Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Stanley Fubar 55-099


tombola

Aanbevolen berichten

sta55-099-1.jpg.c9a4efd93e04f220c15f13694a719353.jpg

De Stanley Fubar 55-099

 

Ik heb hier nog niets gezien over de Stanley Fubar, hoewel dit toch een krachtige, doch zware, tool is.

Tot nu toe heb ik hem alleen nog mogen gebruiken tijdens lichte sloopwerkzaamheden, maar hij doet zijn werk goed.

Ik kan er nog niet zo heel veel over vertellen dus, maar het lijkt mij een mogelijke welkome aanvulling in je BOV op op je BOL, hij is namelijk wel behoorlijk zwaar voor in je BOB

Het is eigenlijk een Breekijzer en sloophamer in een. Ik verwacht dat je hier met een shtf je op eenvoudige wijze toegang kan verschaffen tot minder goed toegankelijke gebouwen of locaties.

 

Hier even een promopraatje over de specs en eigenschappen:

 

Gereedschap wordt altijd gebruikt om dingen goed en mooi, snel en degelijk te maken. Zo laten ze het tenminste in commercials en advertenties zien. Bij de Fubar van Stanley is dat wat lastiger te doen... De Fubar is gemaakt om te slopen en kapot te maken. Het is namelijk de doorontwikkelde versie van het breekijzer!

 

Bijzondere kenmerken:

4 in 1: hakken, slaan, schroeven en breken

Stalen bar uit een stuk voor extra duurzaamheid

Getemperd slagvlak voorkomt afsplintering

Dubbel getande bek om hout en vloerbekleding te grijpen

Nagelgrijper om nagels moeiteloos uit te trekken

 

Specificaties:

Lengte: 46 cm

Gewicht: 2000 gram

Typenummer 55-099

 

Voor een echte review is dit misschien niet voldoende, maar ik hoop hier wel de interesse van de mensen hier gewekt te hebben om eens te kijken of je hier niet je breekijzer mee kan vervangen om een beter tool in huis te hebben.

Hij is met enige regelmaat te koop op dagjessite tool2day, maar is ook verkrijgbaar via andere kanalen

Hier volgen nog wat plaatjes van dit monster in actie:

Stanley-Tools-55-099-rw-99030-164117.jpg.4e597a51fb657eaee70633a0325e551d.jpgStanley-Tools-55-099-rw-99030-164118.jpg.d3ea9d4062ece70069bb209e4de393bc.jpgimage_4979.jpg.bc621141ded62664b425f3a3a3ec1460.jpgfull19548862_b.jpg.66e2f454ec8c366de446f692bd1492f9.jpg]

En omdat ik geen bijlagen meer mag:

http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/tooltrade/full19548862_a.jpg

http://images.toolbank.com/images/full/STA955099_H.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je hebt ook kleinere breekijzers, van een paar honderd gram. Wellicht iets voor in je BOB, kan handig zijn voor veel dingen (ook zelfverdediging). Wat betreft groter formaat breekijzers: mag best wat wegen (meer slagkracht) maar voor de rest volstaat een simpel model. Als je die Stanley fubar voor 10-15E kan kopen dan doe je (denk ik) een prima koop. Ik heb er ieg geen tientallen euro's voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Stanley FatMax® Pro Fubar™ 55-099 / FatMax XL

De Stanley FatMax® Pro Fubar™ 55-099 is een soort heavy duty Zwitsers zakmes voor sloop werkzaamheden. Het is een combinatie van een koevoet, breekijzer, spijkertrekker, middelzware hamer, getande wrik/grijp bek voor houten platen en balkjes, een soort afgeronde pikhouweel en heeft een stompe snijkant om gipsplaten te ruineren. Het gereedschap is uit één stuk gesmeed, heeft een rubberachtig handvat, weegt een kleine twee kilo en is ca 45 cm lang. In Amerika is dit gereedschap bekend onder de naam: 18" Functional Utility Bar, in het kort Stanley 18’’ Fubar. In Amerikaans slang staat Fubar voor Fucked Up Beyon All Recognition. Dat kan geen toeval zijn……….

De FatMax® Pro Fubar™ heeft ook een kleiner broertje:

De FatMax® Fubar II. Deze is 38 cm lang, weegt 1100 gram, heeft geen klauw aan het uit einde en is verkrijgbaar voor rond de € 40. Ik heb deze niet getest.

 

P1100017.JPG.982e0d192408fb8dd1f9eea7b77a14c5.jpg

 

Ik heb de Fubar getest door:

• een pallet te slopen en van spijkers te ontdoen

• een kozijn uit een muur van gasbeton te slopen

• een deur open te wrikken

• een gat in een prefab wandje te maken

 

Pluspunten:

• vooral de getande grijpbek maakt indruk doordat je daarmee planken en kleine balkjes snel en goed vast kunt grijpen en loswrikken

 

P1100014.JPG.c3beb8d6559406a2101390995811d141.jpg

 

• pikhouweel en de hamer hebben voldoende gewicht

• de handgreep is comfortabel, dempt deels de klappen en geeft veel grip

• de spijkertrekkers werken goed. Grote en kleine spijkers verwijder je met gemak met één van de twee spijkertrekkers

 

P1100016.JPG.9b79702f7e22bcab7660d747a4d6a707.jpg

 

• ook als breekijzer /koevoet voldoet de Fubar bij niet te zwaar werk goed

 

Minpunten:

• de Fubar is als hamer en pikhouweel niet goed gebalanceerd. De klauw komt daardoor soms vervelend in aanraking met je pols

• het snijdende deel om door gipsplaat te slaan is te dik en niet scherp genoeg om echt effectief te zijn

• met 66 euro aan de prijzige kant

 

Eindconclusie:

De Fubar is een allround sloop gereedschap dat alle taken goed aan kan. Alleen de snijkant blijft duidelijk achter. Het maken van een gat in een prefabwandje gaf de meeste moeilijkheden. Door zijn lengte van 45 cm is de hefboomwerking als koevoet / breekijzer beperkt. Zoals bij alle multitools blijft het een compromis.

Aanbevolen als kofferbakvulling voor de financieel draagkrachtige prepper!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...