Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bug out kleding


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Het huis waarin je woont, geeft je een comfortabel, veilig en warm gevoel. Dit huis beschermt je ook tegen allerlei weersinvloeden. Bij een Bug out situatie kun je je huis niet meenemen en dus ook niet de luxe. Een auto of camper kan een tijdelijke oplossing zijn, zolang je brandstof hebt en geen opstoppingen. De kleding die je aan hebt bij een Bug out moet dus deze luxe (in beperkte vorm) vervangen. Wat trek jij aan bij een Bug out situatie, als je voor een langere tijd buiten het huis, auto of camper moet leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn favorite outdoor cq Bugout kleding bestaat uit;T Shirt...Condor Alpha fleece;TruSpec Broek;Covert thread sokken;Condor softshell summit Jack.en Meindl Taiga gtx kisten...Natuurlijk is de kleding ook erg afhankelijk van de plek en t jaargetijde waarin je zit..Afgelopen winter heb ik me voor t eerst op echte kou voorbereid qua kleding(voor die zg Horror winter)nou die kwam dus niet echt.....Maar mn winter bugout kleding is nu ook op orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Valt me op dat er toch nog steeds preppers zijn die zich als halve paracommando's/stadscommando's gaan kleden. Ik begrijp de noodzaak van stevige schoenen en een broek met meerdere zakken maar ik vrees echt dat de mensen die kiezen voor meindl, haix en gevechtsbroeken dragen in kleuren als BDU, OD of whatever, zeker in het begin van een shtf, door de waarschijnlijk zeer angstige rstanten van een politie/defensie apperaat zullen worden gezien als gevaarlijke gekkies en worden afgeknalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geloof mij nou maar dat ik als ik langere tijd buiten zou moetten verblijven ..ik meer vertrouwen heb in n BDU broek of tru spec...(liefst geen camo natuurlijk ) dan in n spijkerbroek.....Ik snap je punt Urban prepper en geloof me ik ga dr echt niet bij lopen als n commando.Maar t neemt niet weg dat ik wel gear kies waarvan is aangetoond dat t werkt in n bepaald klimaat of omgeving.En ik denk niet dat de angstige restanten van t overgebleven politie apperaat zoals jij het schetst je meteen uit je Meindls of Danner decent blaast....(by the way ze zijn wel lekker warm:D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben het met offgrid eens, ik draag dit soort kleding al jaren puur voor de prijs en de kwaliteit, en omdat weinig andere kleding het geen jaar vol houd in mijn werk en mijn lompe gedrag.

daarnaast zoals offgrid het zegt het is bewezen, ik heb me dan ook rot gelachen toen mensen tijdens een meerdaagse survival curses zaten te vloeken omdat al hun kleding nat was en het mijne binnen een paar minuten weer droog was.

 

ps offgrid hoe bevalt de Condor softshell summit ? ik heb zelf het fleece vest van conder en had nogal wat problemen met de maat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de summit kan ik je alleen maar aanraden(ik niet alleen er staan n hoop revieuws op t net)de maten zijn idd n beetje raar en je kan beter in n zaak passen ipv opsturen.Ik heb maat L maar de L die ik heb in Olive is toch iets kleiner dan de L in Tan.dus gewoon ff passen bij Noorloos.En als je n softshell zoekt zeker deze nemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

PZ,

 

Vind je voorstel te karig.

Als je wandeld of actief bezig bent gaat dat mischien nog wel, met een mattige winter.....

Ik ga ervan uit dat je slechts een klein deel van je tijd, zo, actief bent en daarna zijn veel meer lagen nodig om effectief warm te blijven.

Ik heb nogal wat keren uren in een grot stil moeten zitten/staan het is daar zon 9 graden en geen wind, zelfs dan is veel kleding nodig.

 

Als je dan ook nog eens je kleding lang draagt zonder te wassen neemt de isolatie ook nog af...

Einde reactie PZ.

 

Camo kleding heeft, mede, als taak ongezien te blijven, dit zal ook in een shtf handig/noodzakelijk zijn.

Met een bos camo in de stad is gewoon onhandig gekozen...

Kwaliteit is noodzaak, en ja dat valt dan net zo goed op als het feit dat jij als prepper doorvoed bent en de rest niet.

 

Wat je niet kunt/wilt verbergen/verdedigen mag je dan niet als je eigendom beschouwen...

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

PZ,

 

Vind je voorstel te karig.

Als je wandeld of actief bezig bent gaat dat mischien nog wel, met een mattige winter.....

Ik ga ervan uit dat je slechts een klein deel van je tijd, zo, actief bent en daarna zijn veel meer lagen nodig om effectief warm te blijven.

Ik heb nogal wat keren uren in een grot stil moeten zitten/staan het is daar zon 9 graden en geen wind, zelfs dan is veel kleding nodig.

 

Als je dan ook nog eens je kleding lang draagt zonder te wassen neemt de isolatie ook nog af...

Einde reactie PZ.

 

Camo kleding heeft, mede, als taak ongezien te blijven, dit zal ook in een shtf handig/noodzakelijk zijn.

Met een bos camo in de stad is gewoon onhandig gekozen...

Kwaliteit is noodzaak, en ja dat valt dan net zo goed op als het feit dat jij als prepper doorvoed bent en de rest niet.

 

Wat je niet kunt/wilt verbergen/verdedigen mag je dan niet als je eigendom beschouwen...

 

Grt

Kans

 

Ik heb ook kleding bij waarmee ik indien nodig meerdere lagen kan opbouwen en als het moet neem ik men hot tent mee weegt 15 kilo is te sjouwen & kan je alles drogen wat je wilt. In bepaalde scenario's kan ik mogelijk geen kachel stoken andere scenarios mogelijk weer wel (in de nacht bv ver in de bossen). Of ik de kachel ook mee ga nemen weet ik eigenlijk niet weegt 6 kilo ofzo, tent dan nog iets van 9 kilo, en in men tentipi kan ik ook open vuur stoken. Waarschijnlijk neem ik de kachel mee en dump die zodra ik besef dat ik overladen ben:)

Grt

Pastazeef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook kleding bij waarmee ik indien nodig meerdere lagen kan opbouwen en als het moet neem ik men hot tent mee weegt 15 kilo is te sjouwen & kan je alles drogen wat je wilt. In bepaalde scenario's kan ik mogelijk geen kachel stoken andere scenarios mogelijk weer wel (in de nacht bv ver in de bossen). Of ik de kachel ook mee ga nemen weet ik eigenlijk niet weegt 6 kilo ofzo, tent dan nog iets van 9 kilo, en in men tentipi kan ik ook open vuur stoken. Waarschijnlijk neem ik de kachel mee en dump die zodra ik besef dat ik overladen ben:)

Grt

Pastazeef

 

Ik hoop dat jij een bug out met auto planned? 15 kg is ongeveer max wat je tas gaat wegen in totaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat jij een bug out met auto planned? 15 kg is ongeveer max wat je tas gaat wegen in totaal...

 

Opzich heb ik wel met zwaardere rugzakken gelopen maar de auto is wel een van de mogelijkheden. Het zal er allemaal van afhangen wat de shtf veroorzaakt. Ik heb ook een slee gebouwd waar ik wieltjes onder kan zetten of anders met de fiets en fiets kar. Bovendien ben ik niet alleen met als gevolg dat wij de lasten kunnen verdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van de week bij zo'n boerenbond winkel een Mascot werkbroek zwart gekocht. Vijftig vakjes, versterkte knieën, etc. In die kniestukken zitten extra onderbroeken en een thermodeken, verder is het gevuld als kleine BOB. Als jas ook zwart een oude fantastische iso jas van O'Neill, heerlijke jas, wind dicht en warm maar heel dun. Zie ik er wel uit als Bob de Bouwer die gaat wandelen, maar dat is juist de bedoeling. Met jas en broek kan ik me bij matig weer of goed weer prima redden. Tas met boog op mijn rug en blikken voer cq droog voer bij me, ben ik helemaal klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt ook van die combat shirts die het leger gebruikt in de zomer blijf je koel in de winter warm ik wil zelf ook nog een commando trui aanschaffen en een goeie broek en schoenen is ook handig, ik heb trouwen zowiezo ook altijd 2 extra paar sokken bij een dik paar en een wat dunner paar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Mijn kleding bestaat uit:

-Bates 5" halve kisten,

-Zwarte security broek

- tshirt

- Camo thermo trui

 

Om even verder te gaan op de bovenstaande discussie over wel/geen camo, ik ben er toch een voorstander van. Namelijk om de volgende reden: als er een SHTF is, wil ik het thuis zo lang mogelijk uithouden, als dat thuis niet meer kan, betekent dat dat de overheid mij waarschijnlijk niet meer kan helpen. Een 'ieder voor zichzelf'-scenario denk ik hierbij aan. Hierbij denk ik dan ook dat ik er liever niet wil uitzien als een kleurrijke schietschijf die lekker veel leuke spulletjes bij zich draag in zijn tas die anderen zo af kunnen pakken, dan zie ik er liever uit als een doorgewinterde jongeman die weet wat hij doet en weet wat hij daar aan toe is. Uitstraling doet alles, ook na een SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben mn kleding nu een beetje op orde aan het krijgen. gisteren nog een werkbroek, en een zwarte security broek gekocht. die laatste gaat met een paar extra sokken en twee boxers in mn GHB. Maar ik g 'm eerst ff een tijdje dragen. preppen is prima, maar ik wil wel weten of iets me bevalt. zolang er nog keuze is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...