Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hypotheek na eurocrisis/hyperinflatie

Freddy
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Freddy

Ook ik heb me dat afgevraagd. Maar wat voor de regering geldt, geldt natuurlijk ook voor ons: hyperinflatie doet je schulden verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dat is waarom overheden geen moeite hebben met inflatie.

Ja, je spaargeld verdwijnt in hetzelfde tempo, dus zorg dat je niet teveel spaargeld hebt. Lijkt me voor een beetje serieuze prepper niet zo'n probleem. Ik bijvoorbeeld, heb aan het eind van mijn geld altijd nog een stukje maand over...:(

Maar het bankwezen zal daar wel weer iets op verzinnen, zoals het blokkeren van extra aflossingen en het bevriezen van de schuld tot er een nieuwe munt komt, waarna ze de resterende schuld ook omrekenen naar de nieuwe eenheid.

Link naar reactie

Gonzalo Lira heeft daar al eens een geweldig artikel over geschreven.

Ik heb daarover weer geblogt: http://www.overbeterleven.nl/economie/artikelen/huizenprijzen-en-hyperinflatie/

Overigens wist je dat na de hyperinflatie in duitsland de hypotheken opnieuw vastgesteld werden door de overheid? Niets met even aflossen, gewoon een nieuwe schuld!

Niet zo verwonderlijk, want zonder de hypotheken zijn een hoop banken niets meer waard. Dat staat de overheid nooit toe.

PS: De paradox van een hyperinflatie is dat er een groot geld tekort is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...