Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goudaanvallen kopen slechts tijd: VS over 10 jaar een derde wereldland � Paul Roberts

Mr. Gold
 Share

Recommended Posts

• Admin

Interessant stuk over de goud manipulatie in heldere taal.

In het artikel Assault on Gold, van Paul Roberts, voormalige Treasury Secretary onder Ronald Reagan, een insider dus, wordt de chronologie van de manipulatie van de goud- en zilvermarkten door de Federal Reserve helder uiteengezet.

De auteur zegt dat de “overduidelijke en gecoördineerde” aanvallen op goud en zilver in hevigheid losbarstten toen de goudprijs in augustus 2011 boven de $1.900 uitkwam. Door de versnelde waardevermindering van de dollar ten opzichte van goud (de ultieme en universele waarde van geld) kwam het bijdrukken van papiergeld om de schulden van banken te financieren in groot gevaar. Immers, als de dollar steeds minder waard werd ten opzichte van goud, wie zou dan nog vertrouwen hebben in de waarde van diezelfde dollar tegen andere valuta? Een vlucht uit dollars werd gevreesd, dus moest de Fed ingrijpen.

Bron en lees verder: http://www.cdfund.com/blog/goudaanvallen-kopen-slechts-tijd-vs-over-10-jaar-een-derde-wereldland-paul-roberts/

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik geloof dat ook, en ik denk dat 10 jaar wel erug ver weg is :(

Maar heel eerlijk? " wat zou Amerika mijn interesseren?" , ik denk namelijk dat Europa precies dezelfde kant op gaat..

Wat eerder of wat later maar ook dat is niet zo interessant?

Het is nu de tijd om voor te bereiden.

En eerder te laat dan te vroeg.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Goud maken is schijnbaar al mogelijk, maar kost zeer veel energie. (Dit heb ik NIET uit betrouwbare bron!)

Op dit moment liggen de kosten voor het maken 10 tallen malen hoger dan spot. @techie: waar heb jij die info vandaan? Ik heb er ergens over gelezen maar kan er niks meer over vinden!

Het stuk wat ik gelezen heb trok een vergelijking met verrijken van uranium, bedoel jij hetzelfde?

Ik heb mijn BINAS boekje zo niet bij de hand... kan verder niet intelligent overkomen dus!

• Leuk 1
Link naar reactie

@Pr3parator

Wat jij bedoelt, is het laten veranderen, van bepaalde isotopen van kwik in een reactor. Dat duurt heel lang, voor een minibeetje. En dan ook echt bijna niets, omdat die isotoop maar heel erg weinig voorkomt. Dat schiet niet op. Ik bedoel heel wat betere high-tech, inclusief fusie.

@Wild Rover , goudprijs daalt en BTC stijgt weer... leuk hè...

Ik denk dat die prijsdaling van goud ook geen tijdelijke dip is. Maar een mooie lange weg naar beneden.

Link naar reactie

Bron en lees verder: http://www.cdfund.com/blog/goudaanvallen-kopen-slechts-tijd-vs-over-10-jaar-een-derde-wereldland-paul-roberts/

Ben het met @Kans eens, 10 jaar is een lange tijd. Feitelijk zijn ze al een derde wereldland. Maar ik heb het idee dat we nu in een stroomversnelling zitten. 2013 gaat een cruciaal jaar worden.

De Fed bestaat trouwens 100 jaar, dit jaar. Tijd voor een feestje. Iedereen gratis dollars, ofzo?

Link naar reactie

Maar ik heb het idee dat we nu in een stroomversnelling zitten. 2013 gaat een cruciaal jaar worden.

Het klinkt als het zoveelste cliche maar ook ik denk dat dit jaar heel anders begonnen is dan zal eindigen.

Het gaat steeds sneller, steeds extremer, alles wordt exponentieel enz.

Als we dat nog een heel jaar volhouden dan gaat bv goud 1000 euro per dag omhoog of omlaag enz?

Lijkt me niet en dus moet er iets ergens knappen.

Gelukkig hangt alles aan elkaar, dus dat wordt leuk.....

De ultime achtbaanrit de shit in !

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

of iedereen er al een hoop van heeft? Wat voor ruilwaarde zal het dan hebben?

Hoe bedoel je dit? Als goud zo gangbaar is dat iedereen er een 'hoop' van heeft is dat toch heel gunstig voor de ruilwaarde? Nu heeft iedereen een hoop euro's, als dat niet zo zou zijn zou de ruilwaarde van Euro's een stuk lager liggen.

Ik waarschuw niet voor niets...

Goud is dan ook niet bedoeld om mensen rijk te maken, qua geld. Maar om te beschermen.

Zolang het gepeupel nog de perceptie heeft dat alles goed komt is de goudmarkt inderdaad niet heel interessant, maar dat is ook niet de toestand waarvoor men hier doorgaans goud koopt, me dunkt. Het gaat goed totdat het niet meer goed gaat. Tussentijdse bewegingen in de GLD en SLV zijn m.i. buiten het timen van koopmomenten niet belangrijk.

De dag dat de gewone mens atoomkernen kan laten fuseren in zijn garage, is nog ver af dunkt me... tot dan blijft ieder stukje element mooi in zijn hokje van Mendeljev staan.

En de dag dat dit rendabel wordt is nog verder af, of niet bestaand. Wij hoeven ons daar in ieder geval geen zorgen over te maken.

Link naar reactie

Als bescherming, bedoel ik dan ook tegen kosmische straling. Mag ik mensen ook helpen herinneren dat we in een solar maximum zitten. Met grote kans op solar flares. Aantal dagen geleden is er ook 1 geweest. Gelukkig voor ons, bereikte die de aarde boven Noord Amerika. Ik heb iemand van NASA op twitter, en die stuurt zulke waarschuwingen uit. Ze werkt bij NASA JPL. Ze begon mij ook spontaan te volgen op twitter, na wat berichtjes...

Er is toen een sensor, die normaal prima reageert met zulke flares, op zwart gegaan. Nouja zwart, paars. Ik heb de plaatjes ervan. De flare, en de tijd en regio van de flare staan ook op de pagina van NASA SDO. Solar Dynamics Observatory.

Ik bewaar mijn BTC wallet ook niet voor niets in een Faraday kooi.

Een gouden doosje zou nog beter zijn. Maar voor mij is goud nu nog te duur, dus dan maar een gewone kooi.

Hoi, @techie,

Heb je misschien een linkje naar deze NASA dame?

Deze laatste waarschuwing heeft mij helaas niet bereikt.

Link naar reactie

Aan iets concreets werken vind ikzelf veel leuker dan puur theoretisch bezig zijn.

Ik ben dan ook niet slim genoeg om nieuwe theorie te verzinnen.

De kans dat je op je zolder een nieuwe " E=MC " vezint is veel kleiner dan de dagelijkse nieuwe dingen die we op fysisch vlak uitvinden/ bedenken/ondervinden...

Moderators, deze discussie tussen techie en mij is redelijke topic vervuiling geworden en mag wat mij betreft wel opgeruimd worden...

Grt

Kans

Link naar reactie

• Admin

Moderators, deze discussie tussen techie en mij is redelijke topic vervuiling geworden en mag wat mij betreft wel opgeruimd worden...

Grt

Kans

Las in de forum regels dat de Topic Starter verantwoordelijk is voor het verloop van een topic :-) Nou ben niet echt mij best gedaan maar vind het wel een zeer interessante discussie dat ik meteen op onderzoek ben gegaan over het maken van goud. Wat is er over kan vinden en lees is dat als het al mogelijk is het enorm veel energie kost wat absoluut (nog) niet opweegt tegen de voordelen. Vroeger droomde is wel eens, stel je nu eens voor dat ze op de maan, komeet of zelfs op de zeebodem enorme grote hoeveelheden goud vinden. Wat zou dat met de goudprijs doen en zou goud dan zijn glans verliezen?

Ik zal zo een nieuwe post maken over een filmpje wat over zilver gaat die ik gisteren avond gezien heb en was er behoorlijk van onder de indruk van en wil die graag met jullie delen omdat ik een paar dingen er niet van snap.

Link naar reactie

• 5 weeks later...

Grappig puzzelstukje!

Banken adviseerden daarom hun klanten begin april uit de goudmarkt te stappen voordat dit plaats zou vinden, en de koers van goud zakte tot onder de $1.600. Voor de Russen, Chinezen en Indiërs is dit een uitgelezen kans om tegen gereduceerde prijzen goud op te kopen.

Chinezen storten zich massaal op goud

http://www.telegraaf.nl/dft/beleggingsfondsen/beleggingsfondsen_grondstoffen/21559286/__Chinezen_storten_zich_massaal_op_goud__.html

Link naar reactie

Aan iets concreets werken vind ikzelf veel leuker dan puur theoretisch bezig zijn.

Ik ben dan ook niet slim genoeg om nieuwe theorie te verzinnen.

De kans dat je op je zolder een nieuwe " E=MC " vezint is veel kleiner dan de dagelijkse nieuwe dingen die we op fysisch vlak uitvinden/ bedenken/ondervinden...

Grt

Kans

Het is dan ook E=mc² ... whoehaha.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...