Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beschikbaarheid zilver

Magellanic
 Share

Recommended Posts

Zijn er preppers die regelmatig zilver kopen? Zo ja, wat koop je en merk je iets van een oplopende leverdatum / slechter wordende beschikbaarheid? Ik lees de laatste tijd veel over een grote vraag en vlucht naar zilver, maar veel bronnen blijken te komen van partijen die ook zelf zilver verkopen en die lijken me daardoor niet geheel objectief. Ben dus benieuwd naar de recente ervaringen van jullie.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bij onze sponsor zijn de levertijden van zilveren munten (maple, eagle, philharmoniker) in korte tijd omhoog gegaan van direct leverbaar naar 3-4 weken.

Bij een aantal andere leveranciers zie ik een vergelijkbaar beeld alhoewel sommigen kennelijk minder snel door hun voorraad heen waren.

Link naar reactie

Ik koop af en toe maples, de eerste levering, ruim half jaar geleden duurde het langst...

Mijn theorie :

Het systeem wordt zo lang mogelijk in stand gehouden, simpelweg omdat ze geen andere keus hebben...

Dan maakt het niet zo heel veel uit wanneer je koopt, de prijs zal laag gehouden worden, als je maar voor de reset bent..

Dus ik verwacht een snel kantelpunt als het echt fout gaat, dan hebben we een bankenrun, blijkt goud en zilver niet meer verkrijgbaar enz, shtf

Hoe lang nog...?

Het alternatief is dat het systeem, net niet ontploft/instort, dan zullen we dus langzaam allemaal arm worden.

Dus een verlenging van wat we nu zien en dat gaat dan nog 5 jaar ofzo door.

Steeds meer banken vallen om, sommige regeringen gaan falliet, zeer lang veel inflatie, energie wordt nog veel duurder, alle hightech industrie valt om, steeds meer ruilhandel en locale landbouw, alles wordt belast, veel sociale onrust, steeds meer vraag naar goud en zilver dat in prijs zal blijven stijgen( fiat dat minder waard wordt). Dus zodra de echte stijging begint, denk aan de 40-50 euro doorbreken dan zal het te duur/moeilijker worden om in te stappen.

Het laatste scenario: alles komt goed zitten we nu op het diepte punt enz. Alle PM direct verkopen en een paar muntjes voor het nageslacht bewaren " ja kleinkinderen opa dacht toen dat het nog fout kon gaan hahahah"

Kansen volgens kans:

Snel 60%

Langzaam 35%

teletubbie 5% ( disclamer: ik ben vandaag in een zeer positieve stemming!)

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Zilver is meestal slechter leverbaar als de prijs flink daalt.

(13 jaar ervaring)

Of dit nu komt omdat er dan veel mensen kopen en er dus weinig is OF het is dat de verkopers niet leveren omdat ze hun premium dan wel winst ivm hogere inkoopprijs eerder in het jaar zien verdampen weet ik niet.

Wat ik wel weet dat dit in alle landen altijd hetzelfde liedje is, ik noem maar een Perth mint in Australië.

Na een flinke dip bijna nul komma nul levering.

Greener

Link naar reactie

En op je vraag terug te komen wat koop je dan?

Zo goedkoop en herkenbaar mogelijk.

Bovenstaande is de belangrijkste zin in het zilver kopen vanuit preppersperspectief.

Geen dure premiums betalen voor zeldzame en mooie munten.

Gewoon de goedkoopste maple leafs of silver eagles.

Na een tijdje wil je ook wat baren omdat die zo lekker in de hand liggen ;)

Greener

Link naar reactie

@Greener: op baren zit toch altijd btw? Koop je die dan inderdaad voor de heb (lekker in de hand), of is dat tevens een echte lange termijn strategie (voordat je een premium op spotprijs + btw terug hebt kan je mogelijk erg lang wachten).

Ze verkopen ook muntbaren en die mogen ze weer niet met btw belasten ;)

Greener

Link naar reactie

Ze verkopen ook muntbaren en die mogen ze weer niet met btw belasten ;)

Greener

Op zilver zit altijd btw, op munten slechts de marge regeling maar dat is nog steeds btw...

Als wij onderling zilver 'verhandelen' is het anders.. Dus altijd is nou ook weer niet helemaal waar zucht..

Grt

Kans

Link naar reactie

Bij zulke bedragen wel, vind ik. Dan betaal ik een paar honderd euro, om dan maar te hopen dat het goed komt. Misschien wordt die levertijd wel verlengt of gaan ze failliet, weet ik veel. En probeer dan je geld maar eens terug te krijgen.

Ik vind het sowieso niet prettig om dure dingen op internet te kopen, en bij zilver kan het helaas niet anders ben ik wel achter gekomen.

Link naar reactie

Bij zulke bedragen wel, vind ik. Dan betaal ik een paar honderd euro, om dan maar te hopen dat het goed komt. Misschien wordt die levertijd wel verlengt of gaan ze failliet, weet ik veel. En probeer dan je geld maar eens terug te krijgen.

Ik vind het sowieso niet prettig om dure dingen op internet te kopen, en bij zilver kan het helaas niet anders ben ik wel achter gekomen.

Eens daarmee.... wat zijn je ervaringen des?

Link naar reactie

Je kunt even langs bij tov-hazel.nl.

Nette balie, cash betalen. Wegwezen.

Net als bij Eurogold in Brussel.

Dus ik zie niet in dat je je verplicht voelt online te kopen.

Afhankelijk van de handelaar en de aanvoer kan het best even gaan duren....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...