Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voorspelling uitslag Griekse en Franse verkiezingen

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Morgen 6 mei, een zeer spannende dag voor de toekomst van Europa. Zowel Griekenland als Frankrijk (voor 2e ronde) gaan naar de stembus. Potentieel een grote klap voor de Euro: In Griekenland kan de steun voor de aan Europa toegezegde bezuinigingen sneuvelen, waardoor de 130 miljard steun op losse schroeven komt te staan. In Frankrijk leidt Francois Hollande de peilingen, maar hij wil een behoorlijke andere koers varen dan Sarkozy. Dus politieke onzekerheid en verliest Merkel haar Franse vriendje.

Kortom, een turbulent weekend! En dat na een ook al flink zenuwachtige week op de beurzen, met flinke verliezen als gevolg. Ben dan ook enorm benieuwd waar de beurzen aanstaande maandag mee gaan openen.

Wat denken jullie, wordt het al "erop of eronder"?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als het eronder is kan het maandag een zwarte dag worden op de financiële beurzen. Afgelopen vrijdag is de AEX met een verlies gesloten van -1,79 procent. Dit kan al een voorteken zijn dat de financiële markten niet veel goeds verwachten.

Daarnaast gaat het met Amerika ook niet goed.

Link naar reactie

• Admin
Als het eronder is kan het maandag een zwarte dag worden op de financiële beurzen. Afgelopen vrijdag is de AEX met een verlies gesloten van -1,79 procent. Dit kan al een voorteken zijn dat de financiële markten niet veel goeds verwachten.

Ik heb zelf bijna geen posities meer open en maak mij ook zorgen hierover. Morgen een belangrijke dag en erg benieuwd hoe de beurs hierop gaat reageren.

Volgens mijn agenda moet het "eronder" worden maar laten we hopen dat ik er helemaal naast zit :)

Link naar reactie

Wat denken jullie, wordt het al "erop of eronder"?

Afijn, het antwoord is nu bekend: het wordt eronder. Griekenland gaat de komende maanden geen fatsoenlijke regering kunnen vormen, Frankrijk heeft een nieuwe president die óf Europa teleur gaat stellen, óf zijn kiezers. Ik denk de laatste.

Hollande gaat ook pijnlijke maatregelen moeten nemen, de Fransen gaan massaal de straat op en we weten dat als de Fransen gaan staken dat ze ook echt alles platleggen. Griekenland riskeert uitstel van betaling door de EU, waardoor de toestand daar nog sneller verslechterd.

Kortom, ik denk dat we onze spullen en voorraden nog maar eens na moeten lopen en zoveel mogelijk geld moeten spenderen nu het nog kan. Dus in plaats van een voorspelling op de uitslag van de verkiezingen, kunnen we de topic veranderen in hoelang houdt de euro nog stand of wanneer valt de eerste bank?

Ik zeg: 3 maanden. Half juli zal een land bankroet gaan of zullen landen de eurozone verlaten. Of ben ik nu te pessimistisch?

Link naar reactie

• Admin
Ik zeg: 3 maanden. Half juli zal een land bankroet gaan of zullen landen de eurozone verlaten. Of ben ik nu te pessimistisch?

Ik heb het vandaag op de voet gevolgd en de voorspellingen kwamen uit. Griekenland straft keihard de oude politiek af en Frankrijk gaat over links en wilt dingen verwezelijken dit niet mogelijk zijn op dit moment.

Angst wat er gaat gebeuren zal de beurs geen goed doen en meer olie op het vuur gooien en banken zullen schudden.

Time will tell maar ik houd mijn hart vast.

Link naar reactie

Inderdaad Mr.Gold, ik verwacht dat de beurzen morgen diep in het rood gaan(misschien wel een zwarte maandag). Ook Amerika scoort slecht met de tegenvallende banencijfers. Vervolgens zit de FED ook in een lastig parket en zal Ben Bernanke dit donderdag toelichten. Hieronder een stuk van RTLZ

,,Er bestaat een reële kans dat de onzekerheid en instabiliteit in Europa toeneemt'', aldus directeur John Praveen van Prudential International Investment Advisors. ,,De markt houdt rekening met extreem negatieve scenario's.''

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/18/hoofdrol-voor-verkiezingen-en-centrale-banken.xml

Link naar reactie

Het einde van de Euro?

Wilders: Ook Nederland is Europa zat

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12074929/___Ook_Nederland_is_Europa_zat___.html

Grote onzekerheid voor Europa

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12074601/__Eurozone_op_barsten__.html

Strop door lokale lasten

http://www.telegraaf.nl/overgeld/belastingen/12074558/__Strop_door_lokale_lasten__.html

Overheidsdocument bewijst dat enorme risico's invoering euro bewust werden achtergehouden

http://xandernieuws.punt.nl/?id=658887&r=1&tbl_archief=&

Link naar reactie

Nou, Griekenland begint alweer voorspoedig, not. FD.nl: Eerste Griekse formatiepoging mislukt:

De leider van de centrumrechtse partij Nea Demokratia (Nieuwe Democratie), Antonis Samaras, heeft zijn mandaat om een regering te vormen maandagavond terug gegeven aan de Griekse president. Het is niet Samaras niet gelukt om een meerderheidscoalitie te vormen met de vijf partijen die hij maandag sprak. Het mandaat om een nieuwe regering te vormen komt nu in handen van de één na grootste fractie, de radicaal linkse partij Syriza. Leider Alexis Tsipras heeft gezegd dat zijn partij het internationale steunakkoord van de hand wijst.

Als het hem dus wel lukt een meerderheidscoalitie te vormen, dan is het snel einde Euro voor Griekenland ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...