Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oproep NIBUD

jobs
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zie niet wat er mis is met bericht?

Contant geld hebben is niet onverstandig..

Er wordt expliciet gezegt dat het geen advies is om je rekening leeg te halen, wat ik op wat vaste maandelijkse kosten na wel adviseer!

Niks mis met dat bericht, al gaat het mij nog niet ver genoeg maar het begin is er...

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Zie niet wat er mis is met bericht?

Contant geld hebben is niet onverstandig..

Er wordt expliciet gezegt dat het geen advies is om je rekening leeg te halen, wat ik op wat vaste maandelijkse kosten na wel adviseer!

Niks mis met dat bericht, al gaat het mij nog niet ver genoeg maar het begin is er...

Prep ze,

Kans

Mee eens! Alleen dat creditcard advies is een beetje vreemd, de nibud raad(de) altijd aan om die dingen zsm op te zeggen.

Link naar reactie

Best goed bericht, er staat immers ook in dat mensen het contante bedrag ook aan kunnen passen aan de hoeveelheid noodvoorraad die ze al hebben.

Het Nibud raadt inderdaad gebruik van creditcards af, vanwege de rente. Vooral voor mensen die al in de schuld staan. Kan je de rente wel betalen, is het wel een bruikbaar alternatief, als de gewone pinpas onbruikbaar is.

Link naar reactie

Vanmiddag op het radio nieuws van 17.00 uur, NIBUD raad alle mensen aan wat cash geld in huis te houden! Dit in verband met de onzekerheid van het goed functioneren van de banken.

Ik krijg een beetje het gevoel of de mainstream media groen licht hebben gekregen om de bevolking toch maar in te gaan lichten. In kleine stapjes steeds meer de werkelijke situatie uit de doeken doen.

Is nu zelfs het Nibud wakker geworden, of vinden inmiddels meerdere instanties dat het wel erg onzeker word allemaal.

Voor een gezin met 2 kinderen vonden ze €50 wel genoeg om te tanken en een brood te kopen !

Nu ja, als ze het zo zien, breekt bij een echte bankholiday dan een dag later de hel los.

Alhoewel.......... zoveel schapen he, die dan een dag later nog niet wakker worden waarschijnlijk.

Charlie & Amazing Dree

ps aan de Moderators, deze postt samenvoegen met de melding van @jobs over de Oproep van Nibud. Had die niet gezien.

Link naar reactie

M'n moeder is bang dat als ze zelfs maar een tientje in dr portemonnee heeft ze een prooi is voor dieven. Terwijl ze ook een telefoon heeft die een paar honderd euro waard is. Doet dus alles met de pin.

Misschien moet je je moeder niet zo bang maken met je Zombie-verhalen... ;)

Link naar reactie

misschien wel een slimme oproep, helaas te laat, ING ligt er volgens mij alweer uit. Ik probeerde net in te loggen op de Nederlandse ING rekening om te kijken hoe arm ik nu eigenlijk ben en het lukt niet.......

jep me vrouwtje kan er ook niet bij... heb net ff de boodschappen van een maat van me betaald omdat hij niet kon pinnen.. (of misschien is ie gewoon platzak hahah)...

Link naar reactie

De nibud kan het ook een mooi moment vinden om wat reclame te maken voor de eigen organisatie.

De oproep is wel goed voor de mensen die dit forum niet lezen, wat cash geld aanhouden kan een hoop problemen voorkomen. In de auto een prepperspakket met de hier op de site genoemde spullen aangevuld met wat geld voor tanken en wat te kopen bij een pompstation is wel verstandig.

Link naar reactie

Bij deze zou ik het Nibud willen bedanken voor deze wijze raad, al lijkt 50 euro me aan de krappe kant.. Ik neem al tijden elke maand mijn betalingsoverschot in zijn geheel op. Dit brengt me soms wel in de problemen, zoals nu. Want als je graag goedkoop goud koopt dan kun je deze dip niet aan je voorbij laten gaan. Het gevolg is genoeg cash in huis, maar dik in de min op de betaalrekening..

Ik blijf het zeggen; boycot de cashless society.. http://preppers.nl/forum/threads/2059-Boycot-de-cashless-society/

Link naar reactie

Bij deze zou ik het Nibud willen bedanken voor deze wijze raad, al lijkt 50 euro me aan de krappe kant.. Ik neem al tijden elke maand mijn betalingsoverschot in zijn geheel op. Dit brengt me soms wel in de problemen, zoals nu. Want als je graag goedkoop goud koopt dan kun je deze dip niet aan je voorbij laten gaan. Het gevolg is genoeg cash in huis, maar dik in de min op de betaalrekening..

Ik blijf het zeggen; boycot de cashless society.. http://preppers.nl/forum/threads/2059-Boycot-de-cashless-society/

Ik koop absoluut geen PM. EditieNL niet gezien over het kunstmatig produceren van bepaalde elementen, zoals diamant? Dat kan met goud ook gaan gebeuren.

(En ik weet wel hoe je goud zou kunnen maken, theoretisch, aangezien ik deeltjesfysica bestudeer thuis)

Link naar reactie

Ik heb niets aan dingen van een ander, ik weet immers voor veel zaken zelf te zorgen. Ik heb vroeger zelf wel eens papier gemaakt, en heb genoeg vezel. Ik kweek hennep, een plant, waar alle benodigde amino's en mineralen inzitten, die een mens nodig heeft, en oersterke vezels heeft, en als medicatie gebruikt kan worden. Ik heb zelf wel eens een scharrelkip en zelf-gevangen vis bereid. Ik kan zelf een windmolen maken/kopen om elektra op te wekken, alleen mag ik die hier niet monteren, tja, dan niet.

Stuur maar BTC voordat de nieuwe bubble ontploft..dan verkoop ik ze wel vlak voor de piek. Kan ik mooie zonnepaneeltjes halen. Die mogen waarschijnlijk binnenkort ook wel op huurhuizen.

Ik ben wel bereid kennis te delen. Vrije kennis vind ik immers heel belangrijk. Dat ze nog geen goud kunnen maken, komt doordat ze zwaartekracht/druk en fusie nog niet onder de knie hebben. Nog niet. Diamant, is van koolstof, en dat is er al voldoende, en is ook makkelijk te produceren. Met de juiste apparatuur kan daar dus diamant van gemaakt worden. Voor goud moet je andere elementen fuseren.

Link naar reactie

misschien wel een slimme oproep, helaas te laat, ING ligt er volgens mij alweer uit. Ik probeerde net in te loggen op de Nederlandse ING rekening om te kijken hoe arm ik nu eigenlijk ben en het lukt niet.......

Met al dat land en die boerderijen en een kudde dieren ben je nooit arm. Wat geef je om wat enen en nullen op een computer als je dat hebt? :cool:

Link naar reactie

Met al dat land en die boerderijen en een kudde dieren ben je nooit arm. Wat geef je om wat enen en nullen op een computer als je dat hebt? :cool:

klopt, ik voel me ook niet arm, maar mijn bankrekening zegt van wel. Ik geloof de banken al lang niet meer!

Trouwens, zelfs zonder de boerderijen en dieren zou ik mezelf nog steeds niet arm noemen. (al zou ik dat, in tegenstelling tot geld, wel heel erg missen!) Ik heb gezonde kinderen en een lieve man en een hele boel familie en vrienden waardoor ik me echt nooit arm zou kunnen en mogen voelen. Zelfs niet met die -52 euro zoals mijn rekening me nu net vertelde. (ik kon inmiddels alweer inloggen)

Link naar reactie

klopt, ik voel me ook niet arm, maar mijn bankrekening zegt van wel. Ik geloof de banken al lang niet meer!

Trouwens, zelfs zonder de boerderijen en dieren zou ik mezelf nog steeds niet arm noemen. (al zou ik dat, in tegenstelling tot geld, wel heel erg missen!) Ik heb gezonde kinderen en een lieve man en een hele boel familie en vrienden waardoor ik me echt nooit arm zou kunnen en mogen voelen. Zelfs niet met die -52 euro zoals mijn rekening me nu net vertelde. (ik kon inmiddels alweer inloggen)

Gelukkig heb je nog bitcoins op je rekening. ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...