Ga naar inhoud
GENEGEERD

Inboedelverzekering ???


Loesje1980

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af hoe preppers het regelen met hun inboedelverzekering ?

bij mijn verzekering wordt uitgegaan van een standaard bedrag gekoppeld aan de woz waarde van het huis.

Daarnaast moet je bijzondere posten zoals kunst, muziekinstrumenten, geld, gouden sieraden etc apart opgeven.

 

Ik denk dat de gemiddelde prepper een hogere waarde heeft qua inboedel ( ivm je voorraad )

de vraag is : geef je dat ook op aan je verzekering ( denk aan content geld of PM ) ???

 

Of zie je dat als een risico ? dat als die kennis/bestanden in verkeerde handen vallen je opsec weg is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In het geval van SHTF keert de verzekering toch niet uit.

De vraag is dus: ben je voor die tijd bereid de extra premie te betalen? Je kunt er van van genieten als er iets mis gaat zonder dat het SHTF is.

 

Wat betaal je voor 1 jaar langdurig houdbaar voedsel aan premie?

Wat betaal je voor voldoende edelmetaal om je begrafenis te bekostigen? Of voor een paar keer die hoeveelheid edelmetaal omdat je voor je begrafenis wilt kunnen leven?

Wat betaal je aan premie voor prepspullenboel die je normaliter in een paar jaar afschrijft?

 

Ik vermoed dat de verzekeringspremie niet interessant zal blijken t.o.v. de uitkering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekering, is dat niet de onzin waarmee we gehersenspoeld worden door banken!! en overheid dat we dit toch echt wel nodig hebben?

Mijn vrouw (komt uit een andere cultuur) lacht zich altijd helemaal kapot om de onnozele verzekeringsdrift van nederlanders.

Bij ons maar 1 verzekering: ziektekostenverzekering, maar dan wel een met het hoogste eigen risico ( EUR 2000 p.p.p.j), je zal er verbaasd van staan hoeveel dat in premie scheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je bent met z'n tweetjes.

Stel je hebt samen 50K aan edelmetaal.

Stel je stopt dat in een passende kluis waarvan zelfs de verzekering zegt dat de kluis past bij deze waarde.

Ik ben dan bijzonder benieuwd wat men dan voor premie gaat vragen.

 

OpSec met een fatsoenlijke opslagmethode is dan voordeliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons maar 1 verzekering: ziektekostenverzekering, maar dan wel een met het hoogste eigen risico ( EUR 2000 p.p.p.j)

 

Het maximale eigen risico is in Nederland officieel maar 850 euro pppj. http://www.homefinance.nl/zorgverzekering/informatie/eigen-risico-basisverzekering.asp

Welke maatschappij heb jij gevonden die het beter doet? Dat wil ik namelijk ook wel. Weg met de zorgbelasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekering, is dat niet de onzin waarmee we gehersenspoeld worden door banken!! en overheid dat we dit toch echt wel nodig hebben?

Mijn vrouw (komt uit een andere cultuur) lacht zich altijd helemaal kapot om de onnozele verzekeringsdrift van nederlanders.

Bij ons maar 1 verzekering: ziektekostenverzekering, maar dan wel een met het hoogste eigen risico ( EUR 2000 p.p.p.j), je zal er verbaasd van staan hoeveel dat in premie scheelt.

 

Hoi geen brandverzekering ?

Heb jij ooit al eens een huisbrand gehad dat je in uw hemd op straat staat met twee kleine kinderen in de vrieskou ?

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald .

Heb jij ooit al eens als zelfstandig een werk ongeval gehad . En dat je 32€per dag krijgt van de ziekenkas .

Maar je heb 9000 € vaste kosten in een maand .

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald .

Ben je ooit al een aangereden door iemand zonder verzekering .

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald

Hebben je kinderen bij het voetballen eens een ruit ui geschopt ?

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald .

En ik kan er nog op noemen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn inboedelverzekering werd berekend via ons jaarinkomen. Alleen mijn cavia's zijn daarbij apart opgegeven. Geen preps of contanten. Goud kopen vind ik niet nuttig.

.

@Geert . 9000 euro vaste kosten per maand? Je bedoelt 900.

.

@ET phone home . Je hebt toch ook een autoverzekering en een wa verzekering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoe preppers het regelen met hun inboedelverzekering ?

bij mijn verzekering wordt uitgegaan van een standaard bedrag gekoppeld aan de woz waarde van het huis.

Daarnaast moet je bijzondere posten zoals kunst, muziekinstrumenten, geld, gouden sieraden etc apart opgeven.

 

Ik denk dat de gemiddelde prepper een hogere waarde heeft qua inboedel ( ivm je voorraad )

de vraag is : geef je dat ook op aan je verzekering ( denk aan content geld of PM ) ???

 

Of zie je dat als een risico ? dat als die kennis/bestanden in verkeerde handen vallen je opsec weg is ?

 

Hoeveel contant geld gedekt wordt staat meestal wel in de voorwaarden (in mijn geval tot €1250), bij sieraden zag ik geen prijs staan bij mijn verzekeraar. Ook vond ik niets over voedsel dat buiten de koelkast bewaard wordt, of PM (baar of munt). Meestal ben je verzekerd tegen onderverzekering, wellicht zit het dan wel goed met je preps?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekering, is dat niet de onzin waarmee we gehersenspoeld worden door banken!! en overheid dat we dit toch echt wel nodig hebben?

Mijn vrouw (komt uit een andere cultuur) lacht zich altijd helemaal kapot om de onnozele verzekeringsdrift van nederlanders.

 

Tja, ik vind het wel prettig dat ik het eea vergoed krijg als er ingebroken wordt. En volgens mij is een aansprakelijkheidsverzekering ook verplicht? Ik heb voor een euro of 5 per maand een inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn inboedelverzekering werd berekend via ons jaarinkomen. Alleen mijn cavia's zijn daarbij apart opgegeven. Geen preps of contanten. Goud kopen vind ik niet nuttig.

.

@Geert . 9000 euro vaste kosten per maand? Je bedoelt 900.

.

@ET phone home . Je hebt toch ook een autoverzekering en een wa verzekering?

 

Neen het is wel degelijk 9000 met 3 nullen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, de meningen verschillen.

 

@hippo: ik woon niet in Nederland/Europa, maar in een land waar geen verzekeringsplicht is. Ik schat dat hier 98% onverzekerd is voor ziektekosten. Ik kan dus kiezen uit de internationale maatschappijen die voor zo'n situatie verzekeringen aanbieden. Die varieren behoorlijk, sowiezo heb je meer keuzevrijheid, oa mbt eigen risico.

 

@Geert: Brand en arbeidsongeschiktheid zou een afweging kunnen zijn, ik heb de keus gemaakt hier niet voor te verzekeren. Ach, een ruit ofzo, die onvoorziene kosten kan ik zelf nog wel dragen.

 

@IsoBo: WA verzekering nee, die heb ik niet, autoverzekering: ik heb een auto "van de baas", dus die hoef ik niet zelf te verzekeren. Als ik wel zelf een auto had zou die waarschijnlijk WA verzekerd zijn, omdat dat zelfs hier sinds kort verplicht is.

 

@dR3: ieder zijn keus.

 

Wat ik vooral bedoelde is dat er meer te kiezen is als dat vaak in eerste instantie gedacht wordt, ok, ziektekostenverzekering is verplicht in Nederland, en als je een auto hebt een WA verzekering. De rest zijn risico afwegingen, waarbij verzekerings "adviseurs" je vaak proberen te overtuigen van de noodzaak van meer, meer, meer. Denk zelf na, maak zelf je afweging voor jouw situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

all,

mijn vriendin zit in de verzekeringen, sinds de overheid de assurantie belasting heeft verhoogd van 9,7 naar 21% hebben ze veel mutaties en opzeggingen.

Nederland is wakker geworden en gooit massaal dubbele verzekeringen de deur uit en velen zijn gaan na denken over de risico's die ze zelf makkelijk kunnen nemen.

 

ha ha, we zijn hier ook terughoudend met verzekeren en waar mogelijk nemen we eigen risico.

mijn PM zit goed verstopt en bij brand gaat dat ook niet verloren, geen slapende honden wakker maken, en zo veel mogelijk informatie uit datadases houden.

 

prepze

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb maar 3 verzekeringen, wa, overlijdens en zorg. Brand, diefstal of inboedel, vindt ik zelf niet noodzakelijk. ik ben van mening dat ik zelf het beste een eventueele beginnende brand de baas kan. ik heb diverse rookmelders in huis en 3 brandblussers (op diverse plaatsen) en een brandblusdeken. Diefstal/inbraak maak ik me weinig zorgen om, ten eerste woon ik in een flat enkele verdiepingen hoog en ik heb op de toegangsdeuren geluidsalarmen zitten en daarbij heb ik ook nog een middelgrote hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi geen brandverzekering ?

Heb jij ooit al eens een huisbrand gehad dat je in uw hemd op straat staat met twee kleine kinderen in de vrieskou ?

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald .

Heb jij ooit al eens als zelfstandig een werk ongeval gehad . En dat je 32€per dag krijgt van de ziekenkas .

Maar je heb 9000 € vaste kosten in een maand .

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald .

Ben je ooit al een aangereden door iemand zonder verzekering .

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald

Hebben je kinderen bij het voetballen eens een ruit ui geschopt ?

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald .

En ik kan er nog op noemen .

 

Geert

 

Dat van die AOV verzekering vind ik persoonlijk toch wel enigszins discutabel, ken namelijk een aantal voorbeelden waarbij de verzekeringsmaatschappij zijn ware aard liet zien,... Dus, snel geld willen verdienen.

Mooiste voorbeeld hiervan is van een metselaar die van de steiger viel en zijn rug brak.

Na een langer dan verwacht revalidatie proces, wat uiteindelijk alsnog uitliep op arbeidsongeschikt, kon deze beste man fluiten naar zijn centjes van de verzekering,...

Dit alles, omdat de betreffende metselaar zich ingeschreven had gehouden met de hoop dat hij zijn ambacht weer uit kon oefenen. Echter de verzekeraar was van mening dat de beste man zijn bedrijf had moeten staken, om aanspraak te kunnen maken op de verzekering!

 

Dan nog een persoonlijke ervaring...

Aantal jaren terug ook voor bezig geweest om geaccepteerd te worden,... Verzoek voor een medische keuring ingewilligd en alles was 100% in orde bevonden, waarop later de verzekeringsmaatschappij mij liet weten dat mijn rechter been per definitie was uitgesloten, niet eens een proeftijd,... Gelijk abrupt afgeketst.

Dit was na aanleiding van een auto ongeval van inmiddels 14 jaar geleden (het gebruikte staal was er niet uitgehaald, omdat dit te ver ingekapseld zat), destijds van de aanvraag was dat 9 jaar. Dit had ik overigens netjes vermeld bij de aanvraag, terwijl ze maar van 5 jaar terug historie vroegen.

Dit met de vermelding van, dat ik er over10 jaar best eens last van zou kunnen krijgen!

 

Dat is voor mij reden genoeg om zo'n verzekering niet af te sluiten.

Daarentegen heb ik wel twee afzonderlijke ongevallen verzekeringen, die de eventuele kosten kunnen dekken voor blijvende invaliditeit of overlijden.

 

Just my 2 cents,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon je in een kasteeltje ? :cool:

 

Neen ik woon in geen kasteel . Al heet het tipe huis waar ik ik woon wel Brugse kasteel hoeve .

Ik heb wel een eigen bedrijf . Die ik probeer draaiend te houden . Ik heb nog 2 arbeiders in dienst . En een halftijds bediende . Ik zelf kan bijna niets meer doen . En op een slagveld waar geen generaals lopen word er weinig geschoten . Wat heb ik als vaste kosten . Elektriciteit , gas , water , wagenpark afbetaling . Sociale zekerheid , rsz , arbeids ongevallen verzekering personeel , kadastraal inkomen , huur van een loods , afbetaling van een loods , brandstof , afval kosten , en nog veel kleine dingen @JamHard ik begrijp u de een heeft pech met de verzekering en de ander minder . Mijn half tijdse bediende is nog half tijds verzekering makelaar . En daar ben ik al meer dan 29 .5 jaar mee getrouwd . Ze heeft op 1 maart haar ontslag gekregen bij het verzekerings kantoor en begint op 2 mei in een ander . Dus alle papieren liggen klaar om al de verzekeringen op tezeggen en naar het ander kantoor over te brengen . En dat zijn er een pak . De verzekeringen in België zijn en worden anders berekende dan in Nederland aldus mijn makelaar .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi geen brandverzekering ?

Heb jij ooit al eens een huisbrand gehad dat je in uw hemd op straat staat met twee kleine kinderen in de vrieskou ?

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald .

Heb jij ooit al eens als zelfstandig een werk ongeval gehad . En dat je 32€per dag krijgt van de ziekenkas .

Maar je heb 9000 € vaste kosten in een maand .

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald .

Ben je ooit al een aangereden door iemand zonder verzekering .

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald

Hebben je kinderen bij het voetballen eens een ruit ui geschopt ?

Dan pas weet je waarom je een verzekering betaald .

En ik kan er nog op noemen .

 

Geert

 

Je hebt helemaal gelijk dat je verzekeringen moet afsluiten voor zaken waar je risico loopt.

Ik heb mijn hele leven lang verzekeringen betaald en premies, de grap (maar dat moet je op

een heel erg vervelende manier aan de lijven hebben ondervonden), maar heb geen inboedelverzekering,

geen brandverzekering etc..alleen de verplichte en noodzakelijke. Ik zou daarnaast arm zijn

als ik deze allemaal zou hebben.

 

Waarom?? Verzekeringen zijn bedoeld om je premies te innen, maar als je schade ondervindt,

zal je op een vervelende manier ondervinden dat ze er ALLES echt alles aan zullen doen om niet uit

te keren, ook al heb je het volste recht.

 

En mocht je geluk hebben dat je toch krijgt uitgekeerd, dan zal je maar een schijntje terugkrijgen

van waar je recht op hebt. Als je bij dat bedrag de premies optelt blijk je nog je eigen geld terug te krijgen..

 

En voor boodschappen vooral, deze worden niet uitgekeerd, want deze vallen onder verderfelijke goederen,

en zijn niet waardevast, je kan ze immers opeten, de kwantiteit wisselt per dag, je eet het immers op.

Dan is de mening van de verzekeraars dat de waarde van de assets wisselt per dag en er dus geen waarde

aan de totaalverzameling kan worden gegeven..

 

Wat is volgens jou de verzekeringswaarde van een blik bonen??

Daarnaast zijn alle overheidsdiensten gekoppeld, als je opgeeft dat je 50000 aan goud hebt liggen,

tja wat doet dan de regering met die wet die zegt dat ze al jouw goud mogen opeisen?

Of denk je dat als de verzekering dit weet dat iedereen het niet weet?

Te persoonlijk maar ik heb wat dingen meegemaakt die me bewezen dat als er ergens een

vinkje staat of er ergens info is mbt jouw persoon je dit via hele andere instanties en zelfs

instanties waarvan je denkt HUHHHH??? Hoe weten ze dat?? krijgt te horen..

 

Dit is mijn persoonlijke ervaring en dus eigen mening, voor wie daar niet is geweest kan het

onzin klinken..maar wees voorzichtig mensen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In verzekering polissen moet je altijd de kleine lettertjes lezen . Inderdaad de maatschappijen zullen er alles aan doen om niet te hoeven te betalen .(hoe zou je zelf zijn ) . In België kan een inboedel verzekering gekoppeld worden aan een brand en of een dief stal verzekering . Als de verzekering niet of maar gedeeltelijk wil uitbetalen kan en mag je een tegen expert aanstellen . In België althans . Goud of juwelen in huis laten verzekeringen , moet je eerst laten registreren . En opslaan volgens de voorschriften van uw verzekerings maatschappij . Of je een blik bonen kan laten verzekeren moet ik even na vragen maar de makelaar ligt al op een oor .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...