Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederland doet auto weg!


Communicator

Aanbevolen berichten

Nederland doet auto weg!

 

"Allereerst lees je nu her en der dat bijna tien procent van Nederland de auto heeft weggedaan. Dat is al niet helemaal waar", zegt Bovag.

 

"Zeventig procent van de 1.800 respondenten zegt te hebben bezuinigd, dan kom je uit op 1.260 personen. 9 Procent van dit aantal zegt de auto van de hand te hebben gedaan, dan kom je uit op 113,4 personen. Dit laat zich vertalen naar 6,3 procent van het totaal aantal ondervraagden. Vertaal je die cijfers naar heel Nederland, dan zou het dus om 6,3 procent van de Nederlanders gaan."

 

De Bovag benadrukt dat het media-afhankelijk is op welke wijze de cijfers geinterpreteerd en gepresenteerd worden.

 

Voor het hele artikel:

BRON

 

...

6,3% ...

ik schrik daar best van... en ik moet ook eerlijk toegeven dat het ook steeds vaker mijn gedachte kruist om de bolide van de hand te doen.

of eventueel een hele goedkope aan te schaffen. enkel voor noodzakelijke ritten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nouja, in ieder geval plek voor mijn auto die groener rijdt dan een prius.

Verkoop je aandelen Shell/BP/etc want het wordt erger.

Zou de NS meer omzet gaan draaien?

Of waren het allemaal boodschappenautootjes? (ritjes die ook met de fiets kunnen zeg maar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij motor, veel zuiniger en goedkoper dan een auto en way, way, way more fun.. :cool:

 

2003_GSX600F_yell_side_600.jpg.2d3117e9f8e30f81b34b483d0027cc77.jpg GSX 600 F

Ik heb ook een motor, maar durf niet zeggen dat hij zuiniger is dan m'n auto, hij is ook trager (topsnelheid toch) en ik rijd niet zo graag in de regen en de kou :p, maar idd, fun is het zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik 13 jaar geleden naar het buitenland verhuisde had ik altijd grote moeite om een parkeerplek te kunnen vinden.

Sinds een jaar woon ik weer in nederland in het zelfde huis, en nu kan ik zonder problemen overal mijn auto kwijt.

En s'avonds zie ik nog overal lege parkeerplekken.

 

Dus het is wel degelijk zo dat meer mensen hun 2de auto de deur uitdoen of met het openbaar vervoer zijn gaan reizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Probleem is dat de dichtstbijzijnde supermarkt 6 kilometer bij mijn huis vandaan is, en ik zal met de fiets toch wel 3 of 4 keer op en neer moeten.

 

Naar het werk ga ik echter wel met de fiets, 12 km enkele reis.

 

5 euro uitgeven aan boodschappendienst en gelijk voor de hele maand inslaan, is nog goedkoper dan steeds korte auto-ritjes ook.

Lekker online boodschappen doen, geen gedoe met karretjes en kassa-rij.

Toen wij geen auto hadden, deden we zo boodschappen voor mijn vader. Het werd zelfs nog 2 trappen naar boven gedragen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een motor, maar durf niet zeggen dat hij zuiniger is dan m'n auto, hij is ook trager (topsnelheid toch) en ik rijd niet zo graag in de regen en de kou :p, maar idd, fun is het zeker.

 

Ik ben motorrijder en geen mooi weer rijder :o haha, ik rij in regen, kou, sneeuw, enz, enz

afgelopen jaar ben ik maar 3x met de trein gegaan.. (o ja, ik heb geen auto rijbewijs :cool: )

 

wat voor motor heb je dan.. en ook dan je auto??? want mijne heeft een top van 255kmh. ik heb zelf 235kmh gereden... toen ik de strepen als een lijn zag ben ik maar gestopt.. hahah maar me motor had nog pit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben motorrijder en geen mooi weer rijder :o haha, ik rij in regen, kou, sneeuw, enz, enz

afgelopen jaar ben ik maar 3x met de trein gegaan.. (o ja, ik heb geen auto rijbewijs :cool: )

 

wat voor motor heb je dan.. en ook dan je auto??? want mijne heeft een top van 255kmh. ik heb zelf 235kmh gereden... toen ik de strepen als een lijn zag ben ik maar gestopt.. hahah maar me motor had nog pit.

 

Jah, wel, ik ben ook 'motorrijder' geweest, ik had een motor voor ik een auto had (en daarvoor 5 brommers gehad) en ben nog gaan werken met de motor terwijl er 15cm sneeuw op straat lag.

Na een aantal jaar gaat dat er wel uit lol, nu rijd ik meestal voor de fun of wanneer het goed weer is.

Mijn auto is een VW Golf IV GT (jammer genoeg de lichtste diesel versie, 100pk, ervoor had ik een saxo 16v, super auto, of toch iig wanneer hij niet in panne stond, bouwkwaliteit dikke nul, maar wanneer hij reed superauto) en mijn motor is een Honda XR650R super motard, vandaar dat mijn topsnelheid zo laag is, 145km/h en 't is gepasseerd, maar bon, zo een motor heb je niet voor de topsnelheid natuurlijk.

Ik zal eens kijken of ik er een foto bij krijg uit mijn gsm, maar mijn eigen laptop is gechrashed en deze (van het werk) heeft geen bluetooth...

 

Aha, kabeltje gevonden:

 

XR650R.jpg.f995341d7b25970df49bdb47cd16d607.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een motor, maar durf niet zeggen dat hij zuiniger is dan m'n auto, hij is ook trager (topsnelheid toch) en ik rijd niet zo graag in de regen en de kou :p, maar idd, fun is het zeker.

 

Ik heb zelf een TOMOSje. Vind ik snel genoeg. Ik ben niet zo'n snelheidsduivel. ;)

 

Superzuinig ook, er zit zelfs nog benzine in van voor de accijnsverhoging van vorig jaar (ik rijd alleen als ik echt ergens naartoe moet).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, wel, ik ben ook 'motorrijder' geweest, ik had een motor voor ik een auto had (en daarvoor 5 brommers gehad) en ben nog gaan werken met de motor terwijl er 15cm sneeuw op straat lag.

Na een aantal jaar gaat dat er wel uit lol, nu rijd ik meestal voor de fun of wanneer het goed weer is.

Mijn auto is een VW Golf IV GT (jammer genoeg de lichtste diesel versie, 100pk, ervoor had ik een saxo 16v, super auto, of toch iig wanneer hij niet in panne stond, bouwkwaliteit dikke nul, maar wanneer hij reed superauto) en mijn motor is een Honda XR650R super motard, vandaar dat mijn topsnelheid zo laag is, 145km/h en 't is gepasseerd, maar bon, zo een motor heb je niet voor de topsnelheid natuurlijk.

Ik zal eens kijken of ik er een foto bij krijg uit mijn gsm, maar mijn eigen laptop is gechrashed en deze (van het werk) heeft geen bluetooth...

 

Aha, kabeltje gevonden:

 

XR650R.jpg.f995341d7b25970df49bdb47cd16d607.jpg

 

leuk ding man.. ik heb voor als fun motor een Suzuki LS650 een lichte chopper.. deze staat nu een beetje stof te happen maar wil er een costum van maken.

die LS650 gaat ook niet harder dan 140kmh (en dat wil je ook niet, dat ding rijd al verrot bij 125kmh hahaha) dat komt omdat het een 1 pitter is.

 

maar ja, ik wil vooralsnog geen B rijbewijs halen hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, wel, ik ben ook 'motorrijder' geweest, ik had een motor voor ik een auto had (en daarvoor 5 brommers gehad) en ben nog gaan werken met de motor terwijl er 15cm sneeuw op straat lag.

Na een aantal jaar gaat dat er wel uit lol, nu rijd ik meestal voor de fun of wanneer het goed weer is.

Mijn auto is een VW Golf IV GT (jammer genoeg de lichtste diesel versie, 100pk, ervoor had ik een saxo 16v, super auto, of toch iig wanneer hij niet in panne stond, bouwkwaliteit dikke nul, maar wanneer hij reed superauto) en mijn motor is een Honda XR650R super motard, vandaar dat mijn topsnelheid zo laag is, 145km/h en 't is gepasseerd, maar bon, zo een motor heb je niet voor de topsnelheid natuurlijk.

Ik zal eens kijken of ik er een foto bij krijg uit mijn gsm, maar mijn eigen laptop is gechrashed en deze (van het werk) heeft geen bluetooth...

 

Aha, kabeltje gevonden:

 

XR650R.jpg.f995341d7b25970df49bdb47cd16d607.jpg

 

NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICEEEE,

van zulke dingen kriebelt het altijd om een motor te kopen, maarja er komt altijd wat tussendoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige auto, 2,5 liter diesel turbo, inderdaad wegens de kosten de deur uit gedaan. € 1500 wegenbelasting en 1op 8 rijden werd me toch echt te gek. Sindsdien rijd ik in zo'n ondergewaardeerd boodschappenwagentje. Al 5 jaar belastingvrij en een gebruik van 1op 20. Ben er 1 x mee naar de noordkaap gereden en 4 x naar Kroatie zonder mijn grote auto te missen.. Ik blijf lekker in mijn "boodschappenwagentje" rondtuffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk ding man.. ik heb voor als fun motor een Suzuki LS650 een lichte chopper.. deze staat nu een beetje stof te happen maar wil er een costum van maken.

die LS650 gaat ook niet harder dan 140kmh (en dat wil je ook niet, dat ding rijd al verrot bij 125kmh hahaha) dat komt omdat het een 1 pitter is.

 

maar ja, ik wil vooralsnog geen B rijbewijs halen hahaha

Eerste motor was een Yamaha XJ600N (Diversion), goede beginnersfiets, ok in alles, maar in niets echt goed lol. Vriend van me is ermee gecrashed (dikke miserie) motorblok naar de zak en ander blok laten insteken, maar is eigenlijk nooit meer goed gekomen.

Volgende motor Honda XR600, is vastgelopen en door de garage 8 maand (u leest dat goed) voor de gek gehouden, waarna deze failliet ging. Kreeg hem toen terug in slechtere staat, dan hoe ik hem had binnen gestoken (woedeaanvallen steken nog steeds de kop op wanneer ik er aan terug denk :p).

Uiteindelijk gewoon andere motor gekocht, zijnde de XR650R, maar na deze ga ik eens op zoek naar iets comfortabelers denk ik, genre sportieve naked bike, maar momenteel is het mijn BOB (Bug Out Bike héhé)

 

NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICEEEE,

van zulke dingen kriebelt het altijd om een motor te kopen, maarja er komt altijd wat tussendoor

En dat is de reden waarom ik 1st een motor heb gekocht, wou zeker zijn dat ik er ooit één ging hebben, (omdat er anders idd steeds iets tss komt), maar nadien bekeken is dat best meegevallen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

en met de motor heb je nog fun ook...

 

Mmmmhhh alleen een gezin achter op- lijkt me geen goed idee..????????

of ga je alleen op vakantie?

Nee, ik ga er gewoon niet mee op vakantie om de simpele reden dat je er geen lange afstanden mee kan afleggen. Ik rijd er regelmatig mee naar mijn werk en dat is een 30tal km, na die 30 km heb ik het meestal wel al gezien. Trillingen enzo vallen mee, (hoewel ik het wel voel na een tijdje), maar de zithouding niet, ik zit eigenlijk net iets te recht, veel druk op mijn onderrug, de steuntjes staan eigenlijk niet op de juiste plaats om lange afstanden te gaan doen.

De vriendin kan niet mee, want 1. geen steuntjes en 2. vering is absoluut niet voorzien op 2 personen, vandaar dat er later wel nog een ander type motor zal komen denk ik.

Het voordeel in een shtf is uiteraard wel dat ik heel gemakkelijk van de baan zou kunnen afwijken, maar dan wel om steeds terug naar huis te keren, anders moet ik mijn vriendin achter laten lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...