Ga naar inhoud
GENEGEERD

De waarheid achter zilver?

Mr. Gold
 Share

Recommended Posts

• Admin

http://www.youtube.com/watch?v=R1WSEbZL_bg&feature=youtu.be

Gisteren avond kreeg ik dit filmpje door van @Dr.Prepper n.a.v. de enorme koersdalingen van zilver gisteren (12-4-13). Ik vond het zo'n interessante uitzending en kon het bijna niet geloven. Gemiddeld genomen ligt de kostprijs om een ounce zilver uit de grond te halen zo rond de 7$ en voor goud ligt dit nog maar iets onder de 1000$ per ounce (zeg zo'n 140 keer meer). Dat de ratio tussen zilver en goud 1 op 9 is wat uit de grond gehaald wordt. En omdat goud bijna niet gebruikt wordt en er nog zo'n 96%-98% aanwezig (opgeslagen) is van wat er ooit uit de grond gehaald is. Zilver wordt flink opgebruikt en de man in dit filmpje zegt dat het waarschijnlijk zo is dat er nu evenveel goud als zilver is (opgeslagen).

Zijn er hier gebruikers die hier meer over kunnen vertellen? Als dit waar zou zijn of voor een groot gedeelte dan zou je toch veel meer voor fysiek zilver gaan dan voor goud.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit soort berichten zijn er meer. Redelijk onderbouwd.

Ik heb al een keer paar gepost over de delfprijs van zilver die is niet 7 maar eerder tussen de 20 en 30 d/o.

Energie blijft duur, efficientie van delven minder: steeds minder hoog rendaments aders, enz.

Maar in een gemanipuleerde markt en tegen sentiment en emotie is weinig In te brengen, todat de realiteit het wint...

En inderdaad ik heb meer zilver dan goud..

Grt

Kans

Link naar reactie

7$ maar? Ik dacht dat dat hoger lag, tegen de 18$ ofzo. Zit er dan nog zoveel marge op zilver? Of komen daar nog omsmelt prijzen, etc bovenop?

Verder erg interessant filmpje, ik vraag me alleen af of de verhouding 1:65 zilver versus goud terugbrengen naar 1:9 niet ook te maken heeft met de te hoge waarde van goud. Als je die naar beneden brengt, komt de verhouding weer wat beter uit.

Link naar reactie

Er zit geen waarheid achter zilver.

Zilver is waarheid.

De verhouding goud tot zilver is volledig irrelevant. Het wordt graag gebruikt door mensen die proberen middels de achteruitkijkspiegel naar voren te rijden.

Het grappigste moment is waar de interviewer zegt: If it sounds too good to be true, it probably is.

En vervolgens geheel niet inziet dat dit van toepassing is op hetgeen in het voorafgaande interview gezegd werd.

Link naar reactie

Het grappigste moment is waar de interviewer zegt: If it sounds too good to be true, it probably is.

En vervolgens geheel niet inziet dat dit van toepassing is op hetgeen in het voorafgaande interview gezegd werd.

ik dacht precies hetzelfde toen ik deze zin hoorde

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...