Ga naar inhoud
GENEGEERD

Review karrimor sabre 45


chrisprep

Aanbevolen berichten

De karrimor sabre 45 is een rugzak van (hoe kan je het raden) 45 l.

optioneel kan je 2 zijtassen bijkopen van elk 12,5 l, wat ik ook deed en dan kom je op een mooie 70 l tas.

Wat direct opvalt als je hem krijgt is de robuustheid, dit ziet er echt uit als een no nonsens stevige rugzak.

Nadeel hiervan is het gewicht, deze rugzak komt al op 2 kg leeg.

De sabre heeft 1 hoofdcompartiment, de zijtassen worden via zeer stevige ritsen bevestigd.

Ter versteviging van de rugzak zit in het hoofdcompartiment een soort foam mat, die uitneembaar is en eventueel kan dienst doen als zitmatje.

 

Ik ga wel veel wandelen en had de sabre al een paar keer meegenomen op dagtochten, maar heb geen ervaring met echte meerdaagse tochten, nu vond ik het tijd voor een echte test.

Ik liet mij droppen op ong. 50 km van thuis en het doel was naar huis te wandelen in 2 dagen, dus 25 km per dag.

Geladen kwam de rugzak uit op 15,5 kg, nu kan dit voor sommigen peanuts lijken, 2 X 25 km met 15,5 kg op je rug, je moet het echter eens ervaren, zeker als je geen ervaring op dit gebied hebt.

En eerlijk gezegd, de sabre 45 heeft mij niet ontgoocheld, het is echt een fijne rugzak om te dragen.

Hij heeft ook genoeg riempjes die je kan verzetten, en het loont wel de moeite hier een beetje mee te experimenteren, afhankelijk hoe je de riempjes meer of minder aanspant, verplaats je ook het gewicht meer naar je schouders of naar je heup, hier speelt persoonlijke voorkeur natuurlijk een rol.

Voor mij een prima rugzak, draagt comfortabel, en is zeer robuust gebouwd.

Voor wie een eventuele bug-out plant, te voet met rugzak, is het echt wel aan te raden dit eens in de praktijk te proberen, en te ervaren hoe het voelt langere afstanden met je rugzak te lopen.

 

CameraZOOM-20130414152733715.jpg.e4533794600414bee6d75f23d9b67cb5.jpg

 

CameraZOOM-20130414161842408.jpg.47805657c09822e413a415bba649d001.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Op een Nederlandse review van een karrimor zat ik te wachten thanks!

 

Hoe groot ben je? En wat heb je van de rug ventilatie ervaren?

Toen ik de verschillende karrimors paste bij countrystore vielen ze in het niet qua comfort van mijn rugzak met frame.

 

Hoe vond je de heupband zitten, draag je hem op of boven je heupen?

En wat had je allemaal mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot ben je? En wat heb je van de rug ventilatie ervaren?

Toen ik de verschillende karrimors paste bij countrystore vielen ze in het niet qua comfort van mijn rugzak met frame.

 

Hoe vond je de heupband zitten, draag je hem op of boven je heupen?

En wat had je allemaal mee

 

Ik ben 1m69, met rugzakken met frame heb ik geen ervaring, kan dus ook niet vergelijken.

De heupband vind ik comfortabel, ik draag hem juist boven de heup.

Wat de rugventilatie betreft, de eerste dag was het tamelijk fris, dus geen probleem, vandaag was het tegen de 20 gr denk ik, en mijn rug was wel goed nat van het zweet, dus het zogenaamde coolmesh systeem werkt toch niet perfect,

 

Wat ik mee had: reservekledij: 1 broek, 2 slips, 2 paar sokken, slaapzak decathlon ultralight (bleek niet voldoende voor die nacht,dus koud gehad), combinatie hangmat + tarp (wandelde in bosrijk gebied), leesboek, petzl, mes + multitool, slippers, woodgasstove + alcholstove + fles spiritus, primus kookpotje, primus waterfilter, nalgene 1 l + 0,5 l fles met water, 0,5 l thermos

gevriesdroogde maaltijden (geven calorien ok, smaak zero, dus tegenvaller) , oploskoffie, toiletpapier, 10 m paracord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke review. Met name dat je ook werkelijk getest hebt door er ook echt mee te lopen vind ik erg goed van je! Een review schrijven kan iedereen, er echt mee op pad gaan is een ander verhaal. En nu doorzetten, zodat je elke week 25-30km in de benen krijgt! :D

 

 

De karrimor sabre 45 is een rugzak van (hoe kan je het raden) 45 l.

optioneel kan je 2 zijtassen bijkopen van elk 12,5 l, wat ik ook deed en dan kom je op een mooie 70 l tas.

Wat direct opvalt als je hem krijgt is de robuustheid, dit ziet er echt uit als een no nonsens stevige rugzak.

Nadeel hiervan is het gewicht, deze rugzak komt al op 2 kg leeg.

De sabre heeft 1 hoofdcompartiment, de zijtassen worden via zeer stevige ritsen bevestigd.

Ter versteviging van de rugzak zit in het hoofdcompartiment een soort foam mat, die uitneembaar is en eventueel kan dienst doen als zitmatje.

 

Ik ga wel veel wandelen en had de sabre al een paar keer meegenomen op dagtochten, maar heb geen ervaring met echte meerdaagse tochten, nu vond ik het tijd voor een echte test.

Ik liet mij droppen op ong. 50 km van thuis en het doel was naar huis te wandelen in 2 dagen, dus 25 km per dag.

Geladen kwam de rugzak uit op 15,5 kg, nu kan dit voor sommigen peanuts lijken, 2 X 25 km met 15,5 kg op je rug, je moet het echter eens ervaren, zeker als je geen ervaring op dit gebied hebt.

En eerlijk gezegd, de sabre 45 heeft mij niet ontgoocheld, het is echt een fijne rugzak om te dragen.

Hij heeft ook genoeg riempjes die je kan verzetten, en het loont wel de moeite hier een beetje mee te experimenteren, afhankelijk hoe je de riempjes meer of minder aanspant, verplaats je ook het gewicht meer naar je schouders of naar je heup, hier speelt persoonlijke voorkeur natuurlijk een rol.

Voor mij een prima rugzak, draagt comfortabel, en is zeer robuust gebouwd.

Voor wie een eventuele bug-out plant, te voet met rugzak, is het echt wel aan te raden dit eens in de praktijk te proberen, en te ervaren hoe het voelt langere afstanden met je rugzak te lopen.

 

CameraZOOM-20130414152733715.jpg.e4533794600414bee6d75f23d9b67cb5.jpg

 

CameraZOOM-20130414161842408.jpg.47805657c09822e413a415bba649d001.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...