Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verzorging voor de vrouw tijdens en na een SHTF


Aanbevolen berichten

Toch een belangrijk onderwerp voor de vrouwelijke Preppers onder ons. Wat neem je als vrouw mee in je Bug out Bag aan verzorgingsproducten tijdens een SHTF situatie. Ook als vrouw zijnde kun je niet teveel meenemen en neem je alleen het nodige mee. Daarnaast moet je ook rekening houden met je menstruatiecyclus(en misschien wel voor een langere periode).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Lastig ja, een goede creme (abrikozenpitolie) die als dag/nachtcreme kan dienen (hydraterend) en ook op wondjes gesmeerd kan worden - ideaal.

Verder (genoeg) shampoo, tandenborstel, tandpasta zoals ook de mannen doen. En scheermesjes ;)

Anticonceptiepillen, tampons. Groter aandeel ondergoed :)

 

Met langer haar dient er rekening te worden gehouden met meer shampoo gebruik maar ook met een borstel - toch wel erg praktisch.

En elastiekjes, om je haar in een staart te doen oid.

 

En hoeveel van alles.. dat is heel moeilijk. Denk dat je er op het moment zelf pas achter gaat komen dat je echt te weinig van iets heb meegebracht - maar dat is met alles natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet onze BOB's nog in orde maken, maar hier zal ik niet een heel groot aandeel aan dit soort zaken instoppen denk ik.

Ja, een pak tampons, tandpasta en tandelborstel, haarborstel en wat elastiekjes. Verder een stuk of wat reguliere hygiene producten. Hierbij gaat mijn voorkeur uit naar gewone blokken zeep: ze nemen minder ruimte in, lekken niet en je kunt ze overal voor gebruiken. In extreme gevallen kun je er ook je haar mee wassen (hoewel het wel droog wordt).

Een BOB is in mijn ogen iets waar je maar tijdelijk gebruik van zult maken (max 3-4 dagen) om op je thuislocatie of op je BOL te kunnen komen. Daar ligt dan de rest van je (grote) voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Cyberbeer, jij bent toch echt wel de magic poster die steeds weer met verrassende berichten en invalshoeken komt :). Het siert je hoe allround je bent, plus dus ook nog eens erg zorgzaam ingesteld, zo blijkt maar weer uit deze post. Dat geeft maar weer aan dat het goed is als preppers om niet teveel aan enkel je eigen hachje te denken. Complimenten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje wel Dr.Prepper voor de vele complimenten. Ik wordt er een beetje verlegen van:o Ja het preppen in de context bestaat uit vele categorieën en subcategorieën. Je kunt het preppen dus van alle kanten uitlichten. Daarnaast zijn het vaak de kleine dingen in het leven waar wij vaak overheen kijken, maar die toch heel belangrijk zijn:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast zijn het vaak de kleine dingen in het leven waar wij vaak overheen kijken, maar die toch heel belangrijk zijn:rolleyes:

 

Absoluut, ik noem het de categorie Klein Geluk: de ontluikende knoppen aan de bomen, even stilstaan bij de warmte van de zon op je huid, de eerste echt lekker zoete aardbei van het seizoen, dat soort van dingen. En dan heb ik nog niet eens over de mooie, dagelijke dingetjes met vrouw en/of kinderen.

 

De tijd tijdens en na de SHTF kunnen nog zo ellendig zijn, zolang je open blijft staan voor het zien van het Klein Geluk weet ik zeker dat je drive meer dan groot genoeg is om je er doorheen te slaan, op weg naar betere tijden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Misschien een tip voor de vrouwen onder ons: de mooncup

 

Als je er eenmaal aan gewend bent is het een heel erg fijn (voor zover die dingen fijn zijn) ding. Voordeel is dat je hem een keer aanschaft en vervolgens vele jaren kan gebruiken. Je hoeft er geen voorraad van de houden en binnen een jaar heb je de kosten er ook uit.

 

Verder is ecover-afwasmiddel misschien aan te raden. Kost niet veel, 15 euro voor 5 liter meen ik. Je kan uiteraard mee afwassen, maar ook gebruiken als douchegel, scheerschuim en zelfs als shampoo, je haar wordt er schoon en zacht van in tegenstelling tot echte zeep. Scheelt weer drie andere producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik vind het een mooie onderwerp..

 

Vrouwen hebben inderdaad speciaal needs.

Hygiene verbanden niet vergetten is inderdaad en plus.

Extra pijnstilling ( bv bij de menses helpt aspirine beter dan paracetamol )..

Extra warmte ( deken of zo ).

condooms.

 

En dat is voor de vrouwen die geen kinderen bij zich hebben en niet in verwachting zijn.

 

Vraagje : zijn er bij de preppers mensen die bewust op dit moment zwangerschappen vermijden?

Zo niet welke maatregelen nemen wij als preppers, man of vrouw , om een zwangere door de crisis heen te helpen, wat is de plan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de vrouw gevraagt om een lijstje te maken.

De pil was een van de eerste dingen die ze noemde, en inderdaad als het fout gaat dan krijg ik het met drie kleine kinderen al moeilijk genoeg.

Na negen maanden shit krijgen we ook nog een babyboom van diegene die het redden maar niet voorbereid waren.

Stel je voor dat we in de shit zitten en je vrouw is zwanger, nou tot zover al je verdedigings, vlucht, en alle andere plannen, hoop dat je een bunker hebt, en je je kind ter wereld kunt brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op een ander draadje hadden we het al kort gehad over bevallen tijdens shtf en de tijd erna. Zitten grote risicos aan zeker wanneer de bevalling niet voorspoedig gaat. Denk dat het hierin vooral om inlezen gaat. wat kun je verwachten wat kun je doen. hoe draai je een kind op welk punt bind je af

 

de periode erna zit je qua voeding aan de baby waarschijnlijk niet slecht tenzij kind niet aanhapt.

wat betreft luiers wordt het lastiger. Ik denk dan altijd terug aan films verhalen en boeken over oorlog tijd toen waren er ook jonge babys en wekrten ze met uitwasbare luiers. Zelfde voor de vrouw in mestruatie periode. Dus moet je een doorstromende sloot/kanaal hebben

voor de rest is voorbehoudsmiddelen belangrijk om te voorkomen.

 

Op e vraag terug komend wie stelt bewust uit. Ik stel niet gewenste zwangerschap uit vanwege mogelijke shtf maar misschien wel een beetje. wacht namelijk wel op baanzekerheid maar denk dat elke verstandige toekomstige ouder dat doet en anders zou moeten doen, je gaat niet bewust een kind op de wereld zetten als je niet weet hoe je eht dadelijk moet gaan onderhouden. Maar goe dik ga geen 30 jaar wachten want dan kan t al niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft het voorkomen van een zwangerschap, ben ik van mening dat de verantwoordelijkheid hier ietwat veel bij de dames wordt neergelegd (pil, cup, spiraal, etc.). Hoe makkelijk is het om als man een simpele ingreep te laten doen waardoor u enkel met losse flodders schiet? Probleem opgelost! Edoch, wanneer u nog een brandende kinderwens heeft, of er van overtuigd bent dat u de wereld opnieuw moet bevolken met uw nageslacht, door ernstig lijkende replica's van uzelf, omdat u zo geweldig bent en uw kinders minstens evenzo, en dat alle "post-apocalyptische vrouwmenschen" op u zitten te wachten, dan worden het inderdaad condooms (nadeel: beperkt houdbaar) of andere preventieve maatregelen (koude douche, twee bakstenen of de condooms, u mag kiezen).

 

Zelf hebben wij 3 kinders op deze aardkloot gezet, en gelooft u mij, de wereld is niet klaar voor nog een Bravo spruit... Mevrouw Bravo overigens ook niet... Daarnaast, alle drie de bevallingen hadden dermate ernstige complicaties dat zonder professionele medische hulp, zowel mevrouw Bravo, als alle drie de Bravo'tjes, het niet hadden overleefd...

 

Enfin, aangezien haastig, danwel uitgebreid, copuleren wel even het laatste is waar ik aan moet denken tijdens een SHTF, ben ik hier niet erg mee bezig. Hout hakken e.d. heeft dan prioriteit. De rest komt later wel. Overigens is het zo dat de seksuele functies en behoeften in tijden van stress en spanning als eerste door het lichaam worden uitgeschakeld. Als u "hem" nog omhoog krijgt terwijl de pleuris uitbreekt, de hemel neerstort, de wereld in brand staat en en de lokale AH geplunderd wordt, bent u mijn held...

 

Als u nu vraagt of ik met losse flodders schiet? Neen, vreemd genoeg kan ik de gedachte dat ik vrijwillig iemand een mes in mijn ******* laat zetten niet verkroppen... ;)

 

JB, out... (condooms kopen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Johnny je laat me weer lachen. ;)

Denk dat wel meer mannen daar problemen mee hebben en het niet zo ver gaat komen bij de meesten.. ligt een beetje gevoelig denk ik :)

Anderzijds; als de stress is geminderd zal de behoefte ongetwijfeld weer terugkomen en ga je toch naarstig op zoek naar het pakje condooms.

Want we hebben het wel erg over de pil, maar die moet je ook nog wel redelijk op de goede tijd slikken, ik denk dat als je in de bush bush bent dat dat niet echt het eerste is waar je aan denkt. Nu heb ik braaf een wekkertje staan maar die heb ik dan niet bij me :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...