Ga naar inhoud
GENEGEERD

Boodschappen worden nu echt duurder!


joost5

Aanbevolen berichten

Als prepper weet je van bepaalde produkten de prijzen.

Ben het weekend weer gaan winkelen bij de aldi .

 

De cappucino die normaal €0,99 kost is nu €1,29.

de douchegel hetzelfde,was € 0,99 nu: €1,29.

Tonijn was € 0,89 nu €0,99.

 

Is dus een prijsstijging van bijna 30%!!!!

 

Misschien is het beter voor de beleggers onder ons om de bitcoins om te ruilen voor voedsel...

 

Ben ik nu de enige die dit ziet of zijn er nog meer preppers met voorbeelden van zulke extreme prijsstijgingen?

Bij de Jumbo en de AH heb ik dit nog niet gezien.

Maar hier worden de verpakkingen weer kleiner,of een half keer zo groot en eens zo duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Richa,

In elk geval verlies aan koopkracht wat betreft eten en drinken = inflatie.

Maar wat betreft luxe goederen en het inhuren van vakmensen,krijg je steeds meer voor minder = deflatie.

 

Ik weet niet hoe er gerekend word maar,zeker is dat we ernstig voor de gek worden wat betreft de inflatiecijfers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het belangrijk om met de stijgende voedselprijzen goed om te weten hoe ik zelf primair voedsel kan telen.

Daarbij woon ik aan de grens, en zijn bepaalde producten in Duitsland goedkoper dan hier, ook al stijgt het daar ook wel iets. Gister nog wat pasta pakketjes ingeslagen, en heeft mijn ma nog wat shag meegenomen. Aangezien haar het merk niets uitmaakt, en het goedkoopste pakje van 40 gr bij de aldi daar 95!! cent goedkoper is dan hier.

Daarbij hoop ik toch echt dat de bitcoins harder gaan stijgen dan de inflatie, en bepaalde producten, zoals zonnepanelen, goedkoper gaan worden.

Als ik zelf energie kan opwekken, en daarmee ook (heirloom) voedsel kan telen, dan zal de inflatie een zorg minder zijn.

Ik heb nu toch al liever mijn eigen voedsel met hoge voedingswaarde, dan een overbeviste tonijn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flesje 0,7L rode wodka van Pushkin kost hier minimaal 10€, in Duitsland nog 6,99 ofzo. Dat is 3€ per 0,7L. Sterke drank scheelt nogal wat. Duitsland is voor mij een steenworp afstand, België loont voor ons niet.

Daarbij zie je in Duitsland nog veel meer goedkopere drank, wat geen bekende naam heeft hier. 0,7L rode wodka van de Aldi daar, die ook best lekker is, is daar nog geen 4€. Bessenjenever ook.

Hier heb je bezopen prijzen, in Duitsland bezopen mensen. LOL.

 

Blikjes eigen merk kattenvoer, Bij Aldi hier, 50ct. Bij Aldi daar 35ct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor België schatten ze een stijging van voedselprijzen van om en bij de JAWEL! 30% !!!

Wij gaan of gingen, regelmatig onze boodschappen doen in NL. Ons laatste prijskaartje was om achterover te vallen en niet meer bij te komen.

 

Maar geen nood! Het is als Joost zegt, de andere (oneetbare) spullen dalen iets in prijs dus is er geen probleem, toch?

Smakelijk, een flatscreen gestoofd met ajuin en look kan ook lekker zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was laatst bij 'n kennis (die het breed heeft) en die pakte 'n reep voor haar kleinkind. Toen zei ze... goh hij is kleiner dan eerst. Ik wist het al langer dat verpakkingen zomaar zijn veranderd maar voor haar was het gewoon 'n constatering. Dat was het dus en verder wordt er niet over nagedacht......:mad:

 

Net zoals vandaag toen hier eindelijk de zon om 'n uur of 4 eindelijk doorkwam en amper was te zien door de chemtrails. Het wordt met de dag erger en alles midden in ons gezicht....en (bijna) niemand ziet het.

Ik word er zo moedeloos van en wil van de wereld die gaat komen eigenlijk geen deelgenoot zijn.

Maar dit is off-topic...sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was laatst bij 'n kennis (die het breed heeft) en die pakte 'n reep voor haar kleinkind. Toen zei ze... goh hij is kleiner dan eerst. Ik wist het al langer dat verpakkingen zomaar zijn veranderd maar voor haar was het gewoon 'n constatering. Dat was het dus en verder wordt er niet over nagedacht......:mad:

 

Ik dacht onlangs ook zoiets. Bij een pakje groenten uit de diepvries. Normaal voldoende voor 2 personen maar nu bleek het voor anderhalve persoon en kwamen we niet toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe baal ik er toch wel stevig van dat in de Randstad woon...

Misschien moet ik eens naar DL of BE rijden en gewoon alles in 1 keer kopen...

BOL is ook geen optie hier voor mij, veel te druk en ik bezit geen grond oid.

Ik heb wel familie in Groningen met een boerderij maar die heb ik in geen 20 jaar gesproken. Misschien toch nog maar eens de banden aanhalen voor het geval er ooit een situatie zou zijn dat je niet meer in de Randstad wil / kan zijn.

Ja dat klinkt wat opportunistisch maar ik kan voor hen natuurlijk een werker zijn en ik ben niet helemaal onhandig. (alleen de conditie moet eens stuk beter dan hij nu is)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord kan simpel zijn...

Stel je voor jij zat in groningen en tshtf.

Zou jij dan die kerel uit de randstad, samen met waarschijnlijk nog 10-20 verre familie?, opnemen.

Ze komen zomaar na 20 jaar langs, zijn niet helemaal onhandig, zeggen ze, en ja ze moeten nog wel wat aan de conditie doen......

 

Prep ze

Kans

 

 

Af en toe baal ik er toch wel stevig van dat in de Randstad woon...

Misschien moet ik eens naar DL of BE rijden en gewoon alles in 1 keer kopen...

BOL is ook geen optie hier voor mij, veel te druk en ik bezit geen grond oid.

Ik heb wel familie in Groningen met een boerderij maar die heb ik in geen 20 jaar gesproken. Misschien toch nog maar eens de banden aanhalen voor het geval er ooit een situatie zou zijn dat je niet meer in de Randstad wil / kan zijn.

Ja dat klinkt wat opportunistisch maar ik kan voor hen natuurlijk een werker zijn en ik ben niet helemaal onhandig. (alleen de conditie moet eens stuk beter dan hij nu is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, okay die verdien ik voor mijn opportunisme.

 

Ja ik denk dat ik het zou doen, afhankelijk van de situatie uiteraard. Ik ga nu even uit van een shtf waarbij civiele onrusten kunnen ontstaan en tekorten in de levensvoorzieningen.

In dat geval ben je sterker met meer mensen, zij moeten immers ook beschermen wat zij hebben (24/7) en er moet gewerkt worden. Mijn (ook indirecte) familie is niet erg groot.

En conditie bouwt ook snel weer op ;) Overigens is er nog wel zijdelings contact geweest dus we weten wel van elkaar wat er globaal speelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Lidl België slaan ze vooral op met zuivelproducten. De melk is tijdelijk van 0.59 naar 0.79 gegaan en platte kaas van 0.35 naar 0.75.

Gelukkig haal ik mijn melk bij een boer voor 0.50/liter

 

Ik kweek ook wat groentjes thuis maar met het huidige weer is dit niet handig. Ik kweek op de vensterbank maar zonder zonnetje willen de paprika's en pepers niet goed kiemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Flesje 0,7L rode wodka van Pushkin kost hier minimaal 10€, in Duitsland nog 6,99 ofzo. Dat is 3€ per 0,7L. Sterke drank scheelt nogal wat. Duitsland is voor mij een steenworp afstand, België loont voor ons niet.

Daarbij zie je in Duitsland nog veel meer goedkopere drank, wat geen bekende naam heeft hier. 0,7L rode wodka van de Aldi daar, die ook best lekker is, is daar nog geen 4€. Bessenjenever ook.

Hier heb je bezopen prijzen, in Duitsland bezopen mensen. LOL.

 

Blikjes eigen merk kattenvoer, Bij Aldi hier, 50ct. Bij Aldi daar 35ct.

 

Jammer dat belgie voor jullie niet loont kattenvoer aldi hier 25ct.En wat de drank betreft klopt vaak nog goedkoper dan luxemburg haal altijd moskavaja vodka in nederland dik 20 euro voor 70cl bij real duitsland 1liter 10,65.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat geklaag over voedselprijzen.. las laatst in de quest dat wij tegenwoordig tussen de 4 en 9% uitgeven aan eten, in lang vervlogen tijden (en nog niet eens beredeneerd ten tijde van oorlog) was dat soms meer als de helft van het inkomen!

 

Geniet van het hier en nu! het word toch niet meer zoals het was, we hebben het goed! (de arme kindertjes in Afrika....)

 

Gewoon rustig blijven inslaan inderdaad, en anders gaan we lekker op plukplanten jacht! (je kan beter energie steken in je skills als blijven zanniken over het onvermijdelijke...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geklaag over voedselprijzen.. las laatst in de quest dat wij tegenwoordig tussen de 4 en 9% uitgeven aan eten,

 

Dat is een onzinuitspraak want de uitgaven variëren enorm met het inkomen. Iemand die meer geld heeft, kan meer besparen op voedsel door in bulk in te slaan. Iemand met minimumloon heeft niet het geld liggen voor zulke groet uitgaven in 1x en is dus per saldo duurder uit, en dat is dan meteen een fors groter % van z'n inkomen.

 

Overigens, 4-9% van wat? Niet van het maandinkomen, reken het zelf eens uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt absoluut af van het inkomen welk percentage je aan voedsel uitgeeft. En dan ook of van het inkomen een alleenstaande of een gezin moet eten. 9% is wel erg weinig.

Als in een gezin tieners zijn (vooral jongens eten als wolven) dan ben je ook veel meer kwijt.

Wat mij opvalt is dat, terwijl ik 2 jaar geleden nog voor 100 euro per week de hoofdboodschappen haalde, ik enkele maanden geleden al op de 130 euro zat. (Nu is het al tussen de 175 en 200 euro maar dat komt door de extra preps.) Het is toch 30 euro per week meer voor dezelfde boodschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie tijd om zelf aardappels te gaan kweken..

Tip: Aardappels kan je goed invriezen, bevroren friet van maken,

ja ook de gekookte kan je invriezen als gekookt aardappeltje,

als je ze al niet heel erg lang gewoon kunt bewaren door ze in een

koele donkere plek te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...