Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie weet dat jij een Prepper bent?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

De meeste preppers lopen niet te koop met wie ze zijn en wat ze doen. Ze bereiden zich voor met vele spullen en materialen, water, voedsel en leren zichzelf vele skills aan. Toch zijn preppers, sociaal en behulpzaam als het gaat om familie en vrienden. Maar wie van de familie of vrienden weet eigenlijk dat jij een prepper bent? Of misschien wel collega’s? Zal jij vertellen dat je een prepper bent of houdt je dat liever voor jezelf?

 

Prepper.jpg.f4726083be3bb07f737ec1a40b744478.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 258
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

familie weet dat ik een prepper ben, ik heb ze gewaarschuwd dat ze bij mij niet welkom zullen zijn in een shtf, en ik ze dus niet binnenlaat.

ik heb ze ook uitgelegd waarom ik ze niet binnenlaat, als je weet dat er fik gaat komen en je koopt geen blusser waarom zou een familielid die er wel 1 heeft risico moeten nemen dat zijn eigen huis afbrand??

ik heb gezegd dat als je nu geld hebt om voor 700 euro een iphone te kopen dat je ook voor 700 euro een paar maanden voedsel had kunnen inslaan.

kwestie van prioriteiten toch??

 

ik zie werkelijk niet in waarom ik voor een ander moet zorgen wanneer ik diegene gewaarschuwd heb dat ze genoeg geld ruimte en tijd hebben om zelf spullen in te slaan.

ja dan weiger ik zo iemand de deur ja.

als ze kleine kindertjes meenemen die krijgen inderdaad eten.(die kunnen er dan ook niks aan doen dat hun ouders onverantwoord zijn).

kleine kindertjes eten ook niet zoveel en als ze werkelijk zoveel van hun kinderen houden dan geven ze die nog hun laatste kruimel, als ze werkelijk zoveel van hun kinderen houden hadden ze wel geprept.

maarja het is makkelijker om je kop in het zand te proppen en te denken van: och vadertje staat waakt over ons.

 

waarom moet ik me schuldig voelen omdat ik ze niks geef,?? ik heb ze juist gewaarschuwd voor hunzelf maar vooral ook voor mijn eigen geweten , als ik niks had gezegd had het ze ontgaan kunnen zijn.

nu is er geen excuus meer voor ze.

je kunt al je prepplannen geheim houden, je kunt je naaste familie ook niet waarschuwen, maar het is wel fijn als je het gedaan hebt en niet alleen maar zou denken van: ja maar wat als dan komen ze naar mij en dat wil ik niet.

ze zullen hoe dan ook bij je langskomen, kijken of jij misschien nog wat voor ze hebt,als jij geen hongersmoeltje hebt en frisgewassen bent dan hoeven ze echt geen graad in raketwetenschap te hebben om te snappen hoe jouw volle vork in de mond steekt

 

en nu wordt er misschien gedacht van: JA MAAR als ze het aan anderen vertellen dat je wel eten hebt en bladiebla dan heb je een probleem. ja dat klopt helemaal

alleen mijn plan is niet om in een economische ineenstorting om doodleuk in eigen huis te blijven vertoeven hoor.

vandaar mijn bug out plannen. ik heb helemaal geen huis wat ik optimaal kan verdedigen dan wel camoufleren, tegen boze mensenmassa,s, ik heb daar ook helemaal geen zin in.

en dit alles geldt in principe voor jullie ook, de stad alleen is geen deathtrap platteland ook niet dorpjes ook niet, heel europa wordt dan 1 grote deathtrap.

weet niet of 1 van jullie voetbalhooligans gezien heeft vanavond op rtl7 nou dat liegt erniet om hoor, en das dan alleen maar voetbal, wacht maar tot ze honger hebben.

als ze niet in je bunker kunnen komen dan stoppen ze wel je luchtfilter dicht met purschuim zodat je er in stikt en wel naar buiten zal moeten.

 

nee bug out by boat, dat is misschien niet de perfecte optie maar voor mij wel de meest ideale.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het 2 vrienden en een paar collega's vertelt. Binnenkort zijn denk ik ook wel mijn directe naasten aan de beurt. Dat vertel ik omdat ik ook deels voor mijn ouders/broers en schoonzussen prep. De hoop is dat ze in ieder geval deels gaan preppen. Een van die vrienden is ook prepper (nukeitall hier).

 

Zoals gezegd prep ik dus ook voor mijn naasten. Dit omdat ik mijn leven hoger waardeer als zij een rol er in spelen; we hebben een uitstekende band en zien elkaar met regelmaat. Mocht mijn eigen voorraad niet genoeg zijn voor allen, dan zoeken we met zijn allen wel een oplossing. Mocht er bijvoorbeeld een collega of oom langskomen, dan zal ik ze vast wel een emmertje eten meegeven, maar daarna moeten ze het wel weer zelf kunnen redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vertel niemand dat ik een prepper ben, als er wat gebeurt dan zijn mijn ouders welkom die hebben mij ook jaren van voedsel en onderdak voorzien dus 1 + 1 = 2

verder heb ik ook niet de intentie om het aan andere familie leden te vertellen van mijn plannen aangezien ik weet hoe mijn familie in elkaar zit en ze alleen komen als ze iets nodig hebben en krijgen ze het niet dan zijn er een aantal bereid om aggresie te gebruiken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige die weten dat ik prep buiten mn meisie zijn mn dochter en dr vriend.Ik ben zelf woonachtig in de omg van Amsterdam en zij wonen in Den Haag.Mocht de SHTF weten ze dat ze altijd welkom zijn.en ook met mn preps hou ik hier rekening mee.Andere vrienden Buren of kennissen weten niks.K gooi af en toe wels n balletje op of praat over..WAT als; Maar de meeste denken dat t allemaal wel meevallen zal.Daar komt bij dat n hele hoop mensen op t moment net de eindjes aan elkaar kunnen knopen en ze t vaak niet eens redden tot t eind van de maand(Laat staan om wat geld in extra preps te steken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw, mijn neef, mijn buurman en een paar goede vrienden. Ik probeer waar ik kan mensen op een hele rustige en heldere manier aan te geven wat er eventueel kan gebeuren en laat het dan aan de mens zelf over wat die er mee kan of wilt (vaak is het een zaadje planten in hun hoofd) maar alleen als mensen er voor open staan en het gesprek dit kan op (kan) gaan.

 

Internet is een groot deel van mijn leven (heeft mij ontzettend veel gegeven waar ik nu sta) en dat is ook een van de redenen waarom we deze website zijn gestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn daar tot nog toe vrij open in geweest. Uiteraard zijn onze kinderen op de hoogte, die hebben we zelfs een B.O.B. gegeven. Verder hebben we het erover gehad met onze familie (broer en zusters) en vrienden. Maar het is zo'n moeizaam proces om mensen de ogen te openen, dat we daar maar mee gestopt zijn.

 

We schuwen het onderwerp niet, maar beginnen er niet meer zelf over. M'n jongste zus gaat er nog wel in mee, maar haar vriend trekt fel van leer en vindt het allemaal maar belachelijk en doemdenkerij...tot hij zich liet ontvallen dat hij het allemaal niet weten wil. Oftewel, hij blijft liever in de ontkenningsfase zitten.

 

Ik merk wel vaker dat mensen gewoon geen zin hebben er over na te denken. "De wereld is nog nooit vergaan en na elke recessie is er weer groei en bloei en blablabla..."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een handvol goede vrienden verteld van mijn preps, al treed ik daarbij niet in al te veel details. Dit zijn tevens de mensen die van mijn preps mee mogen leven als de pleuris uitbreekt. Zij zijn namelijk niet alleen de mensen om wie ik veel geef, het zijn ook mensen waardoor ik zelf sterker sta. Zij hebben weer skills die ik ontbeer: varierend van electo/mechanica tot allround klus- & timmerskills (ik heb 2 linker handen op dat vlak) en varen & vissen. Zo heb je allen wat sterktes en zwakten. En samen kom je tot de beste combinatie.

 

@Dutchprepper: Oei, jij klinkt in mijn beleving wel behoorlijk boos en verbitterd op dit vlak. Zijn er dan geen mensen die je graag om je heen hebt of waarbij het je zelf een goed gevoel geeft dat jij - met je vooruitziende blik - kan helpen? Of weet je zeker dat ze jou ook rucksichlos zouden laten vallen als jij in de problemen zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijken of jij misschien nog wat voor ze hebt,als jij geen hongersmoeltje hebt en frisgewassen bent dan hoeven ze echt geen graad in raketwetenschap te hebben om te snappen hoe jouw volle vork in de mond steekt

 

Ja Dutch, ben het voor ca 95% met je eens en bovenstaande uitspraak van je is hilarisch. Kut is alleen dat ik geen boot heb, geen geld ervoor en dat stelen uiteraard uit den boze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D.K gooi af en toe wels n balletje op of praat over..WAT als; Maar de meeste denken dat t allemaal wel meevallen zal.

 

Zo doe ik het ook. De reacties zijn tot op heden altijd negatief geweest (daarom ben ik zo blij dat ik jullie gevonden heb *SNIFF*. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik gooi op z'n tijd wel eens een kleine bal op.

Meestal krijg ik een rare blik en dan gaat mijn OPSEC mode weer in voor een paar maanden.

Alleen mijn gezin en de schoonouders weten er van.

Ik was niet blij met de schoonouders maar sinds "schoonpa" een 1000 liter vat heeft laten vullen met brandstof om te kunnen vertrekken denk ik daar anders over...

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik net begonnen ben is het voor mij nog wat lastig om er goed over te beginnen bij anderen.

Ben van plan de mensen erbij te betrekken die me echt dierbaar zijn en die ik ook zonder meer zou binnenlaten.

Gisteren mijn beste vriendin er bewust van gemaakt maar ook zij zei 'nah, ik wil daar niet over nadenken. Jij?' En toen heb ik gezegd wat ik een beetje aan het doen was.

Weet ze ook waar ze moet zijn als de SHTF..

Mijn ouders weten het, mijn moeder doet aarzelend mee (ze is altijd al een voedsel spaarder) en mijn vader vind het allemaal dikke onzin 'je kunt je toch niet op een ramp voorbereiden'

Al met al best wel lastig. Hobbymatig wel, veel moestuin, houtkachel en dat soort dingen, maar zonne-energie vindt hij onzin 'duurt jaren voordat je er profijt van hebt' en ga ik hem denk ik ook niet aan krijgen :)

Nu mijn broer nog want die is enorm handig en als ik het op de juiste manier breng lukt het misschien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik gooi op z'n tijd wel eens een kleine bal op.

Meestal krijg ik een rare blik en dan gaat mijn OPSEC mode weer in voor een paar maanden.

Alleen mijn gezin en de schoonouders weten er van.

Ik was niet blij met de schoonouders maar sinds "schoonpa" een 1000 liter vat heeft laten vullen met brandstof om te kunnen vertrekken denk ik daar anders over...

 

Greener

 

wat doen je schoonouders om de brandstof vers te houden? ik weet dat er in het buitenland stoffen te koop zijn waarmee je brandstof "vers" houd maar heb zo geen idee als dit ook in nederland te verkrijgen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een handvol goede vrienden verteld van mijn preps, al treed ik daarbij niet in al te veel details. Dit zijn tevens de mensen die van mijn preps mee mogen leven als de pleuris uitbreekt. Zij zijn namelijk niet alleen de mensen om wie ik veel geef, het zijn ook mensen waardoor ik zelf sterker sta. Zij hebben weer skills die ik ontbeer: varierend van electo/mechanica tot allround klus- & timmerskills (ik heb 2 linker handen op dat vlak) en varen & vissen. Zo heb je allen wat sterktes en zwakten. En samen kom je tot de beste combinatie.

 

@Dutchprepper: Oei, jij klinkt in mijn beleving wel behoorlijk boos en verbitterd op dit vlak. Zijn er dan geen mensen die je graag om je heen hebt of waarbij het je zelf een goed gevoel geeft dat jij - met je vooruitziende blik - kan helpen? Of weet je zeker dat ze jou ook rucksichlos zouden laten vallen als jij in de problemen zit?

 

er zijn familieleden die preppen, mijn ouders en mijn zus en zwager ook ook een collega van mij snapt het en doet er wat mee.

ik kan niet goed tegen mensen die als je ze gewaarschuwd hebt toch eigenwijs zijn en dan door schade en schande weer bij mij uitkomen en ik ze dan weer mag helpen.

LUISTER DAN GEWOON GELIJK!!!! DOE WAT IK ZEG, NOU KAN IK WEER GAAN HELPEN OMDAT JE NIET WIL HOREN:mad: (beetje zoiets denk ik dan):o

diezelfde mensen die niet luisteren vormen altijd een groot gevaar voor jezelf. domme dwaalkopjes word stompzinnige stumperds.

ik laat dan ook niemand rucksichloos vallen, dat zou ik namelijk gedaan hebben als ik ze niet meermalen gewaarschuwd zou hebben. maar als ze het in de wind slaan???

dan kunnen ze net als een boom het heen en weer krijgen of omwaaien.

 

je familie kies je niet, die heb je gewoon, je kunt van ze houden om wie ze zijn als persoon maar ik vind het bij sommigen soms lastig om van ze te houden voor wat ze bezielt.

komt nog bij dat dingen zoals ik al eens eerder heb gezegd op MIJN manier moeten gebeuren, omdat dat de juiste manier is vind ik.:o(namelijk elke manier die goed is voor mij is net zo goed voor een ander, en een ander heeft dat maar gewoon gelijk in te zien want ik heb geen geduld om dat uit te leggen.)

dus nu ben ik soms een moeilijk persoon om mee om te gaan, in een shtf ben ik een heel moeilijk mens om mee om te gaan, als de taken die ze moeten doen dan niet gaan zoals ik vind dat het moet gaan dan word ik kwaad. (jullie gebruiken mijn spullen en jullie verzieken je taken omdat jullie niet luisteren, denk ik dan):o

ik ben daarentegen extreem verzorgend als het aankomt op andere mensen, ik probeer ze niet te kwetsen en probeer ze te troosten zoveel ik kan.

 

mensen die wel inzien dat ze moeten preppen die help ik maar al te graag met gratis spullen zoals oude gear waar inmiddels een verbeterde upgrade is voor aangeschaft.

maar ik weiger om iemand te helpen met spullen die niet gelooft dat er geprept moet worden, als je ergens het nut niet van inziet en je krijgt spullen dan ben je geneigt ze weg te gooien.

nee dan help ik liever anderen die wel willen met die spullen.

ik ga ook niet preppen voor mijn familie al hou ik wel wat extra,s achter de hand omdat ik ook maar een klein hartje heb.:o

 

ik heb mijn familie graag om me heen sommigen dan, maar ik kan het ook erg fijn vinden om alleen te zijn.

ik ben ook niet onmogelijk om mee om te gaan hoor, alleen ik verdiep me in dingen en ik praat met mensen over mijn bevindingen en als daar niets mee gedaan wordt dan is het out of my hands.

maarja als het dan vervolgens in mijn handen word gestopt, tja dan kan ik erg gefrustreert raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Dutch, ben het voor ca 95% met je eens en bovenstaande uitspraak van je is hilarisch. Kut is alleen dat ik geen boot heb, geen geld ervoor en dat stelen uiteraard uit den boze is.

 

ik koop ook geen boot keyser.

ik koop materiaal en onderdelen voor een boot.

net als mijn preps pas een bob worden, worden die bootdelen pas een survivalboot in een shtf.

 

voorlopig zit ik nog flink na te denken hoe groot ,hoe sterk, functionaliteit,aandrijving en een lijst te maken wat nodig te hebben om het tot een realiteit te laten komen.

alles komt aan op geld en tijd, als er tijd is en je hebt een baan komt het geld vanzelf dus iedere keer een upgrade:

 

-voor 500 euro kun je al een vrij grote zeewaterdichte boot maken zonder poespas maar gewoon met peddels,(daar heb je dus alleen wat aan op een rivier voor korte afstanden)

-nog eens 500 heb je een zeiloptie met drijvers voor stabiliteit

-nog eens 1500 heb je een zwemvest,desalinator en een pakket noodsignalen

-nog eens 1000 tot 1500 tegenaan gooit heb je een betrouwbare buitenboordmotor en jerrycans

-nog eens 1000 tot 1500 euro tegenaan gooit heb je een electromotor met accu,s,

-nog eens 1000 tot 1500 en je hebt een zooitje zonnepanelen,windgenerator en laadregelaar

 

iedere keer upgrades doen, ik heb ook niet zomaar even €5500,- te besteden.

maar een zeekano met zeiloptie zou ik al heel gelukkig mee zijn de rest is puur voor gemak en comfort(mensen hadden heel vroeger ook geen motoren en die redden zich toen ook prima)

dus als ik iedere maand stapje voor stapje investeer in mijn droom dan wordt die vanzelf werkelijkheid.

 

ik zie werkelijk het nut van preppen niet als je het niet kunt beschermen, nou in nederland is het onmogelijk om je preps te beschermen, in europa is het onmogelijk om je preps te beschermen, zoals phil collins het zo mooi zong in land of confusion:

There's too many men, too many people

Making too many problems

And there's not much love to go around

Can't you see this is a land of confusion?

zowiezo de hele songtekst slaat op de huidige tijd waarin we leven.

dus dan maar proberen of je ergens een stil plekje kan vinden waar niet zoveel mensen zijn.

 

een boot bouwen en trachten overal langs te varen geeft nog altijd relatief minder problemen dan een bunker bouwen en de plunderaars buiten houden.

niks is onmogelijk voor hen die de wil hebben om iets te volbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 3 hoog achter in een van onze gekleurde steden zou wonen zou ik ook mijn mond houden en een compleet wapen arsenaal aanschaffen. Voor de ramen tralies en een kogel vrije deur.

 

Ik woon daar gelukkig niet, dus samen met een aantal vrienden bouwen we ons groepje preppers uit. Ik heb ze allemaal de serie van http://www.chrismartenson.comlaten zien en de "gelovers" nemen stapje voor stapje de essenties over.

 

Hoe groter de groep hoe beter. momenteel hebben we een groepje van 26 mensen en elke keer als ik weer vanuit afrika terug kom (2 maanden op en 2 maanden af) is het groepje gegroeid.

Samen hebben we vorig jaar voor 1200 kg aan meel,rijst,bonen ect verpakt en opgeslagen en voor juni hebben we voor 6000 kg aan handel besteld.

Groeten uit de verschillende moestuinen gaat in weckpotten. Groente maak ik me het minste zorgen omdat je elk jaar weer kan oogsten.

Kip gaat ook de weckpot in maar wordt dan in de hogedrukpan "gekookt"

 

 

Met onderduik- en deur verwijs gedrag bereik je helemaal NIKS.

 

Ik heb voedsel voor tientallen maanden en heb genoeg om mensen te helpen.

Wat ik niet wil is dat ik voor hulp naar anderen moet gaan. Ik wil helpen.

In 2001 zat mijn vrouw in argentinie en heeft daar een hank holiday meegemaakt. Mensen gaan vreemde dngen doen als er crisis is. De ene groep kruip naar elkaar toe en de andere groep roofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 3 hoog achter in een van onze gekleurde steden zou wonen zou ik ook mijn mond houden en een compleet wapen arsenaal aanschaffen. Voor de ramen tralies en een kogel vrije deur.

 

Ik woon daar gelukkig niet, dus samen met een aantal vrienden bouwen we ons groepje preppers uit. Ik heb ze allemaal de serie van http://www.chrismartenson.comlaten zien en de "gelovers" nemen stapje voor stapje de essenties over.

 

Hoe groter de groep hoe beter. momenteel hebben we een groepje van 26 mensen en elke keer als ik weer vanuit afrika terug kom (2 maanden op en 2 maanden af) is het groepje gegroeid.

Samen hebben we vorig jaar voor 1200 kg aan meel,rijst,bonen ect verpakt en opgeslagen en voor juni hebben we voor 6000 kg aan handel besteld.

Groeten uit de verschillende moestuinen gaat in weckpotten. Groente maak ik me het minste zorgen omdat je elk jaar weer kan oogsten.

Kip gaat ook de weckpot in maar wordt dan in de hogedrukpan "gekookt"

 

 

Met onderduik- en deur verwijs gedrag bereik je helemaal NIKS.

 

Ik heb voedsel voor tientallen maanden en heb genoeg om mensen te helpen.

Wat ik niet wil is dat ik voor hulp naar anderen moet gaan. Ik wil helpen.

In 2001 zat mijn vrouw in argentinie en heeft daar een hank holiday meegemaakt. Mensen gaan vreemde dngen doen als er crisis is. De ene groep kruip naar elkaar toe en de andere groep roofd.

 

tof dat je al zo ver bent:)

maar volgens mij onderschat je de beste reclame : MOND OP MOND RECLAME. als er de eerste dag 10 mensen uit een familie komen komen volgende dag er 30 vrienden mee,daarna familie van die vrienden etc etc. mensen zullen aan komen waaien als sprinkhanen

je denkt dat je genoeg hebt om mensen te helpen, maar dat zal je o zo tegen gaan vallen in de praktijk. er is geen VN blauwhelm bewaking die je beschermd bij het uitdelen hoor.

ook die 26 mensen kunnen niks doen tegen 100 man 200 man 300 man etc als die gaan rellen omdat het voedsel niet snel genoeg gegeven wordt.

 

dat je wil helpen is alleen maar goed en nobel van je maar mensen hier in nederland en europa kunnen/hadden zichzelf (kunnen) helpen en dat doen ze nog niet.

heb je enig idee hoe verwend we hier zijn?? 4 dagen vodafone eruit en mensen zijn al compleet van slag af.

denk maar niet dat die mensenmassa,s die naar jouw compound zullen trekken allemaal zo behulpzaam en daadkrachtig je ideeen zullen opvolgen om de boel draaiende te houden.

het zal meer een kwestie zijn van: zolang er te vreten is is er te vreten en daarna zien we wel.

diezelfde denkwijze hanteren we nu net zoals met alle delfstoffen, als het op is?? dan zien we wel.

 

jij bent een prepper jij bent iemand die verantwoordelijk bezig is met wat ie wil en kan, maar vergis je niet, het merendeel is niet zo.

het merendeel en zeker onder de jongeren die halverwege jaren 90 zijn geboren zijn nog te lui dat ze boe of bah zeggen.

zeg je dan ook: wie niet werkt zal ook niet eten?? denk je dat ze daarmee genoegen nemen?? denk je dat die ouders,familie en vrienden daar genoegen mee nemen??

 

wil er niet lullig over doen ofzo hoor, maar wilde het je wel duidelijk maken.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik eigenlijk niet. Ik zie als het grootste probleem dat ze door politiek, school, media en opvoeding totaal geen realiteitsbesef meer hebben.

Ze weten niet dat er gewerkt moet worden voor er gegeten kan worden.

 

De meest essentiële economische les is: Om te leven moet je consumeren, om te consumeren moet er gewerkt zijn.

Maar deze les kent haast niemand meer tegenwoordig.

 

een mens wordt nooit lui geboren, obl.

uiteraard worden ze zo door de tijd waarin ze opgroeien.

maar wanneer de realiteitsbesef van een shtf kicks in dan zal er alsnog niet zo snel een aanpassing in zijn hoor.

 

wil niet de lijn doortrekken naar de hitler jugend hoor (alleen maar even om punt te maken)maar dat waren wel de fanatiekste nazi,s omdat ze zo van jongs af aan zijn gecultiveert door hun omgeving. onze jongeren zijn ook gecultiveert alleen op andere wijze.

die zijn ook echt niet zomaar van hun ''pamper en knuffelcultuurtje voor als je het even moeilijk hebt'' af te krijgen

daar gaat een hoop tijd overeen voordat dat besef komt dat niks vanzelfsprekend was als daarvoor. in die tijd kun je al alles kwijt zijn voordat ze beseften dat wat jij voor hun kon betekenen wezenlijker was dan hun korte termijn denken.

 

maargoed er zullen altijd mensen zijn die overal altijd positief over denken, ik ben een realist en dat is vaak negatief omdat in mijn perceptie van de realiteit ik niet anders kan zien dan dat het in dit geval negatief is.

moet er dagelijks mee werken en weet wat er gebeurd en ik ben nog jong genoeg om te weten uit wat voor tijd ik kwam, en mijn leeftijdsgroep is al net zo verziekt als hetgeen er achteraan kwam

en als ik nu zie hoe mensen van mijn leeftijdsgroep hun kinderen opvoeden dan ben ik weinig hoopvol.

vroeger deed ik nog wel eens suiker over mijn mening zodat ie beter te behappen was maar i,m fresh out.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

tof dat je al zo ver bent:)

 

jij bent een prepper jij bent iemand die verantwoordelijk bezig is met wat ie wil en kan, maar vergis je niet, het merendeel is niet zo.

het merendeel en zeker onder de jongeren die halverwege jaren 90 zijn geboren zijn nog te lui dat ze boe of bah zeggen.

zeg je dan ook: wie niet werkt zal ook niet eten?? denk je dat ze daarmee genoegen nemen?? denk je dat die ouders,familie en vrienden daar genoegen mee nemen??

 

wil er niet lullig over doen ofzo hoor, maar wilde het je wel duidelijk maken.:o

 

Precies. Als ik in nederland in de stad of dicht bij een stad zou wonen zou ik mijn mond houden over wat ik in huis heb.

 

Maar ik woon in een klein dorpje ver afgelegen ergens in de franse alpen dus hoef me niet over grote mensenmassa's zorgen te maken.

Mochten grote mensenmassa's onverhoopt naar mijn dorp komen moeten ze eerst langs de vele checkpoints komen die tijdens een crisis worden gevormed. soort burger wachten.

Dit zul je ook in de grote steden zien in de rijkere gebieden om die rot jongens buiten houden.

 

Da je als prepper voorgek verklaard wordt is normaal. Ik zeg altijd dat ik alleen een verzekering heb voor het geval dat. Iedereen heeft een brandverzekering. Ik heb een economie crash verzekering. Mijn dorpsgenoten hebben na mijn verzekerings erhaal en het bekijken van de crash course video stappen ondernomen.

 

MAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. Als ik in nederland in de stad of dicht bij een stad zou wonen zou ik mijn mond houden over wat ik in huis heb.

 

Maar ik woon in een klein dorpje ver afgelegen ergens in de franse alpen dus hoef me niet over grote mensenmassa's zorgen te maken.

Mochten grote mensenmassa's onverhoopt naar mijn dorp komen moeten ze eerst langs de vele checkpoints komen die tijdens een crisis worden gevormed. soort burger wachten.

Dit zul je ook in de grote steden zien in de rijkere gebieden om die rot jongens buiten houden.

 

Da je als prepper voorgek verklaard wordt is normaal. Ik zeg altijd dat ik alleen een verzekering heb voor het geval dat. Iedereen heeft een brandverzekering. Ik heb een economie crash verzekering. Mijn dorpsgenoten hebben na mijn verzekerings erhaal en het bekijken van de crash course video stappen ondernomen.

 

MAX

 

tja dan heb je het goed voor mekaar dacht ik zo:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Max: met 1 woord: super! Dat je een klein dorp langzaam maar zeker mee kunt krijgen in je groeiende comunity vind ik echt heel bijzonder en hoopgevend.

Jullie kleine hideout zou het ultieme toevluchtsoord zijn als ik dit zo lees.

Begrijp me niet verkeerd, maar pas op met wat je post. Zo'n kleine, afgelegen, hechte gemeenschap, die samen verbouwd en verdedigd klinkt als muziek in mijn oren.

 

Dusseh.... nemen jullie buitenstaanders aan (met voorraden en een aantal skills) als de nood hoog is :) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...