Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

wiskers

Is er een plan achter de DDOS aanvallen op NL sites van grote bedrijven?

Recommended Posts

Vandaag via de radio vernomen dat ook de KLM een aanval heeft gehad van hackers (?) waardoor hun site een tijdje platligt...

Het kan aan mij liggen, maar ergens begint er iets - een soort gevoel- naar boven te komen dat het wellicht helemaal geen hackers zijn die de boel platleggen maar dat er een duidelijke planmatige aanpak achter zit. De grote instellingen, de banken, grote maatschappijen worden zogenaamd gehackt. Kan het zijn dat er gewoon programma's worden gedraaid waarmee we beter of strakker kunnen worden gevolgd? Of zijn het proefballonnetjes die worden opgelaten, gewoon om te zien wat er gebeurd?

Ja, het lijkt er op alsof ik teveel met filmscenario's zit, maar het gevoel begint nu echt een beetje op te komen.... heeft een van jullie misschien een idee of een mogelijke verklaring hiervoor?

De verklaring die ervoor wordt gegeven is in mijn optiek te gemakkelijk .. jaja DDOs aanvallen.. tuurlijk, maar wat gebeurt er nu echt?

Ik hoop dat er iemand is die dat conspiracy gevoel eruit weer te praten bij mij...

grts Wisks

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@wodan, No problem, ik weet dat heel goed; maar als je de DDOS als vals argument ziet om intussen andere programmatuur aan te passen? Probeer het eens te zien in het kader van the Bigger Picture.. kijk voorbij de "gemakkelijke" verklaringen...probeer te doorgronden wat de bedoeling KAN zijn..

Deze post delen

Ik denk dat je écht eerst moet bestuderen wat een ddos aanval is.

Voor de hand liggende verklaringen voor je gevoel zijn een gebrek aan kennis en overconsumptie van foute tv.

Hoezo ons beter volgen? Door software op de site van oa ING?? Leg eens uit hoe je dat voor je ziet.

Deze post delen

Ik moet toegeven dat @wiskers wel een punt heeft. Heeft momenteel alleen Nederland last van die DDos aanvallen, of vindt het ook plaats bij onze buren?

Als het alleen of vooral in Nederland is, dan zal het wel van Nederlandse orgine zijn, maar met welk doel? Gewoon zieken of is het een poging het land lam te leggen?

Ik weet het niet.

Deze post delen

Ik vraag ook niet om dooddoeners en platbranders, maar ik vraag me alleen iets af en probeer met jullie hulp mijn beeld te vormen.

Wat mij betreft einde thread, ik heb geen hier geen zin in... ik ga wel iets tastbaars lezen... (een boek) @wodan @hippo :p

Deze post delen

Ik vraag ook niet om dooddoeners en platbranders, maar ik vraag me alleen iets af en probeer met jullie hulp mijn beeld te vormen.

Wat mij betreft einde thread, ik heb geen zin in dit type non discussie... ik ga wel echt iets lezen... @hippo :p

bel ff met de daders, dan hoeven niet te gissen en spoken te zien.

Er zijn genoeg fantasy verhalen te koop bij bol.com

afhankelijk van je dader profiel, kan je vele motieven verzinnen, dus fantaseer er op los..

Deze post delen

Een plausibele verklaring vind ik de beredenering dat mensen na langdurige storing wellicht eerder geneigd zijn fake mails van de desbetreffende instellingen in te zien, op links ervan te klikken of op fake websites bepaalde gevoelige informatie in te voeren.

Deze post delen

Ik gok op een paar jonge rode hacktivisten die denken dat ze een nobele strijd voeren tegen grote corporaties en banken, maar zich niet realiseren dat ze niet meer doen dan ongemak en irritatie veroorzaken bij een heleboel Jan Modalen.

Deze post delen

Wat mij betreft einde thread, ik heb geen hier geen zin in...

Pfah, je roept iets over ons beter kunnen volgen en zodra iemand vraagt om toelichting haak je af.

Deze post delen

Gast Bunkerprepper
Ik moet toegeven dat @wiskers wel een punt heeft. Heeft momenteel alleen Nederland last van die DDos aanvallen, of vindt het ook plaats bij onze buren?

Als het alleen of vooral in Nederland is, dan zal het wel van Nederlandse orgine zijn, maar met welk doel? Gewoon zieken of is het een poging het land lam te leggen?

Ik weet het niet.

Op dit moment vinden de aanvallen in de breedte plaats en liggen verschillende sectoren onder vuur.

Bedenk dat wij alleen horen van de sectoren die in het nieuws komen doordat wij als eindgebruikers merken dat bepaalde zaken niet werken (bankieren, bepaalde websites) en daar vervolgens in het nieuws over gesproken wordt.

De aanvallen waar wij over horen zijn dus slechts het topje van de ijsberg.

Bedrijven zullen nl. alleen in de publiciteit komen als het niet anders kan (als de aanval publiekelijk merkbaar is).

Weten hoe we er wereldwijd voor staan? Kijk dan naar sites as http://www.akamai.com/

Via verschillende dashboards

http://www.akamai.com/html/technology/visualizing_akamai.html kun je zien wat de traffic over de Akamai infrastructuur doet.

Ok, Akamai is maar één speler op dit grote speeldveld, maar hun metingen geven wel een serieus beeld worldwide.

Andere betrouwbare site met worldwide view is bijvoordbeeld http://www.internettrafficreport.com/

Bunkerprepper

Deze post delen

Ik weet wat een DDoS is, en wie het allemaal kan veroorzaken.

De echte veroorzakers blijven buiten beeld, dankzij bepaalde maatregelen die ze nemen.

Deze post delen

@vdwalle heeft het 99% zeker bij het juiste idee. "Hee, KLM, we kunnen ook banken plat leggen.. wat dacht je er van? Betalen.. en nu, anders blijft je site plat gaan voorlopig..."

Deze post delen

@wodan, No problem, ik weet dat heel goed; maar als je de DDOS als vals argument ziet om intussen andere programmatuur aan te passen? Probeer het eens te zien in het kader van the Bigger Picture.. kijk voorbij de "gemakkelijke" verklaringen...probeer te doorgronden wat de bedoeling KAN zijn..

Als een bedrijf hun eigen software wil aanpassen dan doen ze dat gewoon, hebben ze geen ddos argument voor nodig. Als een buitenstaander wil inbreken dan zou ddos een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn. De uitleg van Rothbard lijkt me echter de meest logische.

Deze post delen

vandag was ik bij mijn bank op mijn kleine eiland. de betaling moest na de douane voor invoer recht, de bank mijnheer deed het geld in een envelop, riep de bode ,gaaf de envelop en stuurde hem na de douane gebouw.hij noemde mijn drie keer pretty mama en gaaf mij een biertje terwijl wij wachten op de terugkeer van de bode .

de internet aanval zijn gedoem te misluken in domenica.

bennu aan de punch in de eene hotel met internet, gewarlijk he.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Heksenboot
vandag was ik bij mijn bank op mijn kleine eiland. de betaling moest na de douane voor invoer recht, de bank mijnheer deed het geld in een envelop, riep de bode ,gaaf de envelop en stuurde hem na de douane gebouw.hij noemde mijn drie keer pretty mama en gaaf mij een biertje terwijl wij wachten op de terugkeer van de bode .

de internet aanval zijn gedoem te misluken in domenica.

bennu aan de punch in de eene hotel met internet, gewarlijk he.

Proost, pretty mamma. :D

Deze post delen

Er is niet 1 partij die belang heeft bij het uitvoeren van die ddosaanvallen, er zijn er meerdere en het wordt vast door meerdere partijen gedaan.

Er zijn dus meerdere achterliggende plannen. Ik kan er ineens een paar opnoemen, maar het blijft gissen want zoals techie zegt is de uiteindelijke opdrachtgever bijna niet te traceren.

Een ddosaanval uitvoeren is technisch niet zo moeilijk, het valt het best te vergelijken met telefoonlijnen die overbezet zijn.

Een enorm groot aantal data op korte tijd vertraagt of crasht computersystemen.

Hier toch een opsomming van de partijen die bij mij opkomen, en hier door andere posters zijn aangegeven als mogelijke daders met hun mogelijke motieven:

**De jonge computernerds die het systeem bestoken kan je onderverdelen in twee grote groepen.

->Je hebt er die het doen om een epeen te krijgen, gewoon voor de lol dus, omdat het 'cool' is.

->Je hebt er ook die het doen om hun politieke ideeën kracht bij te zetten, bv het hackerscollectief anonymous, occupy-movement,...

**Anti-Westerse regimes die het westen willen platleggen en vooral chaos willen veroorzaken, ik denk aan China, N Korea, Rusland,...

**Criminele organisaties die als belang hebben geld te verdienen, dmv chantage of diefstal.

**Onze eigen overheden, elite, die chaos en een gevoel van onveiligheid creëren om zo een gecontroleerd internet door ons strot te rammen.

Ik vind de laatste de meest gevaarlijke, onze eigen overheden die worden bespeeld door het grote geld.

Het enige wapen dat je hiertegen hebt is je er gewoon niets van aantrekken, van die internetaanvallen, ga gewoon verstandig om met internet en pak gevaar erbij.

Doe zoals MrsJones, relax met een biertje en of een glaasje punch.

Van zodra ze een beperking willen opleggen, dan moet je protesteren om te tonen dat je geen beperking wilt. Petities, betogingen, ...

Lees ook de berichtgeving over anonymous met kritisch brein, ik vrees dat die groep het gezicht aan het worden is van internetterrorisme,

en eens het zo ver is, dan eigent de overheid zich het recht toe beperkingen op te leggen, zogezegd voor onze eigen veiligheid.

Ze zijn volop bezig met het internet te beperken, angst voor internetaanvallen brengt dit in een stroomversnelling.

Deze post delen

**Onze eigen overheden, elite, die chaos en een gevoel van onveiligheid creëren om zo een gecontroleerd internet door ons strot te rammen.

Dit is wat mij betreft de minst aannemelijke. De overheid dramt wel door wat ze willen, en het volk slikt het toch wel, daar hoeven ze echt geen trucjes voor uit te halen. Ze zouden niet eens weten hoe het moet trouwens.

(Dan heb ik het over NL)

Deze post delen

Dit is wat mij betreft de minst aannemelijke. De overheid dramt wel door wat ze willen, en het volk slikt het toch wel, daar hoeven ze echt geen trucjes voor uit te halen. Ze zouden niet eens weten hoe het moet trouwens.

(Dan heb ik het over NL)

Google eens SOPA, ACTA, PIPA, allemaal initiatieven voor censuurwetgeving om de internetvrijheid te beperken.

Dat de overheid erdoor dramt wat ze willen heb je gelijk in. Maar daarom moet je jezelf zeker niet weerloos opstellen.

.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...