Ga naar inhoud
GENEGEERD

Speedy-Sticker


hamster

Aanbevolen berichten

hoi preppers

 

Las hier op t forum iets over hoesje maken voor mes @Black-Back-Pack-Man en dat hij het gedaan had zonder voor te prikken, iets verder in het draadje hadden ze het over de Speedy-Sticker.

Dus wat doet Hamster.....gelijk googlen en ja hoor daar is ie,wel makkelijk zo'n apperaat alleen verdomd duur, en gemakkelijk zelf te maken.

 

Voor de liefhebbers hier is de pdf info

 

en de docx info

 

Zoals altijd elk commetaar welkom.:cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Raycoupe er staat ELK commetaar dus ook minder positieve zijn welkom, misschien had ik er neer moeten zetten naald bestemd voor leer maar nam aan dat , dat wel duidelijk was....uhm blijkbaar niet :p dremelkopje dus voor het uitnemen van naald voor vervoer

@hamster: Een naaimachine naald, zelfs de diksten die mijn moeder vroeger had, breken alsnog vrij gemakkelijk.

En waarom een drempelkopje gebruiken? Wil je iets anders in het handvat kunnen zetten?

 

Sorry voor het niet echt positieve commentaar. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster: :cool: Uitnemen voor vervoer is wel handig. Wellicht kun je zelfs een gaatje boren, zodat je de naald kunt omkeren en opbergen in 't handvat. Of een hol handvat met meerdere naalden!

 

Een leernaald voor de naaimachine, had ik al voor ogen, net als jij. Mijn moeder maakte ontzettend veel op de naaimachine, ze was dan ook kleermaakster geweest. Maar iets met leer naaien, was best lastig en er braken regelmatig van die leernaalden. Bij het los hanteren, lijkt mij de kans op breuk nog groter. Daarom is een hol handvat met reserve naalden helemaal welkom! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe als iets met de hand naait dan zet je er naar mijn inziens minder kracht op, maar misschien verschillen we hierin van mening en dat uithollen is een pracht idee.zoals kruif al zei elk nadeel heeft zijn voordeel

@hamster: :cool: Uitnemen voor vervoer is wel handig. Wellicht kun je zelfs een gaatje boren, zodat je de naald kunt omkeren en opbergen in 't handvat. Of een hol handvat met meerdere naalden!

 

Een leernaald voor de naaimachine, had ik al voor ogen, net als jij. Mijn moeder maakte ontzettend veel op de naaimachine, ze was dan ook kleermaakster geweest. Maar iets met leer naaien, was best lastig en er braken regelmatig van die leernaalden. Bij het los hanteren, lijkt mij de kans op breuk nog groter. Daarom is een hol handvat met reserve naalden helemaal welkom! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
hoi preppers

 

Las hier op t forum iets over hoesje maken voor mes @Black-Back-Pack-Man en dat hij het gedaan had zonder voor te prikken, iets verder in het draadje hadden ze het over de Speedy-Sticker.

Dus wat doet Hamster.....gelijk googlen en ja hoor daar is ie,wel makkelijk zo'n apperaat alleen verdomd duur, en gemakkelijk zelf te maken.

 

Voor de liefhebbers hier is de pdf info

 

en de docx info

 

Zoals altijd elk commetaar welkom.:cool:

 

Mooi gemaakt, verzorgd en gepresenteerd, dank je wel.

 

Ik heb nog ergens een schroevendraaier met hol handvat, met verschillende schroevendraaier-steeltjes (geen bitjes) en een soort dremel-kopje, maar ik kan ze niet vinden op internet. Vroeger waren dat veel voorkomende dingen, die ook vaak als mini-survival-kitje werden gebruikt. Lundia had ze ook, geel met wit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot thanks , heb je de link al gevolgd in het document? Dan kom je bij conrad terecht ze hebben meer dan alleen elektronica misschien dat je daar iets vind.

Mooi gemaakt, verzorgd en gepresenteerd, dank je wel.

 

Ik heb nog ergens een schroevendraaier met hol handvat, met verschillende schroevendraaier-steeltjes (geen bitjes) en een soort dremel-kopje, maar ik kan ze niet vinden op internet. Vroeger waren dat veel voorkomende dingen, die ook vaak als mini-survival-kitje werden gebruikt. Lundia had ze ook, geel met wit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot thanks , heb je de link al gevolgd in het document? Dan kom je bij conrad terecht ze hebben meer dan alleen elektronica misschien dat je daar iets vind.

 

Link gezien. Conrad ken ik. Niets gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot bedoel je deze misschien Tengtools_7_delige_schroevendraaierset_MD907.jpg.f7ff38fa1ca75517b0a2cb80c274af44.jpg website

 

Nee helaas, dit zijn de moderne schroevendraaiers, die kom ik ook steeds alleen maar tegen.

Die ik bedoel zijn met losse stelen (plat, kruis, enz. ) en een soort dremelkopje. Maar ik kom ze echt nergens meer tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow je bedoeld die schroevendraaiers die ook altijd in een reparatiekit van een auto zitten, die ben ik laast nog ergens tegen gekomen, je hoort nog van me.

Nee helaas, dit zijn de moderne schroevendraaiers, die kom ik ook steeds alleen maar tegen.

Die ik bedoel zijn met losse stelen (plat, kruis, enz. ) en een soort dremelkopje. Maar ik kom ze echt nergens meer tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas, dit zijn de moderne schroevendraaiers, die kom ik ook steeds alleen maar tegen.

Die ik bedoel zijn met losse stelen (plat, kruis, enz. ) en een soort dremelkopje. Maar ik kom ze echt nergens meer tegen.

 

 

FF google pompschroevendraaier en dan plaatjes kijken :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
FF google pompschroevendraaier en dan plaatjes kijken :cool:

 

Aha, geniaal! :)

Daar zitten wel bruikbare (korte) tussen, alleen het verbindingsstuk is nog even een vraagteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi preppers

 

Las hier op t forum iets over hoesje maken voor mes @Black-Back-Pack-Man en dat hij het gedaan had zonder voor te prikken, iets verder in het draadje hadden ze het over de Speedy-Sticker.

Dus wat doet Hamster.....gelijk googlen en ja hoor daar is ie,wel makkelijk zo'n apperaat alleen verdomd duur, en gemakkelijk zelf te maken.

 

Voor de liefhebbers hier is de pdf info

 

en de docx info

 

Zoals altijd elk commetaar welkom.:cool:

 

Ik wil ook niet vervelend doen, maar volgens mij is het 'speedy stitcher' en niet sticker. En zo duur zijn die dingen niet, rond de 10-15E. Misschien kan iemand wel iets goedkopers vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Mijn eerste project met de Speedy Stitcher.

Probleemloos door 8 mm leer! Oké ik beken, ik had wel spierpijn.:mad: Maar niet voorgeprikt en geen naald gebroken. Ik heb de delen eerst verlijmt en de gaatjes uitgezet met een radeerwieltje. De naalden bij de Speedy Stitcher zijn niet te vergelijken met de naaimachinenaalden die ik ken. Verder zit het garen keurig in het handvat. Tip: rijg je onderdraad met een naald en niet zoals volgens de instructie video zonder naald. Voor net geen 20 euro is dit echt een aanrader. Je moet alleen dat speedy met een korreltje zout nemen. Gezien de kwaliteit van het product betwijfel ik of zelf maken beter en goedkoper kan. Verdere info:

http://www.speedystitcher.com/main.html

 

1388859326NP1040001[1].jpg.6c214e59a558c7bce2faa329b2cde651.jpg

1388859633NP1040004[1].jpg.7b9624cce730a8a0c9b6924836f767bf.jpg

 

Lockstitch door 8 mm leer zonder voorprikken

 

1388859467NP1040002[1].jpg.d606fc327851705de997b38c0077192f.jpg

 

Deze zadeltas gaat volgens mij een mensenleven mee. Het stiksel is van het bij de Speedy Stitcher geleverde gewaxte dikke polyester garen.

De inhoud van de tas: EHBO setje, fietsreparatiesetje, poncho, vouwzaag(je), ti-wraps, koord, Duct tape, Esbit. De op gestikte riempjes zijn oude toe clips riempjes van Brooks. De zijkanten van de tas zijn van nat gevormd plantaardig gelooid leer. Vervolgens is de tas zwart geverfd.

Happy prepping,

Scadi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joop Door het dikke handvat is de naald goed te sturen. Ik heb het werkstuk wel goed ondersteund met een blokje hout. Ik heb nog geen naald gebroken. Je kunt de twee bijgeleverde naalden (één rechte en één kromme, zware kwaliteit) opbergen in het handvat.

 

P1110026.JPG.66498bfac632df616604ebafc99c3efe.jpg

 

De Speedy Stitcher

 

 

P1110027.JPG.c83f859af319b64c3f60b157aec223e4.jpg

 

Naalden in handvat

 

 

P1110031.JPG.dc1eeb0c428486aedf634d4d85431c2c.jpg

 

Spoel met houder uit handvat verwijderd, Klosje reserve draad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...