Ga naar inhoud
GENEGEERD

Niemand vertelt je nooit wat

huib
 Share

Recommended Posts

Mijn Rabo transacties van twee dagen nog niet binnen.

ING bank heef niet alleen last van DDos aanvallen maar ook de saldi klopten niet en dat heeft niks met DDos te maken dacht ik.

En nu lees ik in de VK van vanochtend dit artikel:

https://www.sugarsync.com/pf/D408783_7557834_6541017

Eigenlijk zegt Avner Offer heel rustig overigens, dat het dichterbij zit dan we denken.

Ik vind het bijna onmogelijk om scenario's te bedenken als de SHTF er is.

Ik heb een klein huisje in de binnenlanden van Roemenie.

Een prepper hok zou je kunnen zeggen. Houtkachels, maisopslag etc etc.

Maar als ik in NL zit als het mis gaat kan ik daar waarschijnlijk niet eens komen.

Maar mijn vraag is: Hoe ver in tijd zitten we van de werkelijk klap waarvan ik overtuigd ben dat die gaat komen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er zullen ongetwijfeld personen zijn die hier inzicht in hebben omdat ze een dikke vinger in de pap hebben van macro-economische beslissingen; achter de schermen wel te verstaan. Wij hebben ' slechts' ons gevoel en verstand en geen glazen bol. Met thee bladeren en koffiedik kijken en de ontwikkelingen op het wereldtoneel volgen, kom je toch al een heel eind en door te doorzien dat er een gigantische financiele zeepbel is, voel je aan je water dat ' het moment' niet heel lang meer op zich laat wachten. Het kan vandaag, volgende week of september zijn, of 2015. Komt het plots? Ik denk dat we nu al in de eerste versnelling staan, en langzaam maar zeker schakelt de motor van de neerwaartse spiraal door.....

Link naar reactie

Als je al een BOL hebt... ik denk dat velen hier dat niet kunnen/willen veroorloven.

In dat geval wanneer ren je nog een laatste keer naar de winkel om je voorraad nog iets bij te vullen?

Ik heb ook niet echt een 2de plek waar ik naar toe kan vluchten en mijn voorraden heb staan. Maar ik heb wel een BOL. Een klein stukje Nederland wat ik me dan toe-eigen en daar zal settelen zo lang als mogelijk. Maar dan moet het echt flink fout zijn in ons kikkerlandje hoor! Dat is dan echt back to basic! En daar ben ik voor mijn gevoel ook nog lang niet klaar voor. en mijn gezin ook niet.

Link naar reactie

mijn inziens zitten we al in de glijdende schaal. Langzaam aan beginnen zaken welke iedereen als vanzelfsprekend zag, te verdwijnen. De mainstream media houdt de kudde nog in het gareel; het grote rookgordijn, maar voor de mensen die wakker zijn; is het klare koek.

De sociale voorzieningen worden uitgekleed en tegelijkertijd wordt de middenklasse steeds meer opgezadeld met de kosten. De exponentiele factor van oplopende schulden en andere kosten kunnen gewoonweg niet meer betaald worden op een gegeven moment. Die glijdende schaal van afbraak van welvaart gaat juist door die exponentiele factor, steeds sneller. Wat ik bedoel met die glijdende schaal?

De bezuinigingen in ons land zullen dit jaar en volgend jaar hard aankomen. De huizenmarkt gaat verder op slot waardoor de bouw nog meer op hun donder krijgen. Surseances worden faillisementen. WW pot raakt leeg, uitkeringen gaan omhoog, belastinginkomsten gaan omlaag terwijl netto uitgaven van ons land alleen maar stijgen. Reflexbeleid is BTW naar 25% ofzo, waardoor inflatie weer hard stijgt en koopkracht weer daalt, waardoor stagflatie in beeld komt: stijgende prijzen met dalende groei. Daar kom je bijna niet meer uit. Eigenlijk zijn we die weg al ingegaan doordat we vast zitten aan de regels van de EMU. De dalende koopkracht en kapotte huizenmarkt zal grote problemen geven op korte termijn.

Daarnaast zal ons land voor steeds meer andere landen (lees banken) voor steeds grotere bedragen garant moeten staan en moeten betalen. Laatst ook een artikel (ook hier ergens gepost) dat Europese banken zeker 1000 tot 3000 miljard nodig hebben om weer beetje op de been te komen (ontzombieën). Daarna kan eigenlijk pas begonnen worden aan de schuldsanering van de landen zelf. Die kosten komen er dus nog eens bij. En de landen die acute problemen hebben met hun begroting en banken groeit aanzienlijk!

Hoe lang het nog gaat duren? Ik verwacht dat het dit jaar aardig los gaat: Slovenië komt snel in beeld, 2e bailout Portugal en Spanje gaat ook door de mangel. En laten we vooral België en Frankrijk niet vergeten. Die laatste dondert hard naar beneden door het kansloze beleid van Hollande icm de grote groep "kansarmen" in dat land.

Ik verwacht dat door bovenstaande zaken en "financiële tegenvallers" zoals de extra kosten voor de faalbegroting van de EC van 512miljoen en extra kosten Cyprus en tegenvallende opbrengsten wbc's etc we dit jaar met een tekort van 4~5% komen te zitten en dat gaat Ollie Rehn niet meer leuk vinden.

Ach ja; zo kan ik nog wel even door gaan; onder de streep is de uitkomst; onze manier van leven zoals we die kennen

Link naar reactie

BOL:

Geisoleerd: check

Eigen waterputten: check

Landbouwgrond: check

Moestuin: check

Nieuw hoog hekwerk rondom: check

Hout: check

Houtkachels: check

Pluimvee: check

Geiten: check

Varkens: check

Voedselvoorraden: check

2x Dobermann: check

1x Duitse herder: check

evt. foto's op Shelter Camping. :D

check

• Leuk 1
Link naar reactie

BOL:

check

Goed voor elkaar!

Link naar reactie

Gast Heksenboot
BOL:

check

Hallelujah, mooier kan je het niet hebben. :)

Kom maar op met die foto's, cool man.

Link naar reactie

@huib

Zal het dan maar vertellen, altans voor zover we weten. De info lees je natuurlijk niet in de krant of hoor je niet op het Journaal. Helemaal niet in de Main Stream Media.

Dus op zoek naar het alternatieve nieuws wat de gewone man niet mag weten

http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/04/EU-bereidt-bliksemsnelle-greep-op-bankrekeningen-voor

Major computer malfunctions at three of the Dutch too big to fails

Link naar reactie

@huib

Zal het dan maar vertellen, altans voor zover we weten. De info lees je natuurlijk niet in de krant of hoor je niet op het Journaal. Helemaal niet in de Main Stream Media.

Dus op zoek naar het alternatieve nieuws wat de gewone man niet mag weten

http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/04/EU-bereidt-bliksemsnelle-greep-op-bankrekeningen-voor

Major computer malfunctions at three of the Dutch too big to fails

Mooi dat je een link geeft naar een christelijke nieuws site. alle ontwikkelingen volgen elkaar chronologisch op. de onrust in de landen rondom israel, de ineenstorting van europa. enz enz.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...