Ga naar inhoud
GENEGEERD

Natuurlijke geneeskracht


Aanbevolen berichten

Wij zijn heel gewend geraakt aan de huisarts en de apotheek, zodra we ziek worden. Maar wat doe je na een SHTF situatie en de huisarts en de apotheek er niet meer zijn, en jezelf(en andere) staande moet houden in de natuur?. Natuurlijk heb je een EHBO kit bij je met wat zalfjes, pleisters en paracetamol, maar dit kan onvoldoende zijn bij bepaalde medische situaties. Voor een Prepper is natuurkennis een belangrijke factor om te overleven en andere te helpen bij het verstreken van medische ondersteuning. Kennis(of gedocumenteerde kennis) over bomen, bloemen en planten kunnen je helpen in moeilijke tijden. Hieronder wat tips over natuurlijke geneeskracht.

 

(On)kruid

http://www.paranormaaladviespunt.nl/Gezondheid/onkruid.html

 

Genezende bomen

http://www.stemderbomen.nl/pages/mainpages/genezende-bomen.htm

 

Knoflook beter dan antibiotica bij bestrijding van voedselvergiftiging

http://zaplog.nl/zaplog/article/knoflook_beter_dan_antibiotica_bij_bestrijding_van_voedselvergiftiging

 

Honing bestrijd op natuurlijke wijze super resistente bacteriën

http://zaplog.nl/zaplog/article/honing_bestrijd_op_natuurlijke_wijze_super_resistente_bacterien

http://rt.com/news/186824-honey-mrsa-bacteria-antibiotics/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Handig lijstje offgrid, ik heb hem gelijk bij mijn favorieten gezet:o

 

Oké Chinook, dan heb ik deze link waarschijnlijk gemist. Ja er staan op dit forum zoveel links, dat ik af en toe even moest zoeken. Gelukkig is alles nu geordend op onderwerp, waardoor alles een stuk overzichtelijker is geworden:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over die honing, had ik elders ook al beschreven; ik stuitte enkele jaren terug op een artikel van arts in Afrika, die de meest smerige wonden behandelde -bij gebrek aan antibiotica en geld- met honing. Zelf ben ik dit ook gaan doen en het werkt fantastisch. Onlangs heeft een onderzoeker van ons eigen AMC te Amsterdam het verantwoordelijke stofje geïsoleerd; verder wordt gedacht dat de hoge suikerconcentratie water onttrekt aan de bacteriën, dus een supra-additief effect verzorgt. Mijn resultaten zijn circa 80-90% totale verbetering/genezing zonder dat antibiotica gebruikt hoeft te worden (stuk of 10 patienten heb ik zo gek gekregen dat er honing werd aangebracht, met bovenstaande resultaat, het gros van de mensen wil toch een pil en een zalf en zilver verbandjes etc.....helaas).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben van mening dat deze natuurlijke geneeskracht al in je lichaam zit, mensen zijn tegenwoordig te schoon. kijk maar naar mensen die op een kantoor werken deze mensen hebben vaker last van een griep ofzo dan een bouwvakker.

ik zelf werk al vanaf mijn 16e in de buitenlucht, in weer en wind, ja ik heb ook wel eens in de ziektewet gezet en dat kwam door machines, uitschieten met een diamandzaag of geschept worden door de bak van een kraan, maar ik heb nog nooit thuis gezeten vanwege de griep of een koudje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze,

 

En heb je het dan over gewone honing, zo uit de pot, van de supermarkt?

Honing staat toch stijf van de suikers. Ik dacht altijd dat suiker in een open wond funest was, dat'ie dan niet meer dichtgroeide.

 

Volgens mijn informatie kun je het beste Biologische Acacia honing nemen. Kun je ook in de reform zaak of vaak op de markt bij zo'n kruidenkraam halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat je moet doen na een shtf als er geen medische verzorging meer gegarandeerd is ?

Zie maar naar Griekenland, waar verschillende hospitalen op het punt staan van te sluiten wegens een schrijnend te kort aan materiaal en financiële middelen. Voor jezelf zorgen.

 

Ik denk dat je vooral preventief moet leren denken. Een wonde of kwetsuur die je hebt vermeden door voorzichtig, oplettend en geconcentreerd te zijn met je werk, is een wonde die niet moet helen.

En verder, hou je lichaam zo gezond mogelijk.

Regelmatig en verstandig gebruik van kruiden kan daar zeker bij helpen. Ik heb met de tijd van jaren al een redelijk uitgebreide bibliotheek van kruidenboeken uitgebouwd.

Ik houd me nog steeds aan de papieren versie, want vergeet niet dat bij een SHTF of erger, de kans dat je het even niet kan opgoogelen zeer realistisch is.

De boeken van Maria Treben vind ik op het gebied van kruidengeneeskunde een aanrader. Ze is (of was, want de boeken dateren van de jaren tachtig negentig, en ze was toen al op leeftijd) Duitse of Oostenrijkse, dat weet ik niet zeker. Maar de planten die worden beschreven in haar boeken (Geneeskruiden uit Gods tuin, en Gezondheid uit de apotheek van God) zijn ook in Belgie en Nederland algemeen voorkomend.

Voor de rest, uitgebreide beschrijvingen voor het zelf maken van kruidenthee's, tincturen, zalven enz.

Sommige van haar beweringen gaan misschien wel wat ver, maar deze boeken hebben mijn inziens toch een heel grote praktische gebruikswaarde.

En vooral leren en nog eens leren, nu het nog kan, want niet alles wat groen is, is onschuldig. Ik heb ook wat leuke "nasties" in mijn tuin staan, Aconitum napellus bv :p. Prachtige plant, maar erg giftig.

Ik ben ook al de boeken : "Where there is no doctor" van David Werner en "Where there is no dentist" van Murray Dickson tegengekomen op amazon. Heeft iemand daar ervaring mee ? Zijn zij de moeite van aanschaf waard ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi spechtje,

Zoiemand als jij kan ik nog gebruiken in mijn, theoretische, groep.

Ik vind dit heel handig maar kan zelf niet alles doen of ben niet overal even goed mee.

Wel goed om dit toch dmv boeken achter de hand te hebben dus bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reiki zonder zweven

 

Bij het schrijven over reiki ligt het gevaar van zweverige taal op de loer. Niet alleen sceptici hebben daar een hekel aan, ikzelf als reikibeoefenaar ook. Ik houd het dan ook liever zo simpel mogelijk en put voor dit blog voornamelijk uit eigen kennis en ervaring.

 

De meeste GW'ers hebben er op zijn minst al een keer van gehoord: chi, de allesomvattende, aldoordringende levenskracht, ook wel bekend als ki, kundalini, life force, yin/yang, universele energie of prana. Elke cultuur, elke taal heeft er wel een woord of symbool voor. Het is de kracht die materie levend maakt. Dr. Mikao Usui noemde het reiki. Het is zijn methode waarin ik, ritueel en al, ben ingewijd. Dit gebeurde tijdens een tweedaagse cursus, waarin op kleine schaal (twee leerlingen, een master) zeer intensief geoefend, beoefend en tot slot ingewijd werd. Reiki: het doorgeven van energie om het zelfhelend vermogen te versterken.

 

Een reikigever is dus geen genezer! Een mens kan alleen zichzelf genezen. Elke genezing is te danken aan de eigen levenskracht, reiki is enkel een methode om hierbij te helpen, zoals fysiotherapie je kan helpen je spieren op de juiste manier te gebruiken.

 

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=8905

 

Dit zou in ieders EHBO-kist moeten zitten, ware het niet dat gewoon in jezelf zit. Ik ben ermee opgegroeid in de zin van dat mijn opa plaatselijk nogal beroemd was om zijn (gratis) handoplegging. Hij was zelfs zo bekend dat ik eens, veroorzaakt door een met mijn naam ingevuld lottoformulier, door een sigarenboer werd gevraagd naar mijn opa die toen al tientallen jaren overleden was. Ik heb de beste man nooit bewust meegemaakt, maar mijn vader had dezelfde kracht en gebruikte het om de kinderen in het gezin van oorpijn en hoofdpijn af te helpen. Iedereen bezit deze kracht, maar je moet het trainen net als een spier. En ja, het werkt echt, zonder dat de behandelde erin hoeft te geloven.

 

Wie niet bekend is met dit fenomeen, raad ik aan de link boven te volgen en te lezen. Ik wil er best meer over vertellen, maar eerst lezen helpt behoorlijk. NB. Overigens ben ik geen actief beoefenaar, omdat ik het eigenlijk steeds vergeet dat ik het kan en bijna automatisch naar de paracetamol grijp bij pijntjes bij m'n kinderen. Hoop dat het niet te zweverig is, haha. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo hallo, hier even een vraag, ik heb een x een ploast gezien met foto's plaatjes met lijst over welke geneeskrachtige/voorkomende werking kruiden en groente zouden hebben. Daarbij aan de hand van kruisjes weergegeven werd hoe sterk dit product zou zijn en waarvoor dit goed zou zijn.. Helaas kan ik dat niet meer terug vinden .. Wie o wie kan mij helpen ?.... @Mr. Gold misschien een idee om aan ieders profiel een tabblad toe te voegen waar iedereen zijn of haar favorieten onderwerpen kan plaatsen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo hallo, hier even een vraag, ik heb een x een ploast gezien met foto's plaatjes met lijst over welke geneeskrachtige/voorkomende werking kruiden en groente zouden hebben. Daarbij aan de hand van kruisjes weergegeven werd hoe sterk dit product zou zijn en waarvoor dit goed zou zijn.. Helaas kan ik dat niet meer terug vinden .. Wie o wie kan mij helpen ?.... @Mr. Gold misschien een idee om aan ieders profiel een tabblad toe te voegen waar iedereen zijn of haar favorieten onderwerpen kan plaatsen ?

 

Ik heb geen idee of dit soort zaken mogelijk zijn met deze forum software. Ik zal @Dr.Prepper eens vragen. We hebben de zoekfunctie maar dat moet je inderdaad wel heel specifiek weten wat je zoekt mbt je verzoek. Waarschijnlijk zal een van de gebruikers je zo verder helpen Zinzzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honing, ja, maar dan wel de juiste. Maagzweren zijn zowat weg door het gebruik van acacia en manuka honing. Manuka scoort het best, antibacteriële en schimmeldodende eigenschappen. Is wel bijzonder duur, zelfs voor de laagste graad UMF (Unique Manuka Factor). Niet te koop in de gewone supermarkt (uitzondering: Delhaize).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Op de balie bij de DA-drogist stond voor klanten een gratis mee te nemen boekje.

Het heet:"Fytotherapie, Praktische kruiden en plantengids."

Nu ben ik niet zo van de homeopathie, met van die dingen als dat het pas werkt als het bij middernacht en volle maan geoogst is enzo.

Maar ik geloof wel in de geneeskracht van planten en kruiden. In dit boekje staan vooral namen van planten en kwalen waarbij ze gebruikt kunnen worden. Vaak met een klei fotootje erbij. Er staat ook in waar je op moet letten...wanneer je het niet moet gebruiken.

Ik vind het een handig gidsje om in de boekenkast te hebben staan voor als de pc niet meer werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...