Ga naar inhoud
GENEGEERD

Plunderen direct na aanslag in Boston (looting)

Communicator
 Share

Recommended Posts

Het is toch te verschrikkelijk voor woorden!

De bommen zijn net afgegaan. Hulpdiensten en vrijwilligers zijn nog druk zoekende naar overlevenden en gewonden. Worden de dozen met vestjes van de marathon leeg geplunderd, alsof het de normaalste zaak van de wereld is!

[video=youtube_share;1hM7Ura6Q4w]http://www.youtube.com/watch?v=1hM7Ura6Q4w

De reacties op Youtube zijn verdeelt. Wat denk jij?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat een keurige mensen.....het is niet voor niets dat ik angst heb voor mijn soortgenoten zodra er een verstoring is van het 'gewone dagelijks leven'. Wel eens met Koninginnedag in Amsterdam geweest? Of beelden aanschouwd van zo'n leuke inhuldiging van een voetbalteam? Een klein beetje alcohol+testosteron=wanstaltig gedrag.

Link naar reactie

Net zoals vaak wordt gesuggereerd dat wapens gevaarlijk zijn (wat onzin is), zoals ook hier weer triest duidelijk wordt, is het "de mens" die wederom in de fout gaat.... Het grootste gevaar is onze medemens. We willen het niet geloven want "wij" zijn beschaafd, het is namelijk altijd de ander.....

"Beschaafd" /sociaal gedrag in een survival situatie zal je ook haast niet tegenkomen. Instinctief zal je altijd voor jezelf kiezen in welke vorm en op welke manier dan ook. Sociaal gedrag zie je op het moment dat alles rustig en veilig is. Dit sociale gedrag kan snel verdwijnen zodra er ook maar enige spanningen/gevaar is waar te nemen. Of andere externe factoren (alcohol etc)

Link naar reactie

In tijden van nood: ja. Ik zou bijna zeggen, natuurlijk.

Maar wat hier in Boston gebeurde, heeft niets te maken met nood. Denk eerder dat onze huidige door adverteerders gestuurde cultuur er mee te maken heeft, we worden dagelijks overspoeld met de boodschap dat je jezelf moet verwennen, dat je dat verdiend hebt, omdat jij het bent, omdat je er recht op hebt, etc.

Voor de hierin geinteresseerde raad ik de boeken van Paul Verhaeghe aan.

Link naar reactie

Het is een trieste aanblik en ik heb hier geen goed woord voor over. In tijden van nood zou ik het me kunnen voorstellen, tenminste.....als je er niet direct iemand mee dupeert die het net zo hard nodig hebt als jij.

En @prepass ....als ik alcohol drink word ik alleen maar gemoedelijker en toleranter, misschien versterkt alcohol je ware aard?

Link naar reactie

Het is een trieste aanblik en ik heb hier geen goed woord voor over. In tijden van nood zou ik het me kunnen voorstellen, tenminste.....als je er niet direct iemand mee dupeert die het net zo hard nodig hebt als jij.

En @prepass ....als ik alcohol drink word ik alleen maar gemoedelijker en toleranter, misschien versterkt alcohol je ware aard?

@RauweBonk àls ik een keertje alcohol drink dan heeft dat ook het effect zoals bij jou. Helaas niet bij iedereen. Het was ook maar een voorbeeld.... :D

Link naar reactie

In tijden van nood: ja. Ik zou bijna zeggen, natuurlijk.

Maar wat hier in Boston gebeurde, heeft niets te maken met nood. Denk eerder dat onze huidige door adverteerders gestuurde cultuur er mee te maken heeft, we worden dagelijks overspoeld met de boodschap dat je jezelf moet verwennen, dat je dat verdiend hebt, omdat jij het bent, omdat je er recht op hebt, etc.

Hmm, je beschrijving is meer van toepassing op progressieve intellectuelen dan adverteerders :p.

Link naar reactie

Ik heb daar echt geen woorden voor. En dat is als mens niet eens als prepper. De meeste van die jassen belanden op ebay en ze kunnen er nog meer dan de echte waarde uithalen.

Maar ja bij de orkaan katrina liepen er ook mensen met tv's te de winkel uit ipv water en eten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...