Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ruis of een duidelijk signaal?

Kans
 Share

Recommended Posts

Ik ben hier al even mee bezig:

Zijn de gebeurtenissen ruis of is er een duidelijk signaal?

Wat details:

De bomaanslag bij de marathon in Boston,

Het komt wel weer heel toevallig tijdens een grote PM daling.

(ik kan ook de ontploffing van de kunstmestfabriek noemen maar laat ik dat maar even als ongeluk afdoen)

Wat me ook opvalt is de moeite die gedaan wordt om 1 enkel persoon te pakken:

Een deel van een stad wordt lam gelegd, mensen moeten binnen blijven, bedrijven blijven dicht, geen bussen en metro, zelf de vliegtuigen blijven aan de grond, en 9000, ja negen duizend agenten, om te helpen, dat is nog los van de speciale eenheden...

Ik hou wel van daadkrachtig optreden maar als we bijna in staat van oorlog komen om een persson te arresteren wat gebeurt er dan als er grotere groepen verdacht zijn? Gewoon even een atoombom erop? Het doel heiligt de middelen?

Is nu op het journaal btw.

Is dit gewoon een aanleiding om het nieuws te vullen en te voorkomen dat het financieel spel besproken wordt?

Grappig, elke andere grondstof enz die in een dag 10% daalt of stijgt, eten, drinken, benzine, noem maar op en het komt wel op het journaal, maar PM is niet belangrijk?

De goudprijs heeft een deuk gekregen, maar fysieke verkopen gaan door het dak, zie bv de verkopen van de amerikaanse mind nieuwe dagrecords!:

http://silverdoctors.com/gold-futures-raid-leads-to-extraordinary-demand-for-bullion-globally/

Dus of de bedoeling om goud te drukken is mislukt of als je als de contra gedachte er op los laat dan is het de bedoeling om mensen in goud te krijgen?

Er komen steeds meer geruchten dat er PM te korten zijn, er komt ineens een oud document dat moeten aantonen dat er geen of weinig goud in fort knox is:

http://silverdoctors.com/1981-article-7000-tons-of-gold-bullion-removed-from-fort-knox-from-1973-74/

Maar ondanks dat staat PM niet op nieuwe ultieme waardes?

Even proberen te beredeneren:

Of goud wordt omlaag gemanipuleerd om mensen uit goud te jagen en het vertrouwen in goid te verkleinen..

Dat lukt dus niet, als de prijs daald nemen de verkopen toe.

Of ze proberen juist mensen in goud te krijgen, en dat lukt dus, maar met welk doel?

Stel dat goud morgen waardeloos zou zijn, er is voor ieder persoon ongeveer 1 ounce goud beschikbaar, dus als we per persoon die 1400 euro verliezen is dat niet leuk maar nou ook weer geen ramp?

Als al het spaargeld zou verdampen, dus inclusief pensioenen enz. is de schade factoren groter!

De alternatievelingen, ik dus :cool:, houden er de volgende theorie op na:

De JP morgans ( alle pm banken) zitten (zaten) zwaar short in PM.

Door de prijs omlaag te dwingen maken ze enorme winst op die short posities.

Die zijn nu dus weg en volgens de theorie gaan al die banken nu long op PM en gaan we de andere kant op, PM wordt duurder.

Of dit dan het punt was of dat er nog een volgende slag omlaag komt moet natuurlijk nog blijken..

Dit scenario is voor mij het meest reeele, mede omdat de andere scenarios niet goed beredeneerd kunnen worden of verkeerd blijken uit te pakken...

Maar de vraag blijft, gewoon wat toevalligheden, het gaat gewoon her en der slecht met de economie, en mogelijk een trend omkeer in PM?

Of speelt er veel meer maar is dat voor ons nog niet duidelijk?

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

• 3 weeks later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Maar de vraag blijft, gewoon wat toevalligheden, het gaat gewoon her en der slecht met de economie, en mogelijk een trend omkeer in PM?

Of speelt er veel meer maar is dat voor ons nog niet duidelijk?

Prep ze,

Kans

Boston heeft denk ik niets met PM te maken en ik denk dat je redenatie een beetje overkill is. ;)

Centrale banken willen dat het vertrouwen in de dollar/euro blijft bestaan. Immers, als de wereld niet meer handelt met dollars/euro valt de hele machtsstructuur weg. Je wordt buitenspel gezet.

Het is m.i. een kwestie van macht behouden.

Als PM omlaag gemanipuleerd wordt is dat om het vertrouwen in dollar/euro zo lang mogelijk te rekken. Want een te grote opwaartse lijn van PM zou de massa wakker maken en heeft tot gevolg dat de vraag naar PM nog meer stijgt en het vertrouwen in de munten nog minder wordt. Af en toe een flinke tik uitdelen op PM houdt het systeem in stand.

Door geen oplossingen voor de schuldenlasten van landen aan te dragen en alleen geld bij te printen komt er op een dag een kritiek punt dat de munten niets meer waard zijn. (hyperinflatie)

Hoewel men doet alsof ze dit niet beseffen weten centrale banken (elite) dit natuurlijk donders goed. En dan komen ze met een volgend scenario op de proppen. (SDR's?)

In tijden als dit zal PM alleen maar stijgen want de onzekerheid neemt alleen maar toe. Wanneer er relatieve vrede is en men op andere manieren geld kan verdienen zal de prijs weer dalen. Voorlopig is dat nog niet zover.

Link naar reactie

Boston heeft denk ik niets met PM te maken en ik denk dat je redenatie een beetje overkill is. ;)

Centrale banken willen dat het vertrouwen in de dollar/euro blijft bestaan. Immers, als de wereld niet meer handelt met dollars/euro valt de hele machtsstructuur weg. Je wordt buitenspel gezet.

Het is m.i. een kwestie van macht behouden.

Als PM omlaag gemanipuleerd wordt is dat om het vertrouwen in dollar/euro zo lang mogelijk te rekken. Want een te grote opwaartse lijn van PM zou de massa wakker maken en heeft tot gevolg dat de vraag naar PM nog meer stijgt en het vertrouwen in de munten nog minder wordt. Af en toe een flinke tik uitdelen op PM houdt het systeem in stand.

Door geen oplossingen voor de schuldenlasten van landen aan te dragen en alleen geld bij te printen komt er op een dag een kritiek punt dat de munten niets meer waard zijn. (hyperinflatie)

Hoewel men doet alsof ze dit niet beseffen weten centrale banken (elite) dit natuurlijk donders goed. En dan komen ze met een volgend scenario op de proppen. (SDR's?)

In tijden als dit zal PM alleen maar stijgen want de onzekerheid neemt alleen maar toe. Wanneer er relatieve vrede is en men op andere manieren geld kan verdienen zal de prijs weer dalen. Voorlopig is dat nog niet zover.

@Bartje absoluut met je eens, het klopt als een bus! Alleen vraag ik me wel af of alles wat er momenteel gebeurd (boston, syrie, israel, noord korea enz.) misschien heel erg handig als afleiding gebruikt wordt van de financiële shit waar we in zitten en wat er nog op iedereen af komt... de petro-dollar staat al te wankelen, naar mijn idee zou een full colapse (ww3) eerder plaats kunnen vinden dan iedereen denkt..

Link naar reactie

Laat je niet gekmaken @Kans.

De samenleving is een chaotisch systeem, elke vorm van sturing die je denkt te ontdekken is toeval. Ook al proberen her en der mensen de wereld naar hun hand te zetten. Langer dan een paar seconden (figuurlijk) lukt zoiets niet.

Link naar reactie

Laat je niet gekmaken @Kans.

De samenleving is een chaotisch systeem, elke vorm van sturing die je denkt te ontdekken is toeval. Ook al proberen her en der mensen de wereld naar hun hand te zetten. Langer dan een paar seconden (figuurlijk) lukt zoiets niet.

De tweede wereldoorlog met hitler die alles naar zijn hand probeerde te zetten duurde ook niet langer dan een paar seconden..... De enge reden dat het hitler toen niet gelukt is "zegt de elite van nu" is omdat hij zijn 3de rijk te snel op wilde zetten d.m.v. geweld. Gebruik te vaak geweld & laat dit zien en je krijgt een verzet! Als je vandaag de dag het geweld op de achtergrond houdt met gebruik van propaganda, kan de gehele mensheid langzaam wennen aan algehele onderdrukking (democratie zoals amerika en de eu dat zo mooi noemen) denk nou niet dat een new world order of globale regering ook maar iets anders is dan het model van het 3de rijk.

Link naar reactie

Stel dat goud morgen waardeloos zou zijn, er is voor ieder persoon ongeveer 1 ounce goud beschikbaar, dus als we per persoon die 1400 euro verliezen is dat niet leuk maar nou ook weer geen ramp?

Ik had er zelf nog niet aan gedacht dat goud waardeloos zou kunnen zijn maar een professor (Antal Fekete: author, mathematician, monetary scientist and educator) denkt daar anders over.

In dit lange en interessante stuk stelt hij dat we overgaan naar een barter (ruilhandel) economie. "The price of gold is headed for extinction."

In de ruilhandel economie is iedereen bezig met de eerste levensbehoeften en goud heeft daar geen plaats in.

Link: http://www.thedailybell.com/29047/Anthony-Wile-Antal-Fekete-Gold-Backwardation-and-the-Collapse-of-the-Tacoma-Bridge

Link naar reactie

Ik kan me herrineren dat ik dat gelezen heb, maar interpreteerde dat, ja geheel onbevooroordeeld :p, als waarde uitgedrukt in fiat en dan zal het uitsterven:cool:

Maar basis klopt, in geval van overleven is pm niet je eertse zorg of redding.

Daarna zal het wel snel handig/bruikbaar worden..

Grt

Kans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...