Ga naar inhoud
GENEGEERD

[VRAAG] Zender/ontvanger


DutchSurvival101

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

zoek maar eens op bamibak, dat is de nickname voor goed programmeerbare chinese 2 meter / 70 cm portos.

die kan je ook eenvoudig op de LPD en PMR frequenties programmeren.

Zonder licentie blijft het illigaal omdat het vermogen te hoog is en de antenne niet vast aan zit.

 

als je de bamibak hebt gevonden zie je dat gerenomeerde merken deze ook voeren voor 2 keer de prijs. heel appart

zie bv http://www.verbinding.nl/index.php?D=2&view=1&category=0&id=234

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tips, ook ik vind die oude meuk niks waard, verouderd, zwaar, stroomvretend, onbetrouwbaar.

Een voordeel als je onderdelen hebt makkelijk te repareren!

 

Portofoons zijn genoemd, voor in de auto 27 mc, vanaf 100 euro nieuw, of amatuur zender, al snel 500+ euro voor breedbander.

Voor thuis kun je ook zo'n mobiele zender gebruiken, voeding/accu, spriet op het dak en zenden.

Een goede amateur zender kost 500-1500 euro, breedband spriet al snel 300 euro, als je maximaal gaat dan heb je al snel enorme antennes op je dak staan....

27 mc kan vanaf 100 euro (compleet), tot 300 euro voor de zender 400 kanalen, alle modulaties, antenne 100 euro.

 

Er is al heeeeel veel over geschreven..

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tips, ook ik vind die oude meuk niks waard, verouderd, zwaar, stroomvretend, onbetrouwbaar.

Een voordeel als je onderdelen hebt makkelijk te repareren!

 

Portofoons zijn genoemd, voor in de auto 27 mc, vanaf 100 euro nieuw, of amatuur zender, al snel 500+ euro voor breedbander.

Voor thuis kun je ook zo'n mobiele zender gebruiken, voeding/accu, spriet op het dak en zenden.

Een goede amateur zender kost 500-1500 euro, breedband spriet al snel 300 euro, als je maximaal gaat dan heb je al snel enorme antennes op je dak staan....

27 mc kan vanaf 100 euro (compleet), tot 300 euro voor de zender 400 kanalen, alle modulaties, antenne 100 euro.

 

Er is al heeeeel veel over geschreven..

 

Grt

Kans

 

ik zoek een portofoon (mobiele) model.. voor aan de broek (of MOLLE vest) min 2 st met veel/breed scala aan kanalen en zonder vergunning (of uitleg hoe je een vergunning krijgt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de prijs gevraagd bij "wouxun" voor het Model KG-769E

 

http://www.wouxun.com/Two-Way-Radio/walkie_talkie_KG-679E.htm

 

we zullen zien wat het kost...

 

Ik ben zelf wel fan van de KG-833. Eenvoudig ding, wat door iedereen te bedienen is. Lekker weinig knoppen en geen digi scherm. Komt het gebruiksgemak ten goede(zeker in stress situaties erg handig). Is te programmeren op de pmr band en kan op 1-4watt gezet worden. Tevens AA batterij packs beschikbaar voor nood (werkt niet echt optimaal met 5x1,2v). Bestel er meteen een zwikkie 1700mah accu's bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf wel fan van de KG-833. Eenvoudig ding, wat door iedereen te bedienen is. Lekker weinig knoppen en geen digi scherm. Komt het gebruiksgemak ten goede(zeker in stress situaties erg handig). Is te programmeren op de pmr band en kan op 1-4watt gezet worden. Tevens AA batterij packs beschikbaar voor nood (werkt niet echt optimaal met 5x1,2v). Bestel er meteen een zwikkie 1700mah accu's bij.

 

Deze info komt zeer goed van pas... merci voor je input..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb liever een `buy now` of nog beter een europese handel met een faire prijs.

Maar als iemand er een of twee teveel heeft: ik doe mee.

 

Ik zie buy now voor krap $50.

Ik vermoed dat de chinees er graag een lage waarde op zet zodat de BTW meevalt.

Dus samen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik heb zoor deze gekozen..

 

-KGrHqN-rUFCNqzW-hbBQttGwemj-60_3.JPG.fe50735fd2aaccf05aca7985bca58b61.jpg

 

een Baofeng UV-5RA+ een 136-174MHZ - 400-480MHZ 2way portofoon..

 

via Ebay zit ik nu op $8,50 met nog 2uur op de klok..

en voor het geval dat heb ik ook geboden op een 2de "all-black" met 6 dagen op de klok voor $5,51

 

Retail prijs is rond de $40

 

nog 55minuten en nog steeds $8.50

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, en dat heel vaak mensen niet goed zoeken en de buy-now prijs regelmatig lager is dan wat mensen bieden, in hun "ik moet winnen!" rage :p

 

Hier een nette "buy now" prijs: http://www.ebay.com/itm/2013-New-Baofeng-UV-5R-Dual-Band-136-174-4-00-480-MHz-FM-Ham-FM-Two-way-Radio-/261172777640

Met gratis verzending.

 

Heb er zelf nu 1, bevalt goed, gebruikt op een evenement, samen met wat PMR radiootjes; dit kreng heeft een beduidend beter bereik en de accu met laadstation is erg prettig. Samenwerking met de PMR radio's was geen enkel probleem verder (kwestie van de juiste frequenties er in zetten). Ook de regionale 70cm repeater gaat netjes open met deze radio. Absoluut een aanrader! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, en dat heel vaak mensen niet goed zoeken en de buy-now prijs regelmatig lager is dan wat mensen bieden, in hun "ik moet winnen!" rage :p

 

Hier een nette "buy now" prijs: http://www.ebay.com/itm/2013-New-Baofeng-UV-5R-Dual-Band-136-174-4-00-480-MHz-FM-Ham-FM-Two-way-Radio-/261172777640

Met gratis verzending.

 

Heb er zelf nu 1, bevalt goed, gebruikt op een evenement, samen met wat PMR radiootjes; dit kreng heeft een beduidend beter bereik en de accu met laadstation is erg prettig. Samenwerking met de PMR radio's was geen enkel probleem verder (kwestie van de juiste frequenties er in zetten). Ook de regionale 70cm repeater gaat netjes open met deze radio. Absoluut een aanrader! :)

 

daarom ga ik hem kopen... nu 1 en als het echt bevalt meerdere... (OM EEN KLEIN LEGER MEE TE VOORZIEN) HAHAHA Grapje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...