Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

"Waarde van Goud Keldert"

Recommended Posts

Voor de PM volgers was dit een spannend weekend.

Goud en zilver kregen een lekkere opdonder.

In het stuk hieronder staat beschreven wat er zoal gedaan is om dit te bewerkstelligen.

Wat de reden kan zijn geweest, de beoogde uitkomst, wat er fout kan gaan en wat er op het spel staat:

http://www.mining.com/web/how-the-gold-market-was-crashed/

Maandag kan weer een leuke dag worden..

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Is het al iemand opgevallen dat bij verschillende aanbieders er nu een langere levertijd is voor fysiek PM?

Morgen maar weer eens een bestelling doen....

Deze post delen

Is het al iemand opgevallen dat bij verschillende aanbieders er nu een langere levertijd is voor fysiek PM?

Dat valt mij zeker ook op. En voor zover ik de kern van de hier genoemde artikelen begrijp - vind het nl. best ingewikkelde materie, snap zeker niet alles - worden de prijzen van de pm's flink naar beneden gemashed, maaaar heeft het eigenlijk alleen effect op de papieren-pm-markt, want fysiek is het nauwelijks meer aan te komen. Concreter: [a] de prijs zakt, dus mensen willen fysiek kopen, maar [c] dat wordt redelijk onmogelijk gemaakt doordat het er simpelweg niet/nauwelijks is.

En ondanks dat de kans groot is dat de prijs nog wel wat verder zakt, is het nu al een heel mooi moment om aan te kopen, mits het lukt om aan fysiek pm's te komen.

@Kans interpreteer ik het beetje ok zo? of zie ik nog wat belangrijke zaken over het hoofd.

Deze post delen

Er is nu volgens mij ook veel fysiek PM in omloop buiten de banken/traders om, die de handelsprijs niet beïnvloeden. Daar is immers geen zicht op.

Deze post delen

Dat valt mij zeker ook op. En voor zover ik de kern van de hier genoemde artikelen begrijp - vind het nl. best ingewikkelde materie, snap zeker niet alles - worden de prijzen van de pm's flink naar beneden gemashed, maaaar heeft het eigenlijk alleen effect op de papieren-pm-markt, want fysiek is het nauwelijks meer aan te komen. Concreter: [a] de prijs zakt, dus mensen willen fysiek kopen, maar [c] dat wordt redelijk onmogelijk gemaakt doordat het er simpelweg niet/nauwelijks is.

En ondanks dat de kans groot is dat de prijs nog wel wat verder zakt, is het nu al een heel mooi moment om aan te kopen, mits het lukt om aan fysiek pm's te komen.

@Kans interpreteer ik het beetje ok zo? of zie ik nog wat belangrijke zaken over het hoofd.

Ook ik kamp enigszins met de interpretatie van de verschillende berichtgevingen. In het verleden -en ook alhier op het forum- heb ik geroepen dat goud "het angstzweet der rijken" is en derhalve weigerde ik om zulks aan te schaffen (damn, wat lul ik warrig op dit tijdtip!), edoch ben ik recentelijk overstag gegaan.

Anyway, en op z'n goed Nederlands; ik heb geen idee, maar cash is King en Gold is, well, gold...

Ik ga morgen weer wat spaargeld omzetten in fysiek PM. Een waterfilter heb ik al. En de rest ook...

JB

Deze post delen

Ook ik kamp enigszins met de interpretatie van de verschillende berichtgevingen. In het verleden -en ook alhier op het forum- heb ik geroepen dat goud "het angstzweet der rijken" is en derhalve weigerde ik om zulks aan te schaffen (damn, wat lul ik warrig op dit tijdtip!), edoch ben ik recentelijk overstag gegaan.

Anyway, en op z'n goed Nederlands; ik heb geen idee, maar cash is King en Gold is, well, gold...

Ik ga morgen weer wat spaargeld omzetten in fysiek PM. Een waterfilter heb ik al. En de rest ook...

JB

Vandaag voor het eerst op het forum meng mij maar meteen in de discussies.

Goud zie ik als gestold angstzweet der rijken maar is mijns inziens zwaar overdreven als hedge tegen inflatie. Slechts in een paar scenario's bied het het beoogde resultaat.

Deze post delen

Jacob,

Ik zie op dit moment maar 1 scenario, ons geld word minder waard. Daarom investeer in tastbaar spul . Door de eeuwen heen is edelmetaal altijd de veilige haven geweest. Dit bied mij het beoogde resultaat :) Het geeft mij ook in deze prijs dip een fijn gevoel om iets tastbaars in de hand te hebben.

Deze post delen

Zo, dat gaat wel hard zeg!

Ik denk dat ik pas weer ga kopen als de prijs weer stijgt.

Daarbij ook wat in papier goud bij abn of zo: beter dan in euro's!

Succes allemaal

Deze post delen

Als je nog niets hebt, dan is het nu een fantastisch koopmoment!

Je spaargeld wordt zowiezo minder waard als je dat hebt. Sterker nog, het kan gewoon gestolen worden, een bank is de minst veilige plek voor je geld.

Deze post delen

Wat mij meer bezig houd is niet zozeer de prijs, maar meer de voorraden. Leuk als zilver bv nog 5 euro zakt, maar nu lijken levertijden al flink problematisch! De vraag is dus in hoeverre je op de bodem moet wachten, ipv kijken naar prijs x beschikbaarheid. Silver futures zit je als prepper natuurlijk niet op te wachten.

Deze post delen

Lijkt op de grootste washout sinds de start van de crisis... huge! Handelaren melden ondertussen 80% koop order vs 20% verkooporders... fysiek that is :)

Deze post delen

@FryskePrepper: dan was je kennelijk net een paar seconden te laat, want ik heb er net ook besteld toen de prijs nog net op 21,40 stond. :)

Nu maar hopen dat we er beiden geen spijt van krijgen aan het einde van de dag. ;)

Deze post delen

@FryskePrepper: dan was je kennelijk net een paar seconden te laat, want ik heb er net ook besteld toen de prijs nog net op 21,40 stond. :)

Nu maar hopen dat we er beiden geen spijt van krijgen aan het einde van de dag. ;)

Hier ga ik zeker geen spijt van krijgen. Mocht de prijs nog verder dalen, dan neem ik dat verlies voor nu. Echter bestel ik dan wel extra bij :D

Deze post delen

Ik heb net de koop knop ingedrukt op 23.69$. Middelen is my middle name ;-)

Jij koop in dollars?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...