Ga naar inhoud
GENEGEERD

Comex default ! ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Daar gaan we,

Ik heb het al eerder ergens gepost dat er tekorten zijn bij een belangrijke toeleverancier die aan de Comex vast zit.

Nu lees ik dit bericht over geruchten dat de Comex op klappen staat.

En eerlijk ik denk dat dat is een reeel risico gezien de enorme vraag naar PM, en helemaal de flow naar oost...

Als de COmex echt default dan gaan we de komende weken PM dagelijks in het nieuws zien en zal het waarschijnlijk niet bij het nieuws blijven...

Dit moet je echt in de gaten houden.

Iemand tijdens of na de dip nog een bestelling gedaan?

Graag posten als je order gecanceled of delayed wordt, belangrijke info !

( geen gatallen of waarde noemen nergens voor nodig)

http://silverdoctors.com/force-majeur-was-the-end-game-all-along-comex-will-default-in-the-next-week/

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Iemand die dit soort testbare uitspraken doet: "The COMEX will default in the next week or several weeks and people will be “settled” with Dollars, no more metal will be delivered!"

Zou ten minste ook de cajones moeten hebben om te zeggen "als het niet waar is, stop ik met publiceren".

Meer waarschijnlijk is: "bla bla bla, en daarom kon een default afgewend worden bla bla bla"

Link naar reactie

"There are going to be times when gold will see one-day moves that will truly shock people."

Op welke planeet leeft die gast?

Er zijn al heel veel mensen geshockeerd door de gebeurtenissen van de afgelopen dagen.

Link naar reactie

• Admin
Gisteren besteld bij SilverMountain, Order schijnt morgen afgehandeld te worden. I keep you posted.

Ok net even met SM gebeld. Mijn bestelling zou vandaag komen maar deze levering gaat niet door. De Philharmonikers zijn momenteel in Las Vegas en ze verwachten ze vrijdag, hij wilde geen 100% garantie geven dus op zijn vroegst heb ik ze pas volgende week maandag binnen.

Link naar reactie

Ok net even met SM gebeld. Mijn bestelling zou vandaag komen maar deze levering gaat niet door. De Philharmonikers zijn momenteel in Las Vegas en ze verwachten ze vrijdag, hij wilde geen 100% garantie geven dus op zijn vroegst heb ik ze pas volgende week maandag binnen.

hmz, tja, de problemen met die Apple maps zijn blijkbaar nog niet opgelost - ligt Las Vegas opeens in Oostenrijk... ;-)

Link naar reactie

En wat zeggen deze voorspellingen nu elke keer? @Kans ik ben het met je eens hoor dat dit geen goede bewegingen zijn in de PM markt, zoals die link aangeeft en er zelfs een voorspelling aanhangt? Ben erg benieuwd waar hij zijn glazenbol heeft gekocht.....:D deze markt is zo "rigged" dat er weinig aan te voorspellen is volgens mij. Het enige dat je kan doen is je riem goed controleren of deze vastzit doorgaan met preppen en de rollercoaster ride zo goed mogelijk doorkomen....:D

Ik denk dat we allemaal wel weten dat er wat te verwachten is de komende tijd. Maarja hoelang duurt die "komende tijd" ....:D

Link naar reactie

• Admin

Mijn bestelling is binnen gekomen bij SM.

Las net dit stukje op beurs.com

http://www.beurs.com/2013/04/19/de-echte-zilverprijs-ligt-nu-rond-de-33/21249

Link naar reactie

• 1 month later...
je kan met bestellen toch zien of ze het op voorraad hebben of wat de levertijd wordt...

Als het goed is weet je van te voren waar je aan toe bent. Toch?

Driehart

@driehart, de Comex is geen webshop maar een soort beurs voor goud een aankoop contract is bijvoorbeeld minimaal 100oz. Hier spelen de grote jongens met hun geld. Gemiddeld vraagt maar 1 a 2% echt het goud de rest verkoopt het contract voor de levertijd hopelijk met winst. Dit bied dus ruimte aan de Comex om de andere 98% aan meerdere partijen te verkopen.

Wanneer nu niet 1 of 2% maar 5 a 10% zijn goud vraagt komen ze in de problemen omdat ze wellicht niet genoeg reserves hebben. Deze zien we de laatste 2 maanden dalen sinds goud omlaag is gegaan. Ze spelen dus met vuur. Waneer de comex niet kan leveren en gedwongen is papier te leveren dan heeft dat een grote invloed op de fysieke markt. Er zijn namelijk veel meer goudenpapiertjes dan muntjes..

Naast de boodschap over goud kan het in mijn ogen ook het laaste beetje vertrouwen in sommige valuta of andere derivaten wegschoppen. Dat zijn momenten wanneer er zomaar een shtf kan ontstaan. Het gaat er ook niet om of je goud hebt of niet of geld etc. Maar dit zijn waarschuwingen voor economische gevaren die iedereen kunnen raken. Zelfde wanneer je naast een vulkaan woont en wat voelt schudden... Hopelijk is het niets.

Maar een disclaimer die ze nu op hun site zetten terwijl hun reserves lager zijn als ooit is zorgwekkend. Feitelijk zeggen ze dat er geen rechten aan de juistheid van hun eigen cijfers over hun voorraad mag worden aangenomen.

Gr,

Rover

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...