Ga naar inhoud
GENEGEERD

No fun anymore...

Charlie
 Share

Recommended Posts

Laatst las ik een artikel op Financial Sence. Het ging over 24 jaars cycli wat oorlog en onrust betrof. Clif Droke schreef er een boek over, The Next Great War and the 24-Year Cycle. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar het is licht verontrustend. In 1894 zou een Long Term "War Cycle". De eerste cyclus van 24 jaar eindigt dan in 1918, de tweede in 1942,

de derde in '66 tijdens de Vietnam oorlog. De vierde, in 1990 gaf geen oorlog maar een neergang bij de beurzen of iets. Afijn, het dieptepunt van de vijfde cyclus valt in het najaar van 2014. Volgens Droke zou dit best weer een mondiale oorlog kunnen worden.

Ik wilde hier niet over posten, tot ik per ongeluk op Xander nieuws keek en het bericht over China zag. Hier. Ik weet wel, het is Xander en altijd opgeblazen, maar het het valt toch allemaal weer samen. Dat de Chinese economie één grote bubbel was, dat had ik al wel begrepen. Maar dit?

Groet

Charlie

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Laatst las ik een artikel op Financial Sence. Het ging over 24 jaars cycli wat oorlog en onrust betrof. Clif Droke schreef er een boek over, The Next Great War and the 24-Year Cycle. Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar het is licht verontrustend. In 1894 zou een Long Term "War Cycle". De eerste cyclus van 24 jaar eindigt dan in 1918, de tweede in 1942,

de derde in '66 tijdens de Vietnam oorlog. De vierde, in 1990 gaf geen oorlog maar een neergang bij de beurzen of iets. Afijn, het dieptepunt van de vijfde cyclus valt in het najaar van 2014. Volgens Droke zou dit best weer een mondiale oorlog kunnen worden.

Ik wilde hier niet over posten, tot ik per ongeluk op Xander nieuws keek en het bericht over China zag. Hier. Ik weet wel, het is Xander en altijd opgeblazen, maar het het valt toch allemaal weer samen. Dat de Chinese economie één grote bubbel was, dat had ik al wel begrepen. Maar dit?

Groet

Charlie

Ben ik net halverwege Black-out kom je weer met een nieuw boek .. ;o) LOL!!

Ik weet ook niet zo goed wat ik moet denken, als alleen op deze manier MOET het wel fout gaan..

Nou hou ik wel van een beetje conspiracy, kan dr gelukkig ook doorheen kijken..;o) Maar wanneer boeken / films etc gecreeerd worden is er altijd een gek die het bedenkt.. (dus het scenario is er!!)

Keep on prepping..

xxbirgittexx

Link naar reactie

Goede post !

China is al 10 jaar kunstmatig aan het infuus, daarvoor weet ik het niet omdat ik van voor die periode geen data heb.

Sociaal is het een rampland, net als Japan btw wat ik er nog slechter voor vind staan...

De economie en welvaard is ongekend lang en snel gegroeid, en als we over tien jaar terug kijken zal iedereen het over eens zijn dat het te snel is geweest. De prijs van die groei wordt dan ook steeds beter zichtbaar en is redelijk schokkend.

Naast de beschreven elende in dat stuk is ook op milieu gebied een deel gewoon een chemische dump geworden, alleen staan er geen hekken om en is de omvang niet te bevatten... Het land is gigantisch en mischien kan een deel 'opgelost' worden door de vervuilde en uitgeputte gebieden gewoon te verlaten en de populatie te laten verkassen, de lege steden zijn al gebouwd......

Maar ja waar gaat het momenteel niet slecht?

En ik hoor weer een stemmetje dat steeds luider roept australie, AUSTRALIE !

( daar is ook niet alles ok hoor, maar het gras ver weg is zo mooi groen)

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Groet

Charlie

Was het in de jaren 90 niet (oa) een rommel in de Balkan landen?

Link naar reactie

De vierde, in 1990 gaf geen oorlog maar een neergang bij de beurzen of iets.

Nou ja, Irak was al genoemd, en er was ook iets te doen in de Balkan zeg, zo even twee dingetjes die 'vergeten' waren?

Maakt voor mij gelijk het hele verhaal ongeloofwaardig.

En in de tussenliggende jaren was er ook oorlog, maar dat telt zeker al helemaal niet mee. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogen_(chronologisch)#20e_eeuw

Link naar reactie

Goede post !

China is al 10 jaar kunstmatig aan het infuus, daarvoor weet ik het niet omdat ik van voor die periode geen data heb.

Sociaal is het een rampland, net als Japan btw wat ik er nog slechter voor vind staan...

De economie en welvaard is ongekend lang en snel gegroeid, en als we over tien jaar terug kijken zal iedereen het over eens zijn dat het te snel is geweest. De prijs van die groei wordt dan ook steeds beter zichtbaar en is redelijk schokkend.

Naast de beschreven elende in dat stuk is ook op milieu gebied een deel gewoon een chemische dump geworden, alleen staan er geen hekken om en is de omvang niet te bevatten... Het land is gigantisch en mischien kan een deel 'opgelost' worden door de vervuilde en uitgeputte gebieden gewoon te verlaten en de populatie te laten verkassen, de lege steden zijn al gebouwd......

Maar ja waar gaat het momenteel niet slecht?

En ik hoor weer een stemmetje dat steeds luider roept australie, AUSTRALIE !

( daar is ook niet alles ok hoor, maar het gras ver weg is zo mooi groen)

Prep ze,

Kans

Australië is dat niet dat uit hoekje op de aarde waar elke vorm van genetische manipulatie echt een feit is? Koeien voor melk, voor vlees, voor kwark, koeien voor kaas etc....

Met andere woorden als je daar en kwark koe koopt vergeet de kaas dan maar. Wel je zal misschien wel kaas kunnen maken van haar melk maar het zal zekers geen Gouda zijn.

En China.... Dat is gewoon een ramp. De jeans die wij hier mogen kopen voor 80 € en ik noem geen merken daar sterven mensen voor in China. Al de chemicaliën die tijdens bijvoorbeeld een stone wash gebruikt worden gaan gewoon de rivier in. Hoelang hou je dat vol ? Hun steden die zo vervuild zijn dat er jaarlijks meer dan 1 miljoen mensen sterven aan luchtvervuiling is dat een economie in bloei? Volgens mij niet dat is een natie ( elite) die erop uit is zijn stempel te plaatsen. ten kosten van alles.

Link naar reactie

De jeans die wij hier mogen kopen voor 80 € en ik noem geen merken daar sterven mensen voor in China. Al de chemicaliën die tijdens bijvoorbeeld een stone wash gebruikt worden gaan gewoon de rivier in. Hoelang hou je dat vol ? Hun steden die zo vervuild zijn dat er jaarlijks meer dan 1 miljoen mensen sterven aan luchtvervuiling is dat een economie in bloei? Volgens mij niet dat is een natie ( elite) die erop uit is zijn stempel te plaatsen. ten kosten van alles.

Alleen woont die elite niet in China... die 'elite' zijn wij. Westerse bedrijven die voor schandalig lage prijzen inkopen in China om megawinsten te maken over de rug/lijken van zoveel Chinezen.

Link naar reactie

Alleen woont die elite niet in China... die 'elite' zijn wij. Westerse bedrijven die voor schandalig lage prijzen inkopen in China om megawinsten te maken over de rug/lijken van zoveel Chinezen.

Wij maken geen megawinsten maar merken dat de strijd harder en harder is om te overleven in een wereld van sjoemelaars en oneerlijke invoerders.

In veel gevallen is het de klant die altijd het goedkoopst wil. Ik zou ook veel liever met hogere budgetten werken en bestellingen plaatsen bij fabrikanten die zich wèl aan de regels houden ivm lonen, overuren en milieu maar de klanten staan me dat niet toe. Ik heb zelfs klanten die vierkant hun reet vegen aan niet toegestane stoffen. Ook al melden we dat een goedkopere offerte onmogelijk correct is. Maar ja, op papier is alles altijd netjes. Wij doen daar niet aan mee maar wel aan de mensen uitbuiten en onbetaalde overuren te laten draaien. Daar werk ik dus wel aan mee. Als ik het niet doe zijn er tientallen anderen die het in mijn plaats doen. En neen, ik vind dat niet echt kunnen maar zo gaat het gewoon.

Denk je dat het iets uithaalt als wij zeggen dat ze een onmogelijke prijs gekregen hebben en dat er stoffen gebruikt worden die niet toegestaan zijn? Zelfs met bewijzen in de vorm van test rapporten vegen ze er hun voeten aan. Ik herhaal dat wij daar niet aan meewerken, een onmogelijk lage prijs mogen ze bij een ander bestellen. Wij voeren zeer bewust geen gifstoffen in, toch niet bij weten. Vandaar dat we geen megawinsten maken en amper kunnen overleven.

En het is zelfs veel erger dan men denkt.

Hoe komt het denk je dat er bijvoorbeeld af en toe één of ander speelgoed uit de handel genomen wordt? Van zeer bekende merken die ik niet mag vernoemen wegen laster bullshit.

Voor degenen die nog niet zouden weten hoe het precies gaat: Koop maar verder die superdure CE goedgekeurde spulletjes met RohS en REACH en EN **** certificaten, zelfs iso ****. Op papier is alles netjes, ze doen zelfs factory audits. Geen probleem, fabrikant A waarbij bestelt wordt besteed de productie uit aan fabrikant B die veel goedkoper kunnen produceren inclusief giftige (goedkope) gronstoffen en verven maar de documenten worden door fabrikant A opgemaakt. Geen haan die ernaar kraait. Alles klopt op papier. En ZE weten perfect hoe het draait!

Helaas voor hen worden er af en toe wel eens steekproeven gedaan en dan hoor je dat speelgoed X van merk Y uit de rekken gehaald wordt wegens één of ander probleem totaal buiten het merk zijn weten om. Dan begrijpen ze niet hoe dat kan, alle documenten en certificaten kloppen en ze hebben zelfs de fabriek bezocht! Maar niet de echte, dat zeggen ze er nooit bij.

Ach zo jammer, uiteraard verontschuldigen ze zich uitgebreid en hameren erop dat het echt niet hun schuld is. DAT IS HET WEL !!! Wij hebben ook zo'n voorstellen gekregen van bepaalde grote merken waar we sindsdien dus niet meer voor werken. Onschuldig ... my big fat ass!

PS: Uw jeansbroek zal meer kans hebben uit Bangladesh te komen, gemaakt door kleine kindertjes. Door fraude worden ze hier ingevoerd. Hoe dat? Gewoon heel simpel. Fabrikant A uit Bangladesh produceert en levert een 95% afgewerkt product aan fabrikant B in China. Fabrikant B zet er de 5% afwerking op en verstuurt vanuit China naar de EU. Geen gezever met douane maar DE DOUANE IS PERFECT OP DE HOOGTE VAN DAT GESJOEMEL!!!

Daar moeten ze niet over zeveren. Ze kunnen het wel niet tegenhouden want de documenten zijn volledig in orde.

Dus uw kleding is met zeer grote kans gemaakt door kindslaven. NIET ALLES IS ZO GEMAAKT HOOR! Er zijn 'eerlijke' merken die dan meestal niet eens merken zijn.

Link naar reactie

Nog iets. De Chinezen zetten fabrieken op in Afrika. Jaja! Daar zijn ze zo streng niet ivm milieuvervuiling en arbeiders bescherming.

Of dacht je dat ze zich zomaar de les lieten spellen door de EU? EU wil dat china milieuvriendelijker is, geen probleem, Chinezen weten stilaan Afrika liggen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Wij maken geen megawinsten

Tja, wie is de 'wij'? Er is een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde die op zoek gaat naar de Chinese oorsprong van een duur Italiaans vest. Ben de precieze prijzen vergeten maar meen dat het in NL €200 kostte; in China werd het voor zo'n €10 gemaakt. Daar maken wij (Europeanen) dus wel degelijk woekerwinsten op, terwijl die Chinezen een dubbele werkweek hebben en nog amper kunnen overleven.

Link naar reactie

@200m2

Dus uw kleding is met zeer grote kans gemaakt door kindslaven. NIET ALLES IS ZO GEMAAKT HOOR! Er zijn 'eerlijke' merken die dan meestal niet eens merken zijn.

Waar kunnen wij die eerlijke merken vinden. Mag ook via pb.

Link naar reactie

@200m2

Waar kunnen wij die eerlijke merken vinden. Mag ook via pb.

Kopen op goed geluk maar uit ketens wegblijven? Ik zou er geen antwoord op weten.

Made in Belgium bijvoorbeeld. Maar dan weet je nog niet of het textiel hier gemaakt is of in het Verre Oosten.

Af en toe komt er een schandaal in de krant van ondercover journalisten die kleding of speelgoed getraceerd hebben. En neem nu Nike (is in de krant geweest, mag ik denk ik dus vernoemen) Schoenenschandaal, maar niet al hun schoenen worden op een schandalige manier geproduceert.

Je kan de Wereldwinkels aflopen, maar de kledingkeuze is daar zeer beperkt.

Er is nog productie in de EU hoor. Neem nu plastic brooddozen of drinkbekers. Halen we bij een Belgische producent.

Als op het label staat Made in EU is het eerlijker dan Made in bijvoorbeeld China. Langs de andere kant kan iedereen eender welk label gebruiken tot ze door de mand vallen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...