Ga naar inhoud
GENEGEERD

Microdrip bewatering


RayCokes

Aanbevolen berichten

Op verzoek van meerdere laat ik graag wat foto's zien van het gardena microdrip systeem dat ik in 5 jaar rustig heb uitgebreid tot wat het nu is.

 

Voor degene die het niet kennen. Het is een bewateringssysteem dat met druppelaars kan werken en met sproeiers en volledig op maat je maken naar je eigen (tuin)wensen met verschillende aanvoer of verdeelslangen, kleine en grote afsluiters, voedingsysteem etc etc.

Het kan buiten of in een kas worden gebruikt en is bedoeld voor het direct voeden van planten.

 

Aan de hand van de foto's licht ik met wat meer info toe wat je ziet.

 

 

IMAG0623.jpg.9f340d22bd647c488fc4d42cea1e3055.jpg

de eerste foto laat het systeem zien zoals het word bewaard, handig bij elkaar gebonden voor op zolder.

 

IMAG0624.jpg.9e79a19254d06a448ec9a4fdbfaefe20.jpg

De delen voor in de nok van de broeikas

 

IMAG0625.jpg.b5bd0a13aafc7f966d89c7f6108ec8b8.jpg

De nok met nevelsproeiers die afzonderlijk zijn aftesluiten. Bedoeld voor zaaigoed of fijne regen zodat er geen gaten in de grond vallen of te gebruiken voor afkoelen van de kas tijdens extreem warm weer. Nevelsproeiers kan je redelijk laten sproeier zonder dat er veel water word verbruikt. Je kan deze dus gebruiken tijdens de heetste uren om de planten te koelen totdat de grootste hitte weg is. De uitsteeksels die je ziet bij het dakraam zijn automatische raamopeners die op 2 van de 4 ramen zitten en zijn geen overbodige luxe. Afgelopen zondag was het namelijk al ruim 27 graden in de nok van de kas. Grond temp gaf aan 23 graden

 

IMAG0626.jpg.5ab4966b61b96746040f092736c49506.jpg

Bevestiging detail nevelsproeiers

 

IMAG0627.jpg.91779666bcea74387cc6a3d7761d00a0.jpg

De afsluiter naar de nok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Handig, vooral als je een kas bij je huis hebt staan. Ik wil ook een kas gaan plaatsen op de volkstuin en dan werkt het toch anders denk ik, geen stroom en geen stromend water. Bedankt voor het delen van de foto's.

Hier een linkje voor druppelaars, zonder stromend water of elektriciteit.

http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/index.php?page=details&prod=1594

Er zijn ook druppellaars waar een houtje in verwerkt is, hout droog- water gaat druppelen, hout nat- stopt druppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...