Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eetbare kruiden en planten


hamster

Aanbevolen berichten

hey preppers

 

ik zocht een download voor kruiden/eetbareplanten, heb hier gezocht en niet gevonden wat ik zocht (om mijn eigen boekje aan te vullen)

vandaar dat ik maar mijn eigen vonsten hier neerzet alle plaatsnamen cq notities heb ik verwijderd omdat ik niet teveel wil prijs geven waar ik zit etc etc

ik hoop dat het wat is voor jullie en dat er misschien mensen zijn die hier wat eerlijk commetaar op hebben

 

download link -->

http://speedy.sh/6PHJn/Eetbare-kruiden-en-planten.rar

 

Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts

 

Hamster

  • Leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

geen dank als jezelf wat vind wat er niet in staat geef dat dan even door kunnen we het up to date houden er is genoeg te vinden op het internet wat boeken betrefd maar daar staan ook een heleboel buitenlandse bomen,struiken etc in dus daar heb je dan weinig aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen dank als jezelf wat vind wat er niet in staat geef dat dan even door kunnen we het up to date houden er is genoeg te vinden op het internet wat boeken betrefd maar daar staan ook een heleboel buitenlandse bomen,struiken etc in dus daar heb je dan weinig aan

 

NOu ik weet hier dus weinig van, en zo blij dat het om de planten en bomen die we hier hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx !

Ik heb het boekje 'eetbare en giftige wilde planten ' gekocht op BOL (ISBN 978 90 5210 731 8 ) voor 6 euro.

Daar staan 200 planten en kruiden in met foto's, plukkalender en uitleg over Nederlandse planten/kruiden die eetbaar zijn maar ook die giftig zijn met uitleg en foto's.

Jouw lijstje is een mooi extraatje daarop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze heb ik gemaakt speciaal voor mij waar nu notities staat staat bij mij mij de plekken ed

Thanx !

Ik heb het boekje 'eetbare en giftige wilde planten ' gekocht op BOL (ISBN 978 90 5210 731 8 ) voor 6 euro.

Daar staan 200 planten en kruiden in met foto's, plukkalender en uitleg over Nederlandse planten/kruiden die eetbaar zijn maar ook die giftig zijn met uitleg en foto's.

Jouw lijstje is een mooi extraatje daarop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw! .. wat een mooie bundel.

Hiervoor ga ik speciaal nieuwe inkt cardridges halen om uit te printen.

Klopt het dat het boekje tot de letter M gaat? of zie ik iets over het hoofd?

@frank1964

Het is een Word document. Maar ingepakt in een soort verzend doos. Om dit uit te pakken heb je een programma nodig (Winrar). bij het uitpakken zet hij dit document op een door jou gewenste plek, en dan kun je het gewoon bekijken met MS Office Word. ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vrouw heeft vorige week het boekje: Geneeskrachtige Kruiden en Planten herkennen en gebruiken gekocht. (kenmerken, verspreiding, geneeskrachtige delen en toepassingen.)

ISBN: 978-90-447-3133-0

Goede uitleg en kleurenfoto's van de planten, geplastificeerde kaft en de pagina's kunnen ook goed tegen een paar druppels water, het boekje is +- 19 bij 13 cm en 5mm dik.

Er staan ongeveer 150 soorten kruiden en planten in die in Nederland voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet om het 1 of ander maar op je stick? wat als je geen power meer hebt?wat dan?

zelf alles wat ik nodig vind ook op papier gezet

Bedankt. Altijd handig om basisinformatie over lokale planten te hebben. Ik heb het ook gedownload, en mooi op de usb stick erbij gezet. Goed bezig!
Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt gaat tot de M ben nog niet helemaal klaar

Wauw! .. wat een mooie bundel.

Hiervoor ga ik speciaal nieuwe inkt cardridges halen om uit te printen.

Klopt het dat het boekje tot de letter M gaat? of zie ik iets over het hoofd?

@frank1964

Het is een Word document. Maar ingepakt in een soort verzend doos. Om dit uit te pakken heb je een programma nodig (Winrar). bij het uitpakken zet hij dit document op een door jou gewenste plek, en dan kun je het gewoon bekijken met MS Office Word. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet om het 1 of ander maar op je stick? wat als je geen power meer hebt?wat dan?

zelf alles wat ik nodig vind ook op papier gezet

 

Ik heb backup accu, en ik weet hoe ik electra zelf kan opwekken, ook met minimale spullen. En ik heb het ook op andere media staan. Daarnaast weet ik al een hoop, ik ben opgegroeid bij een heemtuin en boerderij. :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik kroop ook al door de stront zeg maar ben benieuwd hoe jij de elektra opwekt via een generator of chemie , zon etc etc

Ik heb backup accu, en ik weet hoe ik electra zelf kan opwekken, ook met minimale spullen. En ik heb het ook op andere media staan. Daarnaast weet ik al een hoop, ik ben opgegroeid bij een heemtuin en boerderij. :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt hiervoor!

Uitprinten (of misschien nog beter, boekje kopen) lijkt mij wel noodzaak (wel gevoelig voor vocht en slijtage), als je in het veld aan het zoeken bent heb je (waarschijnlijk) geen laptop, smartphone of andere electronica bij je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het erop houden, dat ik door levenservaring volledig zonder elektra kan leven, en door mijn opleiding weet hoe ik het goed kan beschermen/opwekken. Opleiding wiskunde/natuurkunde/scheikunde/biologie/economie, en mijn jeugd buiten doorgebracht waar ik heel veel heb gezien en heb meegemaakt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw! .. wat een mooie bundel.

Hiervoor ga ik speciaal nieuwe inkt cardridges halen om uit te printen.

Klopt het dat het boekje tot de letter M gaat? of zie ik iets over het hoofd?

@frank1964

Het is een Word document. Maar ingepakt in een soort verzend doos. Om dit uit te pakken heb je een programma nodig (Winrar). bij het uitpakken zet hij dit document op een door jou gewenste plek, en dan kun je het gewoon bekijken met MS Office Word. ;)

 

Dank je voor de goede uitleg. maar ik heb idd winRAR en hij zet hem netjes in mijn documenten. Maar wanneer ik hem wil openen geeft hij aan bestand niet gevonden. Zal wel aan mijn pc liggen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...