Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel mensen heb je overtuigd om goud te kopen?

Recommended Posts

Dit topic is voor Goldbugs only, ik ga in elk geval niet reageren op bijdragen in de trant van 'goud kun je niet eten', of het is in een bubble.

Ik vroeg me af hoeveel mensen jullie in je omgeving 'het licht' hebben kunnen laten zien. Ik trap af; ik ben best tevreden met deze score; drie familieleden, een vriend en drie collega's. Vooral de wetenschap dat mijn moeder 'genoeg' goud heeft geeft me rust, ik zal nooit vergeten dat mijn vader op zijn sterfbed zijn kinderen gevraagd heeft goed voor onze moeder te zorgen. Vooralsnog zie ik dit als mijn belangrijkste bijdrage.

Overigens geef ik mijn neefjes en nichtjes op verjaardagen graag de keuze (ze vragen altijd om geld); fiat of zilver. Ze nemen graag mijn zilver aan. Bij deze een educatieve cadeautip!

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Kungfufox; persoonlijk kies ik voor de rede (ik houd niet van geweld of andere vormen van manipulatie). Eigenlijk komt mijn betoog er telkens op neer dat ik wijs op de onhoudbare schuldenlast van banken en overheden, de gigantische berg aan derivaten, de steeds sneller draaiende geldpers. Ik zie maar een enkele mogelijkheid, het zal goud zijn, en niets anders, dat de oplossing voor de schuldencrisis zal zijn. Geen nieuwe goudstandaard in klassieke vorm, geen muntjes met een opgedrukte waarde in USD of EUR, maar goud als onderpand voor de exponentieel stijgende schulden. Om mensen te overtuigen helpt het om even een grafiek op te zoeken die het significante verband tussen de stijgende US staatsschuld tov de goudprijs toont. Dus puur de lijn doortrekkend, de monetaire geschiedenis in ogenschouw, er lijkt geen andere optie mogelijk dan een serieuze revaluatie van goud (in reële termen, hyperinflatie of niet). Naar mate de problemen toenemen, de (staats-)schulden stijgen, de huizenprijzen blijven dalen, het vertrouwen neemt af, banken die niet bereikbaar zijn door storingen, het wordt steeds gemakkelijker om een luisterend oor te vinden.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...