Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Canis Majoris

Drinkwater in Nederland; Schaliegas

Recommended Posts

Ik wil graag de volgende aflevering van Tegenlicht over schaliegas met jullie delen en ik wil jullie op het hart drukken om het programma eens te bekijken.

Actuele ontwikkelingen in Nederland vind ik zeer verontrustend. Het is in mijn geval niet alleen bijna in my backyard maar ik ben bovendien ook nog eens heel goed op te hoogte van het hoe en wat over schaliegas. Dit is verontrustend.

Zie:

Mijn belangrijkste vraag: hoe ga je zorgen dat je jezelf hier tegen beschermt? Je drinkwater is chemisch (en wellicht zelfs radio-actief) vervuild, je kunt je waterkraan aansteken met een lucifer en de grond is langzaam maar zeker ook aan het degraderen...

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Hele goeie vraag idd: Hoe kan je tegen deze mate van vervuiling preppen?

Ik heb die Tegenlicht uitzending gezien en na afloop voelde ik me alsof ik een nachtmerrie had gehad. Behalve dan dat dit geen droom is, maar wat er werkelijk aan het gebeuren is. Heel erg benieuwd of hier bv waterfilters voor bestaan, om die chemische troep eruit te kunnen halen.

Deze post delen

Mijn belangrijkste vraag: hoe ga je zorgen dat je jezelf hier tegen beschermt? Je drinkwater is chemisch (en wellicht zelfs radio-actief) vervuild, je kunt je waterkraan aansteken met een lucifer

ik krijg een nieuwe aansteker van je, de kraan brande niet

water kun je filteren toch?

• Leuk 1

Deze post delen

Het gas dat in het filmpje met het water uit de kraan komt, dat kan daar (volgens mij) alleen maar komen als er grondwater uit je kraan komt en geen leidingwater, tenzij ze onder een waterwingebied gas gaan winnen.

Chemicaliën de grond in pompen vind ik sowieso geen fris idee.

Deze post delen

Gast Riesie

Het gevaar van schaliegas winning zit in de manier waarop het gas uit de grond wordt gehaald. Om de schaliesteen op te delen en het gas te laten ontsnappen, wordt een mengsel van water, zand en chemicaliën met hoge kracht in de boorschacht geperst.

De chemische stoffen die erbij worden gebruikt, zoals bacteriedoders en toxische zuren, veroorzaken geen gezond geheel.

Er is echter een pluspunt, namelijk dat schaliegas minder CO-2 uitstoot dan steenkool

http://motherearth.org/pages/nl/node/465

Zal allemaal we te filteren zijn, koolstof doet nog altijd wonderen.

Maar toch, ik zou twee-X moeten nadenken eer dat ik dat vervuilde goedje door mijn Katadyn zou persen.

Deze post delen

''Het is niet toegestaan om deze aflevering vanaf uw huidige geografische locatie te bekijken'' -_-...damnit.. Iemand toevallig een Nederlandse proxy ofzo? :rolleyes:

Deze post delen

''Het is niet toegestaan om deze aflevering vanaf uw huidige geografische locatie te bekijken'' -_-...damnit.. Iemand toevallig een Nederlandse proxy ofzo? :rolleyes:

Zit jij op de maan ofzo? LOL!

Deze post delen

De chemische stoffen die erbij worden gebruikt, zoals bacteriedoders en toxische zuren, veroorzaken geen gezond geheel.

Er is echter een pluspunt, namelijk dat schaliegas minder CO-2 uitstoot dan steenkool

Zal allemaal we te filteren zijn, koolstof doet nog altijd wonderen.

Maar toch, ik zou twee-X moeten nadenken eer dat ik dat vervuilde goedje door mijn Katadyn zou persen.

Dit spul is helaas ook slecht door je katadyn te persen en is zeer snel over vervuild. Actieve kool is helaas niet meer voldoende en ook vele malen sneller vol dan die paar honderd liter volgens specs.

Vanuit amerika geven waterbedrijven al aan hiermee extreem veel moeite te hebben en worden vele waarden overschreden. Hele boerderijen zijn al volledig buitenwerking gesteld door vervuild grond- en oppervlakte water, mistdampen die gras en bomen ten grondde richten inc het wild, vis, gevogelte en de koeien van de boer etc.

Dus helaas sijpelt dit spul ook door leidingen heen. Denk aan gebieden in nederland die gebouwd zijn op vervuilde grond of grond waar gas vrijkomt, last van dampen in de kruipruimte die daarna nog verder naar bovenkomen maar ook in je leidingen gaat zitten of deze aantast

Het zijn zeer grove of zware metalen combo's die zonder probleem carnogeen of kankerverwekkend zijn.

Het zal allemaal te filteren zijn? ja tuurlijk, geloof lekker de aanhangers die willen boren dat het volstrekt veilig is of kan. Maar ondertussen drinken ze geen water zelf op wat uit de buurt komt waar geboord word en de buizen zijn veilig en lekken worden voorkomen....ja..ze vergeten alleen dat ze gaten in de buizen moeten blazen om de chemicalien in de grond te spuiten. Ze gaat door meerdere waterlagen heen maar ons water word niet besmet.....ja tuurlijk, waky waky..wie gelooft die geld beluste rakkers nog? hoop niemand meer

Als er iets is wat een land en daarna mens en dier ten gronde zal brengen is het schaliegas wel.

En er is geen enkel pluspunt aan schaliegas, ook geen minder co2 uitstoot, want er komt meer metaan vrij dan verwacht en ook dat is een nog sterker broeigas. Plus ze fakkelen veel af..en dat produceert weer co2 als onderdeel van verbranding.

wil je meer feiten en info ga dan eens kijken naar http://www.schaliegasvrij.nl de vele geldleugens die schaliegas promoten zie je daar. Er is geen eco-boom van schaliegas en die zal er ook niet komen. Momenteel veel dood er verderf dankzij dat spul. Oa de voorspelde voorraden kloppen al niet, ze maken minder winst dan verwacht, de veiligheid is niet voldoende, grond en oppervlakte water raakt besmet, luchtvervuiling op basis van besmet fijnstof. Eeuwenoud radium komt in grote hoeveelheden vrij uit diepere lagen waar we anders nooit bij zouden hoeven te komen. En binnen een straal van 10 km om een put is natuur en bewoners de sjaak dankzij giftige dampen, besmet water, fijnstof, overbodig veel verkeer met zeer veel chemicalien lekker over de weg heen of door je straat als het op de route zit etc etc.

Als je prept en voor schaliegas bent, spoor je al helemaal niet. Dag visje vangen, dag water ff filteren en klaar, dag reetje of zwijntje vangen en eten...dit is daarmee volstrekt uitgesloten en dan overleef je nergens meer op. Je noodtuintje en zaden collectie ga je voeden in vervuilde grond en besmet water...succes of moet ik alvast zeggen sterkte

Deze post delen

Nederland mag van mij helemaal stoppen met die drang naar fossiele brandstof. Je hoeft niet te boren voor brandstof. Brandstof op basis van koolstof kan je ook maken. Je kan ook andere brandstoffen, zoals waterstof, of elektra gebruiken.

Deze post delen

Spijtig, maar het economisch gewin krijgt zoals gebruikelijk vast de overhand.

Gevalletje van " niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen!".

Deze post delen

Die minister Kamp, ziet echt alleen maar het geld in zaken. Wat de mogelijke consequenties voor het gewone volk zijn, heeft hij schijt aan. Aangezien het toch geld opbrengt....

Deze post delen

Nederland mag van mij helemaal stoppen met die drang naar fossiele brandstof. Je hoeft niet te boren voor brandstof. Brandstof op basis van koolstof kan je ook maken. Je kan ook andere brandstoffen, zoals waterstof, of elektra gebruiken.

Voor de mensen die niet begrijpen wat een invloed olie heeft voor onze welvaart, en het feit dat bijna alles

van olie afhankelijk is en er ook van gemaakt wordt moet eens kijken naar de docu Collapse..

"Collapse"

Theatrical trailer for director Chris Smith's documentary COLLAPSE. Featuring Michael Ruppert. http://www.CollapseMovie.com

Ik heb hem totaal gezien, dan schrik je wel wat er allemaal van olie wordt gemaakt en zonder olie er dus geen

leven is voor de huidige "City Dweller"..

Slaap rustig door mensen, voor de wakkeren prep ze geestelijk!!!

Deze post delen

Je kan alles (zelf) maken als je weet hoe... Ook olie. En alles van olie.

Als je de docu hebt gezien, wat ik betwijfel, dan weet je dus ook dat er maar 2 alternatieven zijn voor olie die

ook maar enige viabiliteit hebben om te werken, en dat is zonne-energie en wind. De rest is ondoenlijk.

Gezien het feit dat nieuwe manieren van alternatieve bronnen uitvinden angstvallig getorpedeerd worden door

overheden die daardoor de macht over de mensen kwijtraken, is het klokje rond. Doe maar eens wat onderzoek

naar uitvinders van alternatieve energiebronnen die niet zomaar geheel toevallig allemaal overleden zijn door moord,

zogenaamde ongelukken en allerlei andere verdachte oorzaken.

Kijk eens naar Nicoal Tesla die een methode had uitgevonden om vrije energie op te wekken.

Alles in de richting van het energie onttrekken aan het magentische veld van de aarde.

iemand had een interessante video gepost over dat de structuren van het heelal en alles in het universum

dezelfde vorm hadden, welke vanuit de serie van Morgan Freeman een raakvlak heeft, namelijk dat het universum

een donut vorm heeft, als je naar het magentische veld van de aarde kijkt is dit ook een ronde donutvorm.

Volgens sommigen zouden de aliens met deze methode van energie opwekking hun voertuigen aandrijven.

De vorm die beschreven wordt is dan een pulserende donut met een rond energieveld eromheen die gevoed wordt

door de kern. Ik legde zo deze verbanden eens, ben nog van plan onderzoek te doen naar de Tesla designs op youtube..

Of het wat is of niet..olie blijft zoveel invloed hebben en zoveel mensen macht te geven en te houden dat het moeilijk

wordt dit te veranderen..de mens zou moeten veranderen..en die hoop heb ik niet heel veel..

Deze post delen

Ik weet ook wel wat er met Tesla, etc. gebeurd is. ;)

Denk je dat ik niet op zwarte lijstjes sta?

Ik ken het principe van de "mercury vortex engine", aka "ark of the covenant" en wat je ermee kan doen.

Er liggen er nog een paar op aarde. Bermuda en dragon triangle om mee te beginnen...

Deze post delen

Ik weet ook wel wat er met Tesla, etc. gebeurd is. ;)

Denk je dat ik niet op zwarte lijstjes sta?

Ik ken het principe van de "mercury vortex engine", aka "ark of the covenant" en wat je ermee kan doen.

Er liggen er nog een paar op aarde. Bermuda en dragon triangle om mee te beginnen...

Als je er zoveel van af weet en je op zwarte lijstjes staat, zou je de prepper gemeenschap een plezier doen

door eens uit te leggen welke alternatieve bronnen er zijn en wat die vortex engine inhoudt, er zijn wat posts

geweest met vragen van mensen over zogenaamde wel of niet vrije energie motoren etc..

Zou leuk zijn als je er veel verstand van hebt eens wat op te helderen..kan via Wiki of als je bang bent voor

meelezen via het prepper only kanaal hier..je zou mij er een groot plezier mee doen..ben er wel geinteresseerd in..

Deze post delen

Ik denk dat dit draadje beter verplaatst kan worden naar 'conspiracy' enzo.

Nicola Tesla heeft zich bezig gehouden met draadloze overdracht van energie, daar heeft hij ook patenten voor, maar die energie kwam niet zomaar uit de lucht maar gewoon van electromotoren, die energie was dus helemaal niet gratis. Het ging hem niet om een nieuwe manier van het opwekken van energie maar om de overdracht ervan.

En Einstein werd gek? Is voor het eerst dat ik ervan hoor.

Deze post delen

Ik ben het ermee eens dat het draadje erg offtopic gaat. Ik beantwoordde dan ook alleen de vraag die gesteld werd, om meer informatie te geven over bepaalde zaken.

@hippo Ik ben gelukkig met wat ik heb. ;-) Ook al heb ik weinig. Al zou ik niets hebben. Zelfs de dood ben ik niet bang voor. Deze Aarde is trouwens een veel te leuke soap, om het nu te verlaten.

Deze post delen

Ogos nou word je helemaal zweverig, hoezo dat ineens. Genoeg vodka voor vandaag, hop je nest in nou.

Deze post delen

Ik vind het leuk dat mensen zich zo vreselijk druk maken om iets wat totaal niets te maken heeft met mijn welzijn, namelijk monetaire waarde van zaken. Lijkt minister Kamp wel, ziet ook alleen maar ergens de monetaire waarde van, en niet de consequenties op menselijk welzijn, zoals het boren naar schaliegas, en de mogelijke gevolgen ervan. En dat is wel heel erg ontopic.

Ik ben hier ook alleen maar om te waarschuwen. Voor zover ik dat kan.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...