Nogal wiedes, zoiets kun je op je boeren klompen aanvoelen.

Waarde kun je alleen halen bij hen die waarde scheppen of het in hun bezit hebben. Via deflatie (belasting) of inflatie. Hoe dan ook, de waarde wordt bij de waarde scheppers/bezitters gehaald.

Link naar reactie

Dat betekent dat iedereen met (spaar)geld, vastgoed en grond een heffing over zijn bezit moet gaan betalen, ook als u bijvoorbeeld uw hypotheek compleet hebt afgelost[/i]

Ja goeiedag, alleen degene die zijn hypotheek volledig heeft afgelost kan spreken van BEZIT. Maar ik vrees dat ze bedoelen "zelfs als u nog nooit een cent hebt afgelost en uw huis diep onder water staat"

Link naar reactie

Ik voel helemaal geen paniek, er valt bij mij niks te halen, geen huis,geen auto, geen bezit, alleen wat ik maandelijks op

de bank krijg, waarvan ik alles-vaste lasten eraf haal en spendeer aan nuttige dingen. Belastingaangifte altijd 0, niks op

te geven en niks te heffen.

Het leven is zo echt heel simpel, en voor degenen met kritiek, ik was er vroeger zo een die bibberend die blauwe envelop

in de bus zag vallen en niet open durfde te maken, sinds ik met opzet besloten heb zo zuinig mogelijk te leven, en dan

nog deels zelfvoorzienend met genoeg skills, heb ik geen angst meer voor dit soort zaken..

Van een kale kip kunnen ze niet plukken, de grap is dat dit niet juist is want ik ben rijker en gelukkiger dan menigeen

met alles..geld maakt ongelukkig klopt toch wel, en voor mij geldt ook dat ik meer geluk heb in de liefde en het het sociale

dan geluk in geld. Zouden die cliches dan toch waar zijn?

Link naar reactie

Zouden die cliches dan toch waar zijn?

@samurai

Waar denk je dat de clichés vandaan komen?...:)

Nou om het je heel eerlijk te zeggen, voor mijn verandering naar mijn nieuwe levensstijl was ikzelf de mening

aangedaan dat het echt cliches waren. Nu niet meer omdat je zelf situaties meemaakt die het heel sterk bevestigen.

Zou het dan zo zijn, dat de bedenkers van de cliches wijze mensen waren die toch wel heel veel ellende en pech in

het leven hebben meegemaakt en zo vaak hun neus gestoten hebben op het specifieke onderwerp dat het gezegde als

een eureka moment naar voren kwam omdat iedereen in het algemeen nadat deze persoon de uitspraak had gedaan,

hetzelfde meemaakte.

Ik denk dat als je het zelf een aantal malen meemaakt, dat het geen cliches meer worden maar waarheid.

Alle gezegdes zouden dan geboren zijn uit slechte ervaringen door mensen die maar vaak genoeg hun neus

hebben gestoten.

Voor mij geldt wel zeker dat mijn mening omtrent cliches veranderd is nav mijn persoonlijke SHTF, misschien

omdat deze periode juist zo intensief is??

Link naar reactie

[quote=samurai;

Ik denk dat als je het zelf een aantal malen meemaakt, dat het geen cliches meer worden maar waarheid.

Alle gezegdes zouden dan geboren zijn uit slechte ervaringen door mensen die maar vaak genoeg hun neus

hebben gestoten.[einde quote]

Clichés worden vaak gebruikt als er vervelende dingen gebeuren want dat is altijd het makkelijkst om met 'n one-liner weg te werken. Veel mensen hebben er moeite mee om zich ergens in te verdiepen of ze weten er gewoon geen raad mee....en dan volgt er 'n cliché. Het klinkt simpel maar zijn altijd van die vreselijke dooddoeners.

Ook ik doe wel eens iets vreselijk stoms (gelukkig zelden:eek:) waar het zweet me van uitbreekt. Duik vervolgens 3 dagen onder en denk op de 4e dag.....*vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven*.....en begin weer vrolijk opnieuw. Dit om aan te geven dat er ook positieve clichés zijn..:)

Alle gezegden, uitsprake en z.g. dooddoeners zijn wel ontstaan door levenservaring en vooral door levenswijsheid.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...