Ga naar inhoud
GENEGEERD

Keuken dilemma...


Aanbevolen berichten

Beste iedereen,

 

Mijn nieuwe woning is opgeleverd (door omstandigheden...) met een keramische kookplaat ipv ééntje op gas.

Ik wilde er dus één op gas omdat de stroom hier nog wel eens lam ligt en ik niet kan koken op al mijn Surefires.

Een paar dagen BBQ-en is leuk maar dat stopt ook wel na een paar dagen shtf. (Vergeet ook niet alle geurtjes die dit los maakt)

Vraag:

 

Moet ik er weer geld tegen aan gooien voor een toestel op gas of niet zeiken en lekker kokkerelen op mijn keramische plaat?!?

 

greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wij hadden een aantal jaren een inductiekookplaat. En kwamen erachter dat dit (zeer waarschijnlijk) nogal ongezond is.

Natuurlijk niet vanuit regulier oogpunt maar de straling schijnt behoorlijk heftig voor je te zijn.

Dus zijn we weer terug op gas gegaan. En moet zeggen dat ik het prima vind zo, hoewel er voor allebei wel wat te zeggen is.

We hebben altijd nog onze campinggasstellen voor het geval dat.. als je bang bent voor stroomuitval zou ik inderdaad deze back up in orde maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kook op gas via het net en als dat er niet meer is heb ik een gastank onder in mijn keukenkast staan.

ps. als je besluit om over te stappen op gas laat het me dan weten, ik heb eventueel wel belang om die keramische plaat over te nemen voor een project.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon lekker gaan kokkerellen op je keramische plaat en als backup een tweepits gasstelletje met grote gasfles aanhouden.

Ik heb zelf ruim een half jaar op zo'n twee pittertje gekookt en je kunt hier werkelijk alles op doen wat nodig is. Het vergt alleen een beetje planning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker koken op je keramische plaat in je nieuwe keuken: tenminste als je geen bezwaar hebt tegen koken op electrische bron.

Via bv. marktplaats kun je eventueel een kookplaat op flessengas aanschaffen om achter de hand te hebben. Want als de stroom uitvalt, is de kans groot dat je ook geen Nuts-gas hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een houtkachel met goeie vlakke bovenkant! Ook top om mee te koken, heb er al meermalen mee geexperimenteerd. Het liefst kocht ik eentje met echt zo'n kookplaat aan de bovenkant - een model dat met name populair is in Noorse jagershutten - maar die vond mn vrouw niet mooi. Ook belangrijk ;) Achteraf maar beter, want zn capaciteit zou te groot zijn voor onze huiskamer. Degene die we nu hebben is precies goed en gelukkig ook vlak aan de bovenkant (pijp zit achter) dus prima op te koken. Back to basic, helemaal leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel kun je ook rauw eten. Van groenten zijn bv. aardappelen, boontjes, rabarber echter niet aan te bevelen om rauw te eten. Granen kun je kiemen evenals gedroogde bonen en linzen. Van tarwe en andere granen kun je ook kiesjell (nu meer bekend als rejuvelac) maken.

En hou je toch meer van gekookt eten, dan is de oude hooikist een uitkomst om het gasverbruik te minimaliseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...