Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zilveren Surinaamse 1 ounce

Magellanic
 Share

Recommended Posts

Ik zie overal dat de premium op Surinaamse munten zo laag is:

"Een zilveren Suriname munt weegt 1 troy ounce (31,1 gram) en bevat 999/1000 puur zilver. De munten worden geslagen op LBMA geaccrediteerd zilver met de Good Delivery Status. De European Central Mint garandeert dat elke munt tenminste 99,9% zilver bevat. De munt kent ondanks de bijzonder hoge zuiverheid van 999/1000 toch een lage premium in vergelijking met de Maple Leaf, American Eagle en Philharmoniker."

Het lijkt er dus op dat deze munt het meeste zilver (in muntvorm) voor de laagste prijs geeft. Zijn er mensen die desondanks deze munt links laten liggen? Wat is jullie gedachte over deze munt?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@wodan: precies, ik kan ze nu voor 21,45 (en goedkoper bij meer) vinden terwijl de rest vrijwel overal is uitverkocht voor een extra premium. Ik zou me kunnen voorstellen dat mensen de munt niet mooi zouden vinden, maar puur vanuit een lange termijn gedachte zou het een mooie koop zijn. Misschien dat er een enorm aanbod is?

Link naar reactie

Ik heb ze hier ook maar meer voor de heb.

Persoonlijk heb ik liever meer herkenbare bullion in bezit uit preppers perspectief gezien dan.

Wel begreep ik dat er veel geklooi was met de oplage van die Surinamers wat dus mogelijk kan betekenen dat verzamelaars over een paar jaar schaarse jaren willen hebben.

Wie niet waagt wie niet wint.

Greener

Link naar reactie

• 8 years later...
30 minuten geleden, Edwin zei:

Heb er 100 stuks toen in die tijd gekocht voor €17 per stuk

Nu €80 per stuk. Goede investering gebleken. 

Ze zijn maar in een beperkt oplage verschenen wat eigenlijk niet de bedoeling was.

Geluk gehad dus..

Welkom, en wel een leuke binnenkomer ;-)

• Leuk 1
Link naar reactie

22 uur geleden, Hermanusb zei:

Wat ik raar vindt is dat mensen goud of zilver kopen en het niet fysiek krijgen.

opgeslagen op naam in Nl.

als ik iets koop dan wil ik het hebben ook.

wat heb je aan goud en zilver ergens in een kluis op naam als de pleuris uitbreekt in de wereld.

helemaal niks.

Dit vindt ik inderdaad ook vaak raar. Ondanks dat er ook risico’s kleven aan het zelf ontvangen van edelmetalen, ben ik van mening dat het zelf ontvangen essentieel is voor een SHTF scenario. 

Dan kan je al problemen krijgen met gewone euro’s pinnen (let op ik zeg kan, in meerdere van de vele SHTF scenario’s) hoe denk je dan aan te kloppen bij een kluis voor edelmetalen. 

Het moet een kwestie van spreiding zijn alleen edelmetalen zo kopen is net als het handelen op de beurs bedoeld om winst te maken of je geld zeker te stellen voordat een SHTF scenario uitbreekt, maar je moet het eruit hebben voordat dit gebeurd

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...