Ga naar inhoud
GENEGEERD

Calamiteiten zenders, het overzicht


Gast Riesie

Aanbevolen berichten

Korte post, maar een heel belangrijke.

Als de sirene gaat, krijgt de regionale omroep in het gebied de rol van officiele rampenzender.

 

In geval van een calamiteit zijn er dan altijd diverse radiostations en omroepen die 24/7 blijven omroepen wat/waar/wie.

 

Niet geheel onbelangrijk om geprept te zijn, met in het achterhoofd dat wanneer je Bugging out gaat, ook de goede kant uit bugged.

 

Denk dus ook aan een goedkope wereldzender (op batterijen, zonnecel of opwindbaar)

 

http://www.rtvinfo.nl/calamiteiten/

 

En volg ook (mits het internet nog werkt) deze link http://www.crisis.nl/

 

 

Riesie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Altijd goed om in de gaten te houden.

Al vraag ik me af of we over het grootste risico dat ik nu zie, de economische ineenstorting, wel en/of hoe gewaarschuwd gaan worden?

Eigenlijk zou elke dag om 20:00 er een uitzending moeten zijn, ik geloof dat ze dat het journaal of zo noemen, waarbij de eerste 10 minuten gereserveerd is voor voor preppers tips en de manieren om je goed voor te bereiden!

Maar ik ben bang dat we, zoals tot op heden, daar ons niet al te veel bij moeten voorstellen.....

 

Maar goed we hebben preppers.nl.........

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd goed om in de gaten te houden.

Al vraag ik me af of we over het grootste risico dat ik nu zie, de economische ineenstorting, wel en/of hoe gewaarschuwd gaan worden?

Eigenlijk zou elke dag om 20:00 er een uitzending moeten zijn, ik geloof dat ze dat het journaal of zo noemen, waarbij de eerste 10 minuten gereserveerd is voor voor preppers tips en de manieren om je goed voor te bereiden!

Maar ik ben bang dat we, zoals tot op heden, daar ons niet al te veel bij moeten voorstellen.....

 

Maar goed we hebben preppers.nl.........

 

Prep ze,

Kans

 

hahahahahahahha, kan je geen kuddo geven momenteel, maar ik zie het al helemaal voor me: Het prepper journaal, en dan nu de belangrijkste punten voor vandaag:

 

Het gaat morgen regenen, zorg dat uw lege flessen schoon zijn, ter vulling.

Zilverprijs notitie en goudprijs notitie

Gewilde ruil-items

Kans op overvliegende ganzen + recepten

Medische noodposten waar en hoe laat open

Bespreking van de dag door Dick Berts

Enz..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

België heeft geen calamiteitenzenders. Hier zijn geen radiostations toegewezen die 'hints&tips' uitzenden bij rampspoed.

Buiten tijdens het uurjournaal 'bewoners van X word aangeraden ramen en deuren te sluiten' is er niks, nada, noppes.

Straffer nog, hier zijn enkele sirenes van de civiele bescherming verwijderd 'want er is immers veel minder chemie dan pakweg 20 jaar geleden' LOOOL! En weinig chemie kan niet de lucht invliegen zeker?

Land, gewest, provincie, gemeente, wie is er hier nu verantwoordelijk voor? Vragen ze zich af in het parlement. Belgen zijn probleemdoorschuivers ja.

Tot er iets ernstigs gebeurd.

STEL dat de zeespiegel 5m stijgt door een superorkaan en springtij, Antwerpen heeft zeer lage kademuurtjes. Da water loopt heel ver het land in. Naar waar moeten de mensen vluchten als ze niks te horen krijgen?

Maar dan stellen ze nog wat meer commisies samen die moeten onderzoeken wie er nu in feite verantwoordelijk voor is en vooral wie de schuld moet krijgen van dit zendergebrek.

En intussen weet de bevolking niet waarheen en wat ze moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...