Ga naar inhoud
GENEGEERD

Road Kill BBQ


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Ondergrondse: Uiteraard moet je gewoon je gezond verstand gebruiken.

 

Een goed teken is lijkstijfheid. Dit treedt op na een paar uur na de dood en verdwijnt weer na 24 uur. Een stijf lijk is dus meestal prima te eten. (Aantrekkelijk klinkt het niet, ik weet het :p)

Vooral als de nachten nog koud zijn, dus in de winter en het voorjaar heb je weinig kans op bedref en vervelende vliegen/maden. Dan is het 's morgens goed rapen. In de zomer zijn meestal andere dieren en insecten je voor.

 

Let er wel op dat aangereden wild vaak gedeeltjelijk beurs is, dus meestal moet je een kwart van het dier sowieso weggooien, het gedeelte wat geraakt is, is helemaal beurs en niet lekker. Ook altijd goed garen, aangezien wilde dieren vaker wel dan geen parasieten hebben.

 

Ik zelf ben niet echt een wild liefhebber, maar haas en houtduif lust ik maar al te graag! Bij een houtduif snijd ik ter plaatse de borstfilets eruit, laat ik de rest liggen voor de kraaien en vossen.

 

Oude dieren zijn meestal niet zo lekker, een oude haas gebruik ik om waanzinnig lekkere jus van te trekken. Bij fazantenmannetjes zit er een spoor aan de poot, een soort extra uitsteeksel boven de poten. Des te groter, des te ouder de fazantenhaan. Is het een bobbeltje van een halve centimeter, dan heb je een prima fazant voor in de pot. :cool:

 

Ook al ben je niet van plan je roadkill te consumeren, het is toch een mooie gelegenheid om te oefenen op het slachten/ontleden van een dier. :cool:

 

Officieel zijn konijnen en houtduiven transport akte vrij, dus daar kun je je altijd uitlullen richting de politie, je zegt gewoon dat je hem wil laten opzetten. Hazen, fazanten, reeen, eenden, ganzen, zwanen, etc, mag je officieel niet onder je hebben zonder een transportvergunning (gratis af te halen bij de lokale politie voor vervoer naar een preperateur). Ik heb wel eens trammelant met een jager gehad, het was zijn jachtgebied, dus hij vond dat, de door mij gevonden fazant op de weg, van hem was. Die kan dus de boom in, want z'n jachtakte geeft hem dat recht niet. Dit is bevestigd door de politie, die hij zo nodig moest bellen.

 

Succes, maar je bent wat aan de late kant, het roadkill seizoen is eigenlijk alweer bijna voorbij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet goed kijken of de ingevanden niet te veel op de rest heb gelekt. darm inhoud die lange tijd in de vlees intrekt geef bacteriel problem.ogen die geen vliesje indruk geven , dus nog fris kijken zijn een goede teken.reuk vooral rond de zachte deel ( rot als eerst) is ook een goed teken. ingevanden goed weg halen ,dier van binnen goed uitspoelen. en road kill moet je goed doorbaken eten, vooral wildzwijn hebben veel parasiet die ook voor mensen schadelijk zijn.dus geen barbeque maar een stew.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...