Ga naar inhoud
GENEGEERD

Load balancing, redundancy en multipurpose


techie

Aanbevolen berichten

Ik zal deze termen, die veelal in de technische sector gebruikt worden, uitleggen in hopelijk begrijpelijk nederlands.

 

Load balancing:

Vele handen maken licht werk.

Met veel kleine dingen, kan er toch veel werk tegelijk verricht worden.

 

Redundancy:

2 weten er meer dan 1. Nooit op 1 paard wedden.

Met spreiding van dingen, en backup, kan er veel langer een ding uitgevoerd worden, zonder dat er bij 1 enkele fout iets drastisch verandert.

 

Deze dingen zijn overal toepasbaar, en werken samen exponentiëel.

 

Voorbeelden: Het preppernetwerk.

1 persoon die 1 ding weet = 1

2 personen die beide 1 ding weten = 2

2 personen die beide 2 dingen weten = 4

 

Zo zie ik ook dat er veel interesse is in zelfvoorziening in energie.

Daar kan je deze zaken ook bij toepassen. Niet alleen op bijvoorbeeld zonne-energie inzetten, maar ook een windgenerator erbij.

Niet alle apparaten op 1 omvormer, maar voor elk apparaat 1, en reserve.

 

Net als je in je BOB niet alleen een aansteker/lucifers hebt, maar ook een flint steen, en vergrootglas/fresnel lens, etc. etc.

 

Multipurpose is ook iets, wat kansen kan vergroten.

Niet alleen op 1 ramp, maar op alle voorbereiden. Daarom noemde ik ook een duikbrilletje, voor in de BOB. Kan je voor duiken gebruiken, maar ook als oogbescherming tegen ander vuil, pepperspray etc. Kost weinig, geeft veel extra kansen.

Actieve kool, kan gebruikt worden als lucht en waterzuivering, maar ook als Norit.

 

Zo zijn er veel dingen, die je kan combineren, en elkaar kunnen versterken. Ook zijn veel dingen, op meerdere manieren te gebruiken, buiten hun eigenlijke toepassing waar het voor gemaakt is.

 

Hopelijk heb ik zo de termen, waarvan ik vind dat ze bij de basis van preppen horen, uitgelegd.

Dat ik regelmatig engelse termen gebruik, komt doordat ik veelal op internationale bedrijven heb gewerkt, en ook zo opgegroeid ben.

Engels is voor mij meer een 2e moedertaal, dan een extra taal. Mijn excuses dat sommige posts van mij hierdoor niet altijd even goed zijn te begrijpen door een aantal mensen. Persoonlijk vind ik het leren van meerdere talen ook iets wat kan helpen bij het overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Mooie en nuttige termen @techie. Dat is inderdaad de manier, waarop ik dingen aanpak.

Misschien leuk om meer praktijk/prepper-voorbeelden bij te bedenken.

 

Mijn rugzak (Alice-pack) kan van het frame af. Dan kan je met het frame water of hout gaan halen.

Het frame kan van de riem/schouderbanden af. Dan heb je een basis uitbreiding van de EDC over, met tasjes/zaklamp/multitool/mes.

Dat is modulair multi-purpose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...