Ga naar inhoud
GENEGEERD

Brok in je keel...


Greener

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Greener als je zegt dat je iemands punt niet helemaal begrijpt moet je niet gaan klagen als diegene zijn punt duidelijk probeert te maken.

 

Ik klaag absoluut niet.

Maar om te vertellen dat je de fictie weerzinwekkend vindt had ook duidelijk geweest.

No hard feelings, be a happy hippo :)

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik vind het weerzinwekkend om dit zo in scene te zetten. Het is natuurlijk onzin, een bedenksel, dit zou niet echt KUNNEN gebeuren. Of dacht jij werkelijk van wel. Dit is in scene gezet puur om in te spelen op je emoties. En daar heb ik een hekel aan.

En ik vind het ook nogal dom en kortzichtig, veel verstandiger om het kind veilig in de auto achter te laten en met een briefje met uitleg op je rug te gaan lopen. ALS dit al echt zou zijn dan had die man NOOIT vantevoren kunnen weten dat het goed zou aflopen voor het kind, dus kind ergens veilig verstoppen en maken dat je zelf zo ver mogelijk weg komt. Alsof je zomaar 3 uur kunt lopen met een baby op je rug. Een normale baby is dan juist tegen de tijd dat de vader gevaarlijk wordt heel dreinerig, huilt, schopt, wil drinken, oftewel die trekt juist op het allergevaarlijkste moment de volle aandacht van die vader. Dus het zou helemaal niet mogelijk zijn op deze manier, nog los van zombies die helemaal niet bestaan.

 

Nee Hippo. De vader kon het kind niet achterlaten. Zelfs ik weet dat en ik heb slechts de eerste drie afleveringen van Walking Dead gezien. (De rest heb ik maar een beetje doorgeskipt want het was te saai om nog verder te kijken).

Uitleg: \

1. Zombies ruiken mensen. Dus ook een baby in een auto. Ze zullen er naar toe gaan en het kind opeten. In een wereld waarin elk mens die dood gaat een zombie wordt zijn er meer zombies dan mensen dus de kans dat de baby gevonden wordt door een zombie is het grootst.

2. Dan is er een kans dat de baby niet gevonden wordt en een pijnlijke dood van uitdroging ondergaat. Waarna het zelf een zombie wordt. Welke vader wil dit nu voor zijn kind?

3. De vader wist dat als hij zelf een zombie werd hij het kind zou opeten daarom werd het op zijn rug gezet en bond hij zijn hand bij elkaar.

4. Het kind bij zich houden zou ook andere zombies weghouden want de geur van zombiedad maskert de geur van de baby.

5. Het rottende vlees op een stok hield andere zombies weg en papazombie lopend.

 

Dat paps dit alles gedaan heeft met als doel zijn dochter veilig bij mensen te krijgen werd heel goed duidelijk door de woorden: "my name is rosie" op de buik van de baby te schrijven.

 

Nogmaals. Kijk nu eens voorbij het zombiescenario en zie de opoffering en doordachtheid van een vader die zijn leven geeft voor zijn kind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[KNIP]

 

Deze man en vrouw gingen niet dood en werden toen zombie, ze werden zombie (blijkbaar door besmetting via open wonden) en gingen daarna vlot dood.

De wereld waarin mensen na hun dood zombie worden, kwam niet voor in deze film en kan je dus hierbij ook niet als argument gebruiken.

En verder, sorry hoor maar ik moet wel heel hard lachen om zoveel onlogische flauwekul op een rijtje.

Mijn ervaring heeft me geleerd dat het helaas totaal geen nut heeft te proberen te discussiëren met mensen zonder enig gevoel voor logica dus hier houd ik het bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hippo dit is nu een stuk uit een film . Maar het kan in het echte leven ook gebeuren en dan niet met zombies . Maar met moeders vaders die tot hun laatste snik hun kinderen beschermen . En zelf bij dieren waar de moeder dier het loodje legt om haar kroost te beschermen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hippo dit is nu een stuk uit een film . Maar het kan in het echte leven ook gebeuren en dan niet met zombies . Maar met moeders vaders die tot hun laatste snik hun kinderen beschermen . En zelf bij dieren waar de moeder dier het loodje legt om haar kroost te beschermen .

 

Geert

 

Joooohh, het principe begrijp ik prima. Ik vind het wat vreemd dat je meent dit te moeten uitleggen aan me.

Zoals ik al zei, ik heb zelf ook twee kleine kinderen. Het is deze uitvoering die me tegenstaat.

Dat "zelfs bij dieren" vind ik trouwens wel een trieste opmerking zeg. Mensen *zijn* dieren. De bereidheid om voor je kinderen te sterven, is juist een dierlijk instinct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hippo,

 

Misschien een idee om wat vriendelijker te reageren?

Ik citeer:

 

-Onlogische flauwekul

 

-Mijn ervaring heeft me geleerd dat het helaas totaal geen nut heeft te proberen te discussiëren met mensen zonder enig gevoel voor logica dus hier houd ik het bij.

 

-Trieste opmerking

 

Misschien wat minder kort door de bocht en wat meer inlevingsvermogen?

Als je zo communicatie hebt in real life zijn mensen gauw klaar met je.

Misschien dat je het anders bedoelt dan dat je schrijft?

 

Greener

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zielug!

 

Dat vinden we allemaal, @hippo waarschijnlijk ook wel een beetje. Maar natuurlijk is het wel makkelijk scoren van de filmmakers, beebies en (semi) dode ouders doen het altijd lekker natuurlijk! En dat is nu juist wat ons alom gewaardeerd dikhuid lid hippo tracht te zeggen: Het isnie echt nie! Ze weten precies hoe ze de emotie kunnen "triggeren" en dit is er één. Okay, Hippo heeft een ietwat betere cynischme antenne dan the next prepper, edoch...

 

Vergelijk het met het Koningslied. Vals sentiment met een clip welke niet meer is dan een triest samenraapsel aan bejaarden, tolerantie, heaumeau's, lesbo's, immigranten, ondernemers, bejaarde cq schijndoden en al van dat soort tranentrekkende beelden waardoor het "wij" gevoel naar boven moet borrelen. De gemiddelde IQ gehandicapte Brintabek is daar wellicht gevoelig voor, maar velen niet. We zitten voor de televee, harken een zak Tsjies Unjun sjips naar binnen en voelen ons geweldig als Nederlander omdat we "waken over Willem" als 'ie slaapt... Opneuquen A.U.B.

 

Niet zo boos doen tegen @hippo, het is maar een filmpje! Ik vond het ook een zielug* filmpje, maar heb nog wel het besef dat het gemaakt is om zielig te zijn... Sjezus, er wordt hier geappelleerd aan de basisemoties van ouders om hun kroost te beschermen, of geloven jullie ook in de reclame en het Home Shopping Channel? Nee toch?

 

Maar wel een zielig filmpje...

 

Zeau, iemand nog wat te zeiken? ;)

 

JB

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hahaha! Sorry, ik haal soms fora door elkaar ;) Moet je me zien schrijven als ik in mijn Viva Forum modus zit joh... Da's pas erg! :p

 

Wat is je Nick daar? Jannie Brafo? :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...