Ga naar inhoud
GENEGEERD

De goud thermometer van 10 april

Kans
 Share

Recommended Posts

Zo het is een leuke dag voor goud, dat is het eigenlijk al jaren maar goed...

De koers van vandaag is zo ongeveer 1200 euro voor 31,1 gram goud oftewel 1 ounce.

Dit is dus het minimum loon voor een 22 jarige per maand.

Een maand hypotheek voor een redelijk huis.

12 weken eten voor een gezin.

Enz.

Het sentiment is over het algemeen slecht te noemen, als je op straat vraagt naar de goudprijs dan hebben de meesten geen idee.

In 2005 was goud zo rond de 300 euro per ounce.

In 2008 was dit al 500-600 euro per ounce.

En dit jaar schommelen we zo rond de 1200 euro per ounce.

Het is dus niet vreemd dat mensen denken dat goud ook hoog staat en mischien wel een bubble is...

Banken kopen weer goud na een tiental jaren goud verkocht te hebben.

China en Rusland kopen grof goud in en vele andere landen doen mee en proberen hun fysieke goudvoorraad op eigen grond te krijgen wat nog niet mee blijkt te vallen, neem Duitsland...

De Comex, http://en.wikipedia.org/wiki/Comex, heeft ook een vreemd kwartaal achter de rug, er is een uitstroom van goud geweest en wel 3 miljoen ounce, de grootste uitstoom voor zover bekend:

http://www.silverbearcafe.com/private/04.13/inventories.html

Er is ook weer een detail over de deal met Cyprus bekend geworden ze mogen even 75% van de nationale goud voorraad afstaan waarde 400 miljoen:

http://silverdoctors.com/imf-forces-cyprus-to-sell-e400-million-worth-of-gold/

Je hoord er niks over op het journaal, tijdens de lunch hoor je geen colegas over pm.

Dus er is niks aan de hand...

Maar op de globale goudmarkt, en even goed zilver waar ik ook dit soort berichten van kan plaatsen, is er wel degelijk iets aan de gang.

Het is onmogelijk dat bij zoveel fysieke vraag naar PM de prijs daalt zonder dat die prijs dmv de papier handel in PM beinvloed wordt.

Die papiermarkt is zo groot dat er nooit genoeg fysiek PM is om eventueele leveringen te kunnen voldoen en dus zal de meerderheid van die papier handel, mocht het fout gaan, met alleen waardeloos papier achter blijven als het al fysiek papier is en niet een digitale rekening.....

Zodra er nog een paar grote spelers instappen, beleggers, pensioenfondsen, banken, overheden enz enz dan zal de fysieke markt letterlijk binnen no time compleet vast zitten. En de mens zijn natuur?, hoe moeilijker het is om iets te verkrijgen hoe groter de behoefte....

Ik vermoed dan ook dat de fysieke PM markt niet langzaam zal ontwikkelen.

Als er beweging komt, en dat lijkt mij met de huidige krachten in vraag en aanbod, de wereldwijde geld verruiming, het besef bij steeds meer mensen dat fiat geld onbetrouwbaar is, de bank onbetrouwbaar is enz enz, bijna onmogelijk is dat er geen beweging in komt, dan zal de markt ontploffen.

Er is domweg zoveel fiat geld en de PM markt zo beperkt, zeker de hoeveelheid PM die vrij beschikbaar is, dat PM gewoon op een dag niet meer te krijgen is en dan zal de prijs pas echt los komen van, en de derivaten PM handel compleet instorten.

De prijs? Geen idee maar ik denk dat elke schatting te laag zal zijn...

Wordt je rijk als je nu PM hebt? Geen idee het zal je koopkracht in vergelijking met de mensen die geen/nauwelijks PM bezitten zeker goed doen. Maar vergeet niet dat als het goed fout gaat het financiele stelsel zoals we nu kennen niet meer zal bestaan.

Pensioenen zullen weg zijn.

Mensen zullen zo teleurgesteld en boos zijn dat er onrust en erger zal ontstaan.

Het huidige betalingsverkeer zal niet meer bestaan.

Internationale betalingen zullen decimeren.

Internationale handel zal decimeren.

Bedrijven gaan falliet, winkels zullen erg leeg worden.

Enz enz.

Dus reken op een redelijk shtf scenario.

De vraag is of PM bezit je dan veel zal helpen.

Ik denk dat je eerst zal moeten overleven.

En dan kan PM helpen maar als er echt honger en voedsel tekort is reken er dan op dat ook de koopkracht van PM beperkt zal zijn.

Het is dan vooral voedsel, drinken, alles wat je nodig hebt om te overleven en pas daarna komt PM.

Zodra eea wat is uitgedenderd zal PM weer echt waarde krijgen.

Ik kan me ook voorstellen dat als het minder extreem wordt en dat PM slechts verdubbeld of maar 10 keer zoveel waard wordt :cool: en dan is het natuurlijk ook leuk om te hebben. Zeker als je beseft dat op dat moment PM niet zozeer meer waard is geworden als dat het fiat geld minder waard is geworden. Dan zou je bv de hele of een deel van je hypotheek kunnen aflossen..

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zo het is een leuke dag voor goud, dat is het eigenlijk al jaren maar goed...

De koers van vandaag is zo ongeveer 1200 euro voor 31,1 gram goud oftewel 1 ounce.

Dit is dus het minimum loon voor een 22 jarige per maand.

Een maand hypotheek voor een redelijk huis.

12 weken eten voor een gezin.

Enz.

Het sentiment is over het algemeen slecht te noemen, als je op straat vraagt naar de goudprijs dan hebben de meesten geen idee.

In 2005 was goud zo rond de 300 euro per ounce.

In 2008 was dit al 500-600 euro per ounce.

En dit jaar schommelen we zo rond de 1200 euro per ounce.

Het is dus niet vreemd dat mensen denken dat goud ook hoog staat en mischien wel een bubble is...

Banken kopen weer goud na een tiental jaren goud verkocht te hebben.

China en Rusland kopen grof goud in en vele andere landen doen mee en proberen hun fysieke goudvoorraad op eigen grond te krijgen wat nog niet mee blijkt te vallen, neem Duitsland...

De Comex, http://en.wikipedia.org/wiki/Comex, heeft ook een vreemd kwartaal achter de rug, er is een uitstroom van goud geweest en wel 3 miljoen ounce, de grootste uitstoom voor zover bekend:

http://www.silverbearcafe.com/private/04.13/inventories.html

Er is ook weer een detail over de deal met Cyprus bekend geworden ze mogen even 75% van de nationale goud voorraad afstaan waarde 400 miljoen:

http://silverdoctors.com/imf-forces-cyprus-to-sell-e400-million-worth-of-gold/

Je hoord er niks over op het journaal, tijdens de lunch hoor je geen colegas over pm.

Dus er is niks aan de hand...

Maar op de globale goudmarkt, en even goed zilver waar ik ook dit soort berichten van kan plaatsen, is er wel degelijk iets aan de gang.

Het is onmogelijk dat bij zoveel fysieke vraag naar PM de prijs daalt zonder dat die prijs dmv de papier handel in PM beinvloed wordt.

Die papiermarkt is zo groot dat er nooit genoeg fysiek PM is om eventueele leveringen te kunnen voldoen en dus zal de meerderheid van die papier handel, mocht het fout gaan, met alleen waardeloos papier achter blijven als het al fysiek papier is en niet een digitale rekening.....

Zodra er nog een paar grote spelers instappen, beleggers, pensioenfondsen, banken, overheden enz enz dan zal de fysieke markt letterlijk binnen no time compleet vast zitten. En de mens zijn natuur?, hoe moeilijker het is om iets te verkrijgen hoe groter de behoefte....

Ik vermoed dan ook dat de fysieke PM markt niet langzaam zal ontwikkelen.

Als er beweging komt, en dat lijkt mij met de huidige krachten in vraag en aanbod, de wereldwijde geld verruiming, het besef bij steeds meer mensen dat fiat geld onbetrouwbaar is, de bank onbetrouwbaar is enz enz, bijna onmogelijk is dat er geen beweging in komt, dan zal de markt ontploffen.

Er is domweg zoveel fiat geld en de PM markt zo beperkt, zeker de hoeveelheid PM die vrij beschikbaar is, dat PM gewoon op een dag niet meer te krijgen is en dan zal de prijs pas echt los komen van, en de derivaten PM handel compleet instorten.

De prijs? Geen idee maar ik denk dat elke schatting te laag zal zijn...

Wordt je rijk als je nu PM hebt? Geen idee het zal je koopkracht in vergelijking met de mensen die geen/nauwelijks PM bezitten zeker goed doen. Maar vergeet niet dat als het goed fout gaat het financiele stelsel zoals we nu kennen niet meer zal bestaan.

Pensioenen zullen weg zijn.

Mensen zullen zo teleurgesteld en boos zijn dat er onrust en erger zal ontstaan.

Het huidige betalingsverkeer zal niet meer bestaan.

Internationale betalingen zullen decimeren.

Internationale handel zal decimeren.

Bedrijven gaan falliet, winkels zullen erg leeg worden.

Enz enz.

Dus reken op een redelijk shtf scenario.

De vraag is of PM bezit je dan veel zal helpen.

Ik denk dat je eerst zal moeten overleven.

En dan kan PM helpen maar als er echt honger en voedsel tekort is reken er dan op dat ook de koopkracht van PM beperkt zal zijn.

Het is dan vooral voedsel, drinken, alles wat je nodig hebt om te overleven en pas daarna komt PM.

Zodra eea wat is uitgedenderd zal PM weer echt waarde krijgen.

Ik kan me ook voorstellen dat als het minder extreem wordt en dat PM slechts verdubbeld of maar 10 keer zoveel waard wordt :cool: en dan is het natuurlijk ook leuk om te hebben. Zeker als je beseft dat op dat moment PM niet zozeer meer waard is geworden als dat het fiat geld minder waard is geworden. Dan zou je bv de hele of een deel van je hypotheek kunnen aflossen..

Prep ze,

Kans

De prijs voor een pakje Marlboro zal dit jaar 7 Euro worden, in 2005 was dat 4 Euro. Een stijging van 42,85%

Tussen januari 2005 en juni 2008 verdrievoudigden de maïsprijzen, de graanprijzen stegen met 127 %, rijstprijzen met 170 % (UNCTAD, 2009) (bron)

Goud is dus niet het enige dat stijgt in prijs. Ik geloof niet dat goud een bubble is, anders zou ALLES een bubble zijn, waaronder rijst, mais en peuken. Waar ik wel in geloof is dat goud nu erg duur is. Maarja, als ik verdomme al 5 euro moet betalen voor een kop koffie op een terras (dat is 11 prachtige Guldens!) had ik beter in koffie kunnen investeren! Oh nee... Het was de PvdA die mij die Euro door m'n strot heeft gedrukt, bijna vergeten!

Het enige dat minder waard is geworden is MIJN HUIS! Grrr...

Link naar reactie

Als de Ecb besluit de rem los te laten op het drukken van euro,s is het door de daarop volgende hyperinflatie,voor de gewone burger niet meer mogelijk om goud aan te kopen.Als je dit niet gelooft vraag het maar aan een Japanner;).Het wachten is nu op de eerste hypotheek contracten,waarin vermeld staat,dat bij hyperinflatie het contract ontbonden word.Komt de hyperinflatie niet,dan is het bijna zeker dat de euro zelf,of onderdeel van de nieuwe wereldreservemunt gaat worden.dit zijn trouwens gouden tijden voor mensen met een beetje hersens.;)

Link naar reactie

Kijk aan het verhaal over het goud van Cyprus blijk niet waar:

http://silverdoctors.com/bank-of-cyprus-denies-reuters-report-10-tons-of-gold-to-be-liquidated/

Het geeft aan dat feiten, geruchten, onzin, en waarheid steeds ondoorzichtiger worden.

Wie wat publiceerd en met welk doel is moeilijk te bepalen....

Het blijven hoe dan ook signalen dat eea kraakt...

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Wat een absolute waardeloze soap.

Het is dus wel waar dat Cyprus er met zijn goudvoorraad in zit:

http://www.zerohedge.com/news/2013-04-12/mario-draghi-orders-cyprus-sell-gold-cover-bailout-shortfall

Het is momenteel zo wankel, er wordt zoveel gemanipuleerd, en er wordt zo een grof geschut ingezet dat het redelijk eng aan het worden is!

Ik hoop dat het aan elkaar blijft hangen maar de haarscheurtjes zijn toch echt scheuren en her en der kloven aan het worden..

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Even nog wat data:

Die 400 miljoen, Cyprus, is zo' 20 ton goud.

Om de huidige beweging op de goudmarkt te bewerkstelligen, zodat de koers daalt, is er 500 ton aan papier goud op de markt gedumpt, ja in een dag....

In maart heeft china zo'n 283 ton goud geimporteerd en tot nu toe in april zo'n 117 ton.

Dit zijn zulke enorme verschuivingen, dit kan niet lang goed gaan...

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...